تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوي تبليغات كالاهاي آسيب‌رسان به سلامت را مي‌گيريم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جلوي تبليغات كالاهاي آسيب‌رسان به سلامت را مي‌گيريم
سياست تشويق توليدكنندگان محصولات و فرآورده‌هاي سلامت‌محور تداوم مي‌يابد و از تبليغات كالاهاي آسيب‌رسان جلوگيري مي‌شود.


سياست تشويق توليدكنندگان محصولات و فرآورده‌هاي سلامت‌محور تداوم مي‌يابد و از تبليغات كالاهاي آسيب‌رسان جلوگيري مي‌شود.
رسول ديناروند، رئيس سازمان غذا و دارو بر كاهش عوامل توسعه بيماري‌هاي غير واگير تأكيد كرد و گفت: سازمان بهداشت جهاني در اين خصوص حساسيت‌هاي ويژه‌اي دارد و چنانچه بر اسناد سلامت آنها و برخي كشورهاي پيشرفته تمركز شود، چند عامل تأثيرگذار براي توسعه بيماري‌ها مشاهده خواهد شد كه مصرف الكل و دخانيات در صدر و عدم تحرك، شيوه زندگي و تغذيه در مراحل بعدي قرار دارند.
وي با اشاره به عوامل ديگري مثل آلودگي هوا و استرس در ايجاد بيماري‌هاي غيرواگير افزود: بايد تلاش كنيم كشور به گونه‌اي مديريت شود كه استرس‌هاي موجود جاي خود را به آرامش دهد و برنامه‌هايي داشته باشيم كه اشاعه شادابي كند.
ديناروند با انتقاد از عدم تحرك موجود در كشور گفت: كشورهاي اروپايي و امريكا برنامه‌ريزي كرده‌اند و ميانگين عدم تحرك را كاهش داده‌اند لذا بايد در جهت اصلاح اين مسئله جدي باشيم.
معاون وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنانش به تغيير در سبك زندگي و تغذيه اشاره كرد و گفت: باور همه اين است و دريافته‌اند كه چربي، نمك و شكر بيش از حد مضر است و برنامه‌هايي نيز براي كاهش آنها از قبل آغاز شده و مصمم هستيم كه سرعت اين برنامه‌ها را افزايش دهيم.
ديناروند در تشريح رويكردهاي موجود براي كاهش مواد آسيب‌رسان به سلامت در محصولات غذايي نيز تصريح كرد: اگر نخواهيم آزموده‌ها را دوباره بيازماييم در دنيا براي اين مسائل چند راه‌حل در نظر گرفته‌اند كه يكي از آنها ممنوعيت تبليغات كالاهاي آسيب‌رسان به سلامت است و نه ممنوعيت توليد. روش ديگر تشويق محصولاتي است كه توانسته‌اند خود را اصلاح و مصداق‌هاي سلامتي فرآورده‌هايشان را افزايش دهند.
رئيس سازمان غذا و دارو راه سوم اين امر را افزايش ماليات بر كالاهايي دانست كه تحت هر نامي، برند و عنواني سلامت جامعه را تهديد مي‌كنند.  وي با تأكيد بر اينكه ما حرف عجيب و غريبي نمي‌زنيم، اينها روش‌هايي است كه تمام دنيا با آن سياست‌هاي خود را پيش مي‌برند، اذعان داشت: اگر‌چه سياست ما بيشتر به سمت تشويق است و آن را راه ميانبري براي توسعه سلامت محوري محصولات برمي شماريم، اما مبني بر همين مصداق‌هاي بين‌المللي فعاليت مي‌كنيم لذا به جاي اينكه براي محصولات آسيب رسان ممنوعيت لحاظ كنيم، برايشان محدوديت ايجاد مي‌كنيم.  وي پيشنهاد كرد  مبلغي از درآمد كسب شده از حوزه تبليغات اين محصولات را به برنامه‌هاي اشاعه‌دهنده زندگي و تغذيه سالم يا آموزش و تشويق به تحرك اختصاص دهند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن