تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803672579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا 10 تير در وين مستقر هستيم/ لغو تحريم‌هاي اقتصادي در روز اجراي توافق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۲۷ب.ظ)
عراقچي: تا 10 تير در وين مستقر هستيم/ لغو تحريم‌هاي اقتصادي در روز اجراي توافق موج - عضو ارشد مذاکره کننده هسته اي کشورمان گفت: امشب به محل مذاکرات مي‌رويم تا 10 تير در آنجا مستقر مي‌شويم تا بتوانيم آخرين کارها را انجام دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدعباس عراقچي با اشاره به نزديک شدن به 10 تير با عنوان دقايق پاياني حدود دو سال مذاکره افزود: ما امشب به محل مذاکرات مي‌رويم تا 10 تير در آنجا مستقر مي‌شويم تا بتوانيم آخرين کارها را انجام دهيم و به قول معروف پرانتزهاي داخل متن را که حاکي از اختلاف است کاهش دهيم.

نبايد توافق خوب را فداي تاريخ کنيم
وي گفت: احتمالاً تعدادي از اختلافات که مقداري کليدي و اساسي‌تر است براي روزهاي آخر مي‌ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصميم گيري شود.
عراقچي افزود: ما 10 تير را براي پايان مذاکرات در نظر گرفته‌ايم اما اين طور نيست که توافقي خوب و مطلوب را فداي اين تاريخ کنيم اگر لازم باشد ممکن است چند روزي فراتر برود يا زودتر تمام شد اينها به نظر ما اصل قضيه نيست. معاون وزير امور خارجه گفت: در دور گذشته که در وين بوديم پيشرفت نسبتاً خوب اما آهسته داشتيم اين مسير ادامه دارد تا به سرانجام برسيم تا اگر بشود اختلافات را نهايتاً حل و فصل کنيم و به آنچه مطلوب ما است برسيم.

لغو تحريم‌هاي اقتصادي در روز اجراي توافق
عراقچي در پاسخ به اين پرسش که آيا تحريم‌هاي اقتصادي عليه ما در روز توافق احتمالي لغو خواهد شد يا گام به گام خواهد بود، اظهار داشت: ما در روزي که توافق صورت گيرد فرض کنيم دهم،‌ يازدهم يا دوازدهم تير، آن روز توافق اجرايي هم نمي‌شود، يعني توافق به دست مي‌آيد و ممکن است اعلام هم بشود که توافق شده است اما همان روز اجرا نمي‌شود.
وي گفت: علت اين است که برخي مراحل فني و حقوقي بايد طي شود و مجالس و پارلمان‌هاي کشورهاي طرف مذاکره اعم از کنگره آمريکا، سازمان هاي اروپايي و مجلس شوراي اسلامي ممکن است بخواهند مروري بر توافق داشته باشند.
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي کشورمان گفت: در روز اجراي توافق تحريم‌هاي اقتصادي و مالي عليه ما همگي رفع خواهد شد، يعني روزي که توافق اجرا شود همان روز اعلام خواهد شد که همه تحريم‌هاي اقتصادي و مالي در همه حوزه هايي که در چارچوب هسته اي عليه ما وضع شده است لغو خواهد شد.

مشکلي به نام همزماني
عراقچي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه آيا تا زماني که تحريم‌ها عليه ما لغو نشده است ما هم تعهداتمان را اجرا نخواهيم کرد، تأکيد کرد: حتماً‌ همين طور است ما هم تعهداتمان را تا آن زمان اجرا نخواهيم کرد مگر مقدماتي که از نظر فني براي اجرا شدن لازم باشد.
وي گفت: اينجا مشکلي به نام همزماني وجود دارد که کماکان در حال بررسي آن هستيم و يکي از پرانتزهاي بسيار مهمي که هنوز باز مانده همين نکته‌اي است که آنچه از ترتيبات يا مقدمات فني بايد آماده سازي کنيم، در مقايسه با مقدماتي که آنان بايد فراهم کنند مقداري زمان بيشتر مي‌برد.
عراقچي افزود: اينکه چگونه مي توان اين دو را با هم همزمان کرد در حال بررسي شدن است؛ پيشنهادها و ايده‌هايي وجود دارد و فکر مي‌کنم که نهايتاً راه حل‌هايي که اطمينان بخش باشد براي هر دو طرف در اين خصوص يافت شود تا اينگونه وقتي به روز اجراي توافق رسيديم همه چيز در روالي معقول اجرا شود.

تحقيق و توسعه روي سانتريفيوژهاي پيشرفته ادامه خواهد يافت
عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان در گفت و گو با واحد مرکزي خبر تأکيد کرد: در توافق نهايي مکتوب خواهد شد که کار تحقيق و توسعه روي سانتريفيوژهاي پيشرفته به‌ويژه نسل هشت ادامه خواهد يافت.
عراقچي در پاسخ به پرسشي درباره نتايج مذاکرات درخصوص تحقيق و توسعه به‌ويژه امکان ساخت، ايجاد زنجيره و گازدهي به سانتريفيوژهاي نسل جديد، گفت: اين موضوع در لوزان حل و فصل شد و يکي از مهم‌ترين بخش هاي توافقات در لوزان است.
وي افزود: پس از ماه‌ها مذاکره، طرف‌هاي مقابل در نهايت پذيرفتند که تحقيق و توسعه ما روي ماشين‌هاي پيشرفته ادامه يابد ما طبعاً مي‌دانيم که ماشيني که اکنون غني‌سازي مي کند IR1 است، در حالي که اکنون روي ماشين‌هاي نسل‌هاي 4، 5، 6 و 8 که توان غني‌سازي آن 20 برابر ماشين‌هاي نسل يک است تحقيق و توسعه مي‌کنيم تا وقتي که اينها را آماده کنيم و وارد خط توليد شوند.
عراقچي اضافه کرد: فعاليت در عرصه تحقيق و توسعه روي ماشين‌هاي پيشرفته پروسه‌اي زمانبر است و بايد به مرحله‌اي برسد که از نظر فني تکامل لازم را پيدا کند و آماده ورود به خط توليد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن