تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819812504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فقدان مهارت در زندگی مشترک مهمترین عامل طلاق در دنیای امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر گروه مشاوره دانشگاه طباطبایی تهران: فقدان مهارت در زندگی مشترک مهمترین عامل طلاق در دنیای امروز است خبرگزاری پانا: مدیر گروه مشاوره دانشگاه طباطبایی تهران گفت: فقدان مهارت در زندگی مشترک مهمترین عامل طلاق در دنیای امروز است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد ساعت 14:07

خبرگزاری پانا+فقدان مهارت در زندگی مشترک مهمترین عامل طلاق در دنیای امروز است

به گزارش خبرنگار پانا، کیومرث فرح بخش در کارگاه آموزشی تعارضات زناشویی که در هتل کوه نور اراک برگزار شد، افزود: در دنیای امروز که به دلیل پیچیده شدن فرایندهای روان شناختی، تغییر ساختار خانواده مشکل تر شده است، ناتوانی در تصمیم گیری مشترک است، خیلی از ازدواج ها همراه با دعوا و درگیری است که در انتها به طلاق منجر می شود. وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در ایران اسلامی اظهار داشت: این مهم بسیار نگران کننده است اما این آمار مانند کشورهای اروپایی و سایر کشورها چشمگیر نیست. مدیر گروه مشاوره دانشگاه طباطبایی تهران با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه بیان کرد: این مهم در کشور ما بسیار شیوع دارد، افراد معتقد هستند که ازدواج به مهارت کافی نیاز دارد و نمی توانند این مهارت را در سنین پایین تر کسب نمایند. فرح بخش دلایل اقتصادی نیز یکی از مواردی است که در افزایش سن ازدواج نقش داشته است اما بازهم نداشتن مهارت زندگی است که موجب افزایش سن ازدواج شده است. معاون امور اجرایی بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: این همایش به منظور کنترل و کاهش عوارض ناشی از طلاق با حضور 50 نفر از همکاران روان شناسان شاغل در مراکز اورژانس کشور، کارشناسان مراکز مشاوره اراک، خمین، ساوه و شازند و کارشنایان امور اجتماعی و کلینیک های طرح بشیر به مدت 2 روز در اراک برگزار شد. عبدالکریم یادگاری افزود: خیانت، نبود مهارت های سازگارانه، فقدان مهارت های زندگی و اعتیاد از جمله موراد طلاق در استان مرکزی مطرح وبه صورت دوسویه است. وی ادامه داد: سال 93 نسبت به سال 92 شهرستان اراک، خمین، شازند، ساوه، خنداب، کمیجان و دلیجان با کاهش 6 درصدی طلاق مواجه بوده است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن