تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812764395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افق دیدمان را نسبت به تولیدات فاخر مشخص کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جمال شورجه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
افق دیدمان را نسبت به تولیدات فاخر مشخص کنیم
برنامه ریزی و سیاستگذاری، نگارش فیلم‌نامه درست، پیش‌بینی منابع و بودجه و اولویت‌بندی شخصیت‌ها، لازمه‌ی ساخت پروژه‌های تاریخی است.


جمال شورجه کارگردان و تهیه‌کننده در خصوص مهجور ماندن چهره مشاهیر و بزرگان ایرانی و نپرداختن سازندگان و فیلم‌سازان به زندگی و معرفی آنان به مخاطب در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: از خود نویسندگان نمی‌توان انتظار داشت که به سوی چهره‌ها رفته و آن‌ها را به تصویر و فیلم‌نامه تبدیل کنند. ساخت کارهای تاریخی جزء کارهای سفارشی است که سازمان صدا و سیما درخواست آن‌ را مطرح می‌کند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر ده‌ها فیلم نامه نوشته شده وجود دارد که به دلیل نبودن بودجه، امکان ساخته شدن آن‌ها وجود ندارد. بنابراین در درجه اول باید سیاستگذاران سیما برنامه‌ریزی کرده و با پیش‌بینی منابع، شخصیت اولویت‌بندی و نوشته‌ شوند، زیرا اگر منابع تأمین شوند رکودی ایجاد نمی‌شود.


شورجه عنوان کرد: اگر از همان ابتدا افق دیدمان را مشخص کنیم و افراد مشخص را برای ساخت و نگارش فیلم نامه دعوت کنیم، به افق نزدیک می‌شویم و مسیر را کج نمی‌رویم. حتی در زمان پخش فیلم با اعتراض مخاطب مواجه نشده و امکانات را هدر نمی‌دهیم.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه شخصیت‌های علمی، فرهنگی، فکری، سیاسی و اجتماعی و... الگوهای ما هستند، پس باید از قبل طراحی شوند و بودجه ساخت آن‌ها از مجلس، دولت و منابعی که موجودند، تأمین شود. نباید انتظار داشته باشیم که فیلم‌سازان بدون پشتوانه کار کنند زیرا این کار زمان، انرژی و تحقیق و پژوهش‌های بسیاری را می‌طلبد. برنامه‌ریزان برای ساخت شخصیت‌های ملی و هر شخصیت دیگری در یک کار باید سیاست‌های طولانی مدتی را متناسب با بودجه در نظر داشته و سفارش دهند. بهتر است در سال سه یا چهار کار با مضمون شخصیت‌های تاریخی آماده داشته و پخش کنیم.


شورجه اظهار داشت: سوژه‌ها و شخصیت‌های تاریخی ما فرامرزی هستند. در واقع افکار، اعتقادات و منش آنان، مختص ایرانی نیست. مانند شهید چمران و دیگر شخصیت‌های تاریخی، ادبی و سیاسی، قابلیت عرضه شدن در سطح منطقه و جهان را دارند. به عنوان نمونه سوژه حضرت یوسف (ع) جزء پربیننده‌ترین کارهای تاریخی بود و استقبال بی نظیری از این مجموعه در کشورهای اسلامی شد.


وی افزود: معرفی افکار و عقاید به کشورهای اسلامی منطقه و جذب مخاطب باید از همان ابتدا و در زمان نگارش فیلم‌نامه در نظر گرفته شود و انتخاب سوژه‌ها بر اساس معیارهایی با ویژگی‌های جهان شمول باشد-مانند شخصیت امام (ره) که تمام وجوه جهانی شدن را داشت و از تمام ظرفیت‌های موجود برخوردار و به الگویی برای تمام جهان حتی افراد غیر مذهبی تبدیل شد.


شورجه بیان کرد: مدیریتی درست است که در انتخاب سوژه، تهیه‌کننده، کارگردان و حتی عوامل مرتبط با سوژه، افراد مفید و معتقدی که مسبب نشر عقاید هستند را انتخاب کرده که در نهایت دچار پشیمانی نشده و مجبور به کنار گذاشتن کل پروژه نشود. بنابراین باید حضور افراد فنی و هنرمندی که در مقابل و یا پشت دوربین هستند با هدف گسترش ارزش‌های انقلاب باشد، در غیر این صورت یک جای قضیه عیب پیدا می‌کند.


کارگردان فیلم "سی‌و‌سه روز" بیان کرد: کارگردن‌ها و نویسنده‌های ما باید از قبل پیش‌بینی‌های لازم، از جمله پیش‌بینی برای تولید را داشته باشند. بهتر است اواخر تولید فیلمنامه، کارگردان و عوامل، درگیر کار شده و پیشنهادات لازم را به نویسنده داده تا یک کار تولید شود. بعد از آماده شدن فیلم‌نامه، تهیه‌کننده و دیگر عوامل مشخص می‌شوند و برای تولید برنامه‌ریزی کرده و درگیر کار می‌شوند. تمام این موارد نیازمند یک سیاستگذاری مدرن است. به طور مثال اگر قرار است در سال 94 یک پروژه عظیم داشته باشیم بهتر است، صدا و سیما این موضوع را در ابتدای سال مصوب کند و حمایت‌هایی رسانه‌ای را اعمال کرده و جامعه را برای پذیرش آن پروژه آماده کنند و در نهایت زمینه‌ی تبلیغات از جمله شنیداری و دیداری نیز تأمین شود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

سریال رمضانی شبکه پنج از لبنان آمد
تولید مستند‌های طنز و کودک، برنامه‌ی جدید شبکه مستند
نمایش "شیار 143" در شب تشییع شهدای غواص
تغییر زمان پخش «خندوانه» در ماه رمضان
پخش مستقیم گفتگوی مطبوعاتی رئیس جمهور
امیدوارم «رادیو هفت» بماند
عادل فردوسی‌پور، احسان علیخانی داوران مسابقه سخنرانی و فن‌بیان دانشگاه شریف شدند
«امشب» ماه رمضان پخش نمی‌شود




۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن