تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای جعلی بودن مدرک دیپلم نخست وزیر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در پی ناپدید شدن یک میلیارد دلار و استعفای گابوریچی؛
افشای جعلی بودن مدرک دیپلم نخست وزیر
چریل گابوریچی، نخست وزیر مولداوی، پس از آنکه دادستان‌ها، مدرک دبیرستان وی را زیر سوال بردند استعفا داد.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، چریل گابوریچی، نخست وزیر مولداوی، پس از آنکه دادستان‌ها، مدرک دبیرستان وی را زیر سوال بردند استعفا داد.   آقای گابوریچی پیش از آن در پی ناپدید شدن یک میلیارد دلار خواستار استعفای دادستان کل و مقامات ارشد بانکی شده بود.   به نوشته بی بی سی، مولداوی یکی از فقیرترین کشورهای اروپا است، بسیاری از مردم آن در فقر شدید زندگی می‌کنند و این کشور در سال‌های اخیر شاهد بی ثباتی سیاسی بوده است.   آقای گابوریچی چند ماه پیش به نخست وزیری مولداوی رسیده بود. وی با اعلام استعفای خود از طریق تلویزیون گفت: "موضوع دیپلم دبیرستان من ... از دستور کار حذف خواهد شد."   مولداوی که یکی از جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق است و با اوکراین مرز مشترک دارد، در سال ۲۰۱۴ یک توافقنامه بلندمدت با اتحادیه اروپا امضا کرد که موجب خشم روسیه شد.   در پی انتشار اخبار مربوط به رسوایی بانکی، کیشینف، پایتخت ملداوی در ماه مه صحنه تظاهرات خشمگینانه مردم شد.
  جدایی طلبان طرفدار روسیه از زمان جنگ با مولداوی در سال‌های ۱۹۹۰ بر منطقه جدایی طلب ترانس‌نیستریا تسلط دارند و از جانب روسیه حمایت می شوند.   آقای گابوریچی در راس یک دولت ائتلافی گروه‌های اقلیت که توسط دو حزب طرفدار اتحادیه اروپا در پارلمان تشکیل شد، قرار گرفت.   او در پیام خود به هنگام اعلام استعفا گفت: "من می‌خواهم دولت به مبارزه با فساد، غیر سیاسی ساختن همه نهادها و تضمین بخش مالی و بانکی تمرکز کند."   روز دوشنبه دادستان‌ها گفتند ظن می‌برند که امضا و مهر در دو سند مدرسه وی جعلی است.   در ماه مه، ایلان شور، تاجر متولد اسرائیل در ارتباط با ناپدید شدن یک میلیارد دلار در سه بانک در مولداوی تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.   جزئیات ادعا درباره کلاهبرداری در گزارشی که توسط یک شرکت مشاوره مالی در ماه آوریل نشر شد به بیرون درز کرد. مقدار پول ناپدید شده معادل یک هشتم تولید ناخالص داخلی مولداوی است.  



۲۳/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن