تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799786687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای توافق با رفع تحریم های اقتصادی توأم خواهد بود/ در حال تکمیل


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دکتر روحانی در نشست خبری؛
اجرای توافق با رفع تحریم های اقتصادی توأم خواهد بود/ در حال تکمیل
دکتر حسن روحانی،آنچه تاکنون در زمینه مذاکرات هسته ای بدست آمده را « پیروزی برای ملت ایران» خواند و از رهبر انقلاب برای ترسیم خطوط اصلی مذاکرات،حمایت از مذاکره کنندگان و حفظ وحدت ملی سپاسگزاری کرد.



آقای روحانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران افزود: خط قرمزهای ما از ابتدا مشخص بود، من در اینجا باید از مقام معظم رهبری سپاسگزاری کنم، هم برای ترسیم خطوط هسته ای در مذاکرات، هم برای حمایت جدی ایشان از مذاکره کنندگان و هم آنکه با نفس گرمشان در این کشور وحدت، اتحاد ملی و انسجام را به خوبی حفظ کردند.   وی گفت: همچنین باید از ملت بزرگ ایران تشکر کنم به خاطر حمایت مستمرشان از دولت به‌ویژه در زمینه مذاکرات هسته ای که ما روبه‌رو با شش قدرت جهانی در این مذاکرات هستیم.  
آقای روحانی افزود: باید از مذاکره کنندگان قوی ما در این مذاکرات و از وزیر امورخارجه که سرپرستی مذاکرات را بر عهده دارد تشکر کنم که هر آنچه تا امروز به دست آورده ایم موجب افتخار ملی است.  
وی گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که دو سال پیش هیچ کس، هیچ قدرت بزرگی، لااقل 1+5 و دیگر قدرت های غربی و حتی شرقی به داشتن حق غنی سازی در خاک ایران اذعان نمی کردند، حق ما بود منتها این را اذعان نمی کردند.  
* حق غنی سازی وجود دارد و این بزرگترین دستاورد است   رئیس جمهور افزود: امروز هیچ کس در دنیا حتی قدرت های بزرگ غربی و 1+5 در اینکه در ایران حق غنی سازی وجود دارد و نطنز و فردو درهایشان باز می مانند تردید ندارد؛ این بزرگ‌ترین دستاورد در زمینه حقوق هسته ای است.  
آقای روحانی گفت: دو سال پیش هیچ یک از قدرت های غربی اذعان نمی کردند که ایران می تواند در تحقیق و توسعه، در زمینه سانتریفیوژهای پیشرفته، مسیر را ادامه دهد، حتی با اعمال تزریق UF6 در سانتریفیوژهای پیشرفته برای تحقیق و توسعه، اما امروز همه احترام و اقرار دارند.  
وی افزود: شاید در زمینه تحریم، سخن ها متفاوت بود اما امروز هیچ کس تردید ندارد که اجرای توافق توأم خواهد بود با رفع تحریم های اقتصادی و مالی که این تحریم ها ظالمانه علیه ملت ایران بوده است.  
* تحریم‌ها برای همه بخش‌های ایران بود  
رئیس جمهور‌ گفت: هیچ کس اذعان نمی کرد که با یک توافق نهایی همه قطعنامه های ظالمانه شورای امنیت سازمان ملل متحد لغو خواهد شد.  
آقای روحانی در ادامه نشست خبری افزود : آنچه تا امروز به دست آورده ایم، من آینده را بحث نمی کنم، یک پیروزی بزرگ برای ملت بزرگ ایران است و این پیروزی از آن ملت است و این ملت با ایستادگی و مقاومت به این حقوق بزرگ خود دست یافته است.  
وی گفت : در زمینه تحریم دو مسئله مهم مد نظر داشته باشیم یکی ابعاد تحریم و عمق تحریم است و دیگری مدیریت تحریم  و این دو را از هم تفکیک کنیم.  
رئیس جمهور افزود : تحریم را همه بدانیم غیرقانونی، غیرانسانی و غیراخلاقی است و در این تردید نکنید.  
وی گفت : تحریم ، تحریم کور بوده نه هدفمند و اگر تحریمی علیه صنعت هسته ای بود شاید این تعبیراتی که من اکنون به کار می برم غیرانسانی و غیراخلاقی کمی اغراق بود  اما این تحریم حتی برای خرید گندم نیز بود و این تحریم حتی برای خرید مواد غذایی این مردم نیز بود.  
* تحریم ها حتی تامین آب شرب را شامل می شود  
آقای روحانی ادامه داد : این تحریم برای هر گونه سرمایه گذاری در ایران بود حتی سرمایه گذاری برای سدی که آب کشاورزی و یا حتی برای سدی بود که آب خوردن مردم یک شهر را تأمین می‌کند.  
وی افزود: این تحریم حتی بر ضد دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها بود و هیچ کس در اینکه این تحریم غیراخلاقی و غیرانسانی بود تردید نکند .  
رئیس جمهور گفت : مخفی کردن ظلم ظالمان خیلی کار شایسته ای نیست و اگر ظلم ظالم را ما بیان کردیم کار بدی کردیم؟ باید  ظلم ظالمان مخفی بماند؟  
آقای روحانی افزود : اما نکته دیگر مدیریت تحریم است ، ابعاد تحریم بسیار وسیع بود تا نان و آب مردم را هم فرا می گرفت اما این دولت به خوبی این تحریم را مدیریت کرد و اگر باز هم بخواهد ظالمانه ادامه یابد مدیریت خواهد کرد .  
* پرداختی مردم به بیمارستانها به 4.5درصد رسید  
وی ادامه داد: دلیلش آن چیزی است که دولت در طول این دو سال عمل کرده است و دلیلش آن است که پرداختی مردم در بیمارستان به جای 37 درصد به 4.5 درصد تقلیل پیدا کرده است و دلیلش آن است که 9 میلیون و 200 هزار نفر بیمه درمانی شدند آنهایی که بیمه نبودند.  
رئیس جمهورادامه داد:  10 میلیون نفر از حاشیه نشین های اطراف شهرهای بزرگ تحت پوشش خدمات درمانی و 11 میلیون نفر تحت پوشش حمایت کالایی قرار گرفته اند .  
آقای روحانی گفت : آمار فراوان است اما این دولت بزرگ ترین سرمایه را برای منابع آبی کشور انجام داده است این دولت در طول  4 سال تا پایان 4 سال حدود 10 میلیارد دلار برای تامین آب اختصاص داده است .  
وی افزود: دولت به خوبی تحریم را مدیریت کرده و مدیریت خواهد کرد اما این معنایش آن نیست که ابعاد تحریم را ندانیم و ملت ما نداند و ظلم ظالم را بیان نکنیم و توضیح ندهیم.  
رئیس جمهور گفت : ما باید کار خلاف قانون قدرت های بزرگ را توضیح بدهیم اما ملت ما از این فشارها نمی هراسد و مسیر خود را برای  احقاق حقوق خود ادامه خواهد داد.     * 24 خرداد متعلق به هیچ جناحی نیست   رئیس جمهور گفت: ۲۴ خرداد ۹۲ به هیچ حزب، جناح و دسته‌ای تعلق ندارد و پیروزی ملت ایران است.   آقای روحانی در نشست خبری افزود: تبریک از آن مردم بزرگوار این سرزمین و از آن رهبری است که توانستند به خوبی مردم را پای صندوق آراء هدایت کنند.  
رئیس جمهور گفت: مردم با رأیی که به اعتدال، تدبیر و امید دادند مقصودشان این بود که همه چیز به قانون برگردد.  
روحانی افزود: اعتدال معنایش آن است که همه حرکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در چارچوب مقررات قانونی باشد و هیچ تصمیم یک شبه در کشور گرفته نشود و امور به صاحبنظران و متخصصان همان فضا واگذار شود.  
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم می خواستند شرایط ثبات و آرامش در جامعه حاکم شود، گفت: مردم می خواستند در بازارهای مختلف اقتصادی به آینده ای روشن امیدوار شوند و مردم نمی خواستند درباره آینده اقتصاد، سیاست داخلی و آینده حضور فرهنگی و اجتماعی‌شان در تردید باشند.  
روحانی افزود: مردم می خواستند به آینده زندگی بهتر، فضای امن‌تر و شرایط بهتر زندگی امیدوار باشند و همه تلاش دولتمردان بر همین مبنا بود.  
هیچ تصمیمی در این دولت اتخاذ نشده مگر اینکه با مشورت صاحبنظران   رئیس جمهور گفت: من می خواهم به ملت شریف ایران عرض کنم که هیچ تصمیمی در این دولت اتخاذ نشده مگر اینکه با صاحبنظران مشورت شده است.  
آقای روحانی با اشاره به اینکه فضا در دو سال اخیر برای گفتگو آرام‌تر بوده است، افزود: شرایط اقتصادی و سیاسی آرامش را برای جامعه به ارمغان آورده است.  
رئیس جمهور شرایط در آستانه انتخابات 24 خرداد 92 را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: هر دولتی روی کار می آمد با شرایطی بسیار سخت و دشوار روبه‌رو بود و با تورمی که از مرز 40 درصد گذشته بود مواجه بودیم و شرایط اقتصادی صاحب رشد منفی 6.8 درصد شده بود و با شرایطی روبه‌رو بودیم که بازار ارز و کالا درحال تنش ساعتی در جامعه بود.  
آقای روحانی افزود: در شرایطی بودیم که سرمایه گذاری ها رشد منفی داشت و رکود بر اقتصاد حاکم شده بود و در شرایطی بی نظیر از لحاظ توأم شدن رکود و تورم در تاریخ ایران بودیم.  
وی گفت: هر دولتی اگر آغاز می کرد با انبوهی از مشکلات روبه‌رو بود.  
* هدف 24 خرداد حفظ همه حقوق ملت ایران   رئیس جمهور هدف انتخابات 24 خرداد 92 را حفظ همه حقوق ملت ایران و نه فقط حقوق هسته ای دانست.  
آقای روحانی گفت: تلاش بر این بود که ما به وعده ها عمل کنیم و این دولت در طول 22 ماه تاکید داشته است در همه زمینه هایی که به مردم وعده داده است برای عمل به آن، تلاش کند.  
وی نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان را سه وعده ای برشمرد که در انتخابات ریاست جمهوری قبل به مردم داده شده بود.  
رئیس جمهور گفت: ما می خواستیم عزت ملی با موقعیت صحیح و درخور این ملت در سطح جهانی و روابط بین المللی توام شود، روابط ما با دنیا به گونه ای باشد که ایران به عنوان تهدید در منطقه و جهان مطرح نباشد و آشتی، برادری و روابط بهتر را با همسایگان داشته باشیم.  
آقای روحانی افزود: ما می خواستیم همه حقوقمان را با هم استیفا کنیم نه فقط یک حق، ما می دانستیم در کنار حفظ حقوق هسته ای باید حقوق دسترسی ملت به بازارهای جهانی نیز همزمان تامین شود.  
رئیس جمهور با بیان اینکه ما می دانستیم که حق این مردم همه فناوری هاست،  شرایط حمل و نقل مناسب بین المللی، شرایط ارتباط اقتصادی برای فروش کالاهای مختلف اعم از خودرو تا محصولات پتروشیمی و خرید انواع کالاهای مورد نیاز کشور را از دیگر حقوق ملی برشمرد.  
وی شرایط مناسب برای صادرات کالا، ساماندهی مسائل بیمه، کشتی رانی و ارتقاء روابط مالی و بانکی را  از دیگر حقوق ملت ایران دانست و افزود: ما ملتی نیستیم که فقط یک حق داشته باشیم و اجازه دهیم بقیه حقوق مان را پایمال کنند.  
رئیس جمهور گفت: هدف 24 خرداد حفظ همه حقوق این ملت بزرگ بود و این به مفهوم تعامل سازنده برای حفظ حقوق و منافع ملی است.   * مردم سالاری در ایران حاکم است
رئیس جمهور گفت: مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رأی حماسه بزرگی آفریدند و به جهان اعلام کردند که در این کشور مردم‌سالاری حاکم است.   آقای روحانی با درود و سلام بر روح بلند امام راحل و همه شهیدان و در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان پیشاپیش حلول این ماه مبارک را تبریک گفت و افزود: ماه مبارک رمضان ماه قیام، صیام، همدلی و برکت برای همه ما خواهد بود.   رئیس جمهور گفت: ماه رمضان ماه دوستی ها، کنارگذاشتن کینه ها ، ماه برادری ، نزدیکی ، اخوت ، آشتی و ماه بذل و بخشش است و امیدواریم این ماه برای ما و همه مسلمانان پرخیر و برکت باشد .  
آقای روحانی همچنین سالروز انتخابات حماسه آفرین  24 خرداد سال 1392 را به ملت بزرگ ایران تبریک گفت و افزود : در دو سال گذشته شرایط بسیار حساس ، پیش روی کشورما بود.  
وی احساس بحران بین المللی در روابط خارجی ، شرایط سخت اقتصادی  پیش روی مردم ، شکاف در مسائل اجتماعی و سیاسی میان گروه ها و احزاب و جناح ها و فضای امنیتی در زمینه مسائل فرهنگی و در محیط های آموزشی را از جمله این شرایط حساس که پیش روی مردم بود برشمرد.  
رئیس جمهور گفت: از طرف دیگر نیز بدخواهان چنین تصور می کردند که با فشارهایی که به ملت ایران به ناروا تحمیل کرده اند مردم مشارکت آنچنانی پای صندوق آراء نخواهند داشت و همه هدف بدخواهان این بود که مردم حل مسائل سیاسی را در صندوق آراء نبینند.  
آقای روحانی افزود : مردم با حضورشان در پای صندوق های رأی حماسه بزرگی آفریدند و به جهان اعلام کردند که در این کشور مردم سالاری حاکم است.  
وی گفت‌: هوشیاری و هوشمندی ملت بزرگ ایران و راهنمایی های بسیار تأثیرگذار مقام معظم رهبری که همگان حتی آنانی را که از نظام ممکن است دلگیر باشند،  به حضور در پای صندوق های رأی دعوت کردند و اعلام فرمودند که آراء مردم امانت و حق الناس است موجب شد تا مردم پای صندوق های رأی شتافتند و با حضور 73 درصد واجدان شرایط حماسه بزرگ را آفریدند.  
* در مذاکرات اختلافات در جزئیات هنوز باقی است؛ خود را محصور در زمان نمی‌کنیم  
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ادامه نشست خبری رئیس جمهور پرسید: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که تنها توافق خوب را خواهد پذیرفت، چقدر با این توافق فاصله داریم و این توافق چقدر امکانپذیر است؟  
روحانی در پاسخ گفت: همه تلاش ما بر این است که به این توافق عزتمندانه با تأمین حقوق ملت بزرگ ایران برسیم و به همه خطوط قرمزی که تعریف شده و چارچوب های کلی که مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بوده است و امروز مورد قبول 1+5 است توجه کنیم.  
آقای روحانی افزود: ضمن اینکه در جزئیات هنوز اختلاف نظرهای فراوانی داریم که باید حل شود.  
* در مذاکرات کاملا جدی هستیم و به دنبال اتلاف وقت نیستیم   رئیس جمهور گفت: ما در مذاکرات کاملا جدی هستیم و به دنبال تلف کردن وقت و خرید زمان نیستیم و خود را محصور در زمان خاص نمی بینیم و عجله نداریم و از همه فرصت و امکان برای دستیابی به توافق استفاده می کنیم.  
آقای روحانی افزود: خواست ملت و چارچوب هایی که از طرف نظام تعیین شده برای ما مهم است و مذاکره کنندگان ما به طور جدی این مسیر را دنبال می کنند.  
رئیس جمهور گفت: اگر طرف مقابل من همین چارچوب را مراعات کند و به حقوق ملت و منافع ملی ما احترام بگذارد و دنبال زیاده خواهی نباشد به نظر من توافق در دسترس است.    



۲۳/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن