تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821027084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات گندم کاهش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۹ب.ظ)
واردات گندم کاهش مي يابد موج-معاون وزير جهاد کشاورزي و مديرعامل شرکت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران گفت: سالانه 2ميليون تن گندم بايد وارد کنيم و ذخيره‌سازي 3 ماه را انجام دهيم، اما؛ هم‌اکنون و با ذخيره 6 ماه مصرف گندم در سال بين 1.5 تا 2ميليون تن گندم بايد وارد کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي قنبري، ظهر امروز در شوراي برنامه ريزي استان گلستان اظهار داشت: شرکت مادرتخصصي بازرگاني ايران وظيفه دارد تا کالاهايي مانند گندم، برنج، روغن و شکر را ذخيره‌سازي، تأمين و توزيع کند.
وي افزود: هم‌اکنون مصرف گندم کشور در بخش خبازي برابر با 9ميليون تن است و 2ميليون تن نيز براي مصارف صنف و صنعت استفاده مي‌شود.
معاون وزير جهاد کشاورزي و مديرعامل شرکت مادرتخصصي بازرگاني دولتي ايران تصريح کرد: استان گلستان يک‌ميليون تن توليد گندم داشته و جايگاه ويژه‌اي در توليد کل کشور دارد.
قنبري به واردات گندم به کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 2ميليون تن گندم بايد وارد کنيم و ذخيره‌سازي 3 ماه را انجام دهيم اما هم‌اکنون و با ذخيره 6 ماه مصرف گندم در سال بين 1.5 تا 2ميليون تن گندم بايد وارد کنيم.
وي ابراز کرد: امسال با توليد 1.5ميليون تن گندم بيشتر از سال گذشته وضعيت خوبي داريم و پيش‌بيني توليد گندم امسال ما 7.7ميليون تن بود.
قنبري تأکيد کرد: در گذشته مديريت غيرواقعي براي افزايش تعداد سيلو و کارخانجات آرد در استان گلستان حاکم شد که سبب شد تا اکنون در استان ظرفيت بيش از حد داشته باشيم که موجب ضرر و زيان در اين بخش شده است.
معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: امروز سيلوها با 40 درصد ظرفيت واقعي و کارخانجات آرد با 30 درصد ظرفيت واقعي پر شده‌اند.
وي اظهار کرد: فضاي مناسب براي صادرات آرد در استان گلستان وجود دارد اما گندم به اين علت که با تفاوت قيمت خريداري مي‌شود نمي‌توان صادر کرد اما مي‌شود سازوکاري ايجاد کرد که گلستان تبديل به مرکز غلات شده و گندم را وارد و آرد صادر کنيم.
قنبري افزود: ظرفيت و زيرساخت‌هاي خوبي براي اين کار در استان گلستان وجود دارد و ارتباطات خوبي نيز با کشورهاي CIS هست.
وي تصريح کرد: نياز خريد گندم کشور 9هزار ميليارد تومان است که 3هزار ميليارد تومان از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي، 3هزار ميليارد تومان با خط اعتباري بانک‌ها و 3هزار ميليارد تومان نيز از سوي شرکت مادرتخصصي بازرگاني دولتي ايران تأمين مي‌شود و شرکت بازرگاني تاکنون 2هزار و 800ميليون تومان را تأمين کرده و تاکنون 2.6ميليون تن گندم خريداري کرده است.
قنبري با اشاره به خريد گندم از گندمکاران استان گلستان گفت: امروز 100ميليارد تومان از بدهي‌هاي استان گلستان به کشاورزان واريز شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن