تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813151966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدا نخستین طلایه داران عمل به قرآن بودند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از شهدای انقلاب و دفاع مقدس به عنوان اولین طلایه داران عمل به قرآن یاد کرد و از حافظان و قاریان قرآن خواست تا همچون شهدا به آیات الهی عمل کنند.

به گزارش تراز ، عباس سلیمی روز دوشنبه در همایش حافظان کل قرآن کریم استان تهران گفت: اگرچه قرآن باشکوه در حجاز نازل شده و در مصر با بهترین صدا تلاوت شده ولی در جمهوری اسلامی ایران به آن عمل شد و شهدا اولین طلایه داران عمل به این کتاب آسمانی بودند.

وی تاکید کرد: تلاوت قرآن باید همواره با تدبر همراه باشد و به عمل کردن به آیات ختم شود و بر اساس آموزه های دینی این سه رکن هرگز از هم جدا نمی شود.

این استاد قرآن، مسوولیت قاریان و حافظان قرآن را بسیار سنگین دانست و گفت: یک قاری قرآن هیچگاه نسبت به زیاده خواهی های استکبار جهانی بی تفاوت نیست و مسوولیت حافظان و قاریان فقط حضور در محافل قرآنی و تلاوت آیات الهی نیست.

سلیمی، برگزاری چنین همایش هایی را در راستای یادآوری مسوولیت های جامعه قرآنی دانست و از شرکت کنندگان در همایش خواست ضمن مطالعه کتاب شناخت نامه قرآن تالیف آیت الله محمد محمدی ری شهری، با وظایف قاریان حافظان بر اساس روایات و احادیث بیشتر آشنا شوند.

این پیشکسوت قرآنی در ادامه به بیان حدیثی پرداخت و گفت: گروهی از پیامبر اکرم(ص) پرسیدند زیباترین کسی که قرآن تلاوت می کند کیست و آن حضرت فرمود کسی زیباترین تلاوت را دارد که اگر قرائت او را شنیدی، ببینی که قاری قرآن از خدا می ترسد.

وی از دو نوع تعامل صادقانه و منافقانه در قرائت قرآن سخن گفت و افزود:برخی افراد همچون عبدالملک مروان پنجمین خلیفه اموی تعامل منافقانه دارند. چون وی که قاری قرآن بود و کبوتر مسجد لقب گرفته بود زمانی که پست و مقام به او روآورد، با تمام وقاحت قرآن را بست و خطاب به کتاب الهی گفت «هذا فراق بینی و بینک» یعنی از امروز که خلیفه شدم بین من و تو جدایی افتاد.

این قاری بین المللی قرآن اضافه کرد: الگوی قاریان،حافظان و اساتید قرآن باید پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع)، بزرگان دین و شهدا باشد و نتیجه تعامل صادقانه همان عمل کردن به قرآن است.

وی در ادامه از حافظان و قاریان خواست تا قدردان بزرگانی همچون آیت الله عبدالله جوادی آملی باشند و سفارش کرد تا درس تفسیر این مفسر قرآن در رادیو معارف را از دست ندهند و به دنبال جلسات تفسیر در شهر خود باشند و در کلاس های تفسیر حضوری فعال داشته باشند.

سلیمی درباره مقام حافظان و عاملان به قرآن از دیدگاه پیامبر(ص) گفت: رسول خدا (ص) فرمود بالاترین بندگان نزد خدا بعد از پیامبران، اول علماء و سپس حاملان قرآن هستند و چهار ویژگی را برای آنان در قیامت برشمردند که مرگ و برانگیخته شدن این افراد همچون پیامبر(ص) خواهد بود و همراه رسول خدا(ص) از پل صراط عبور می کنند و پاداش انبیاء را می گیرند.

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ابتدای این مراسم به بیان مطالبی درباره فلسفه و جایگاه حفظ قرآن پرداخت.

همایش حافظان کل قرآن کریم استان تهران با حضور محمدمهدی بحرالعلوم معاون آموزشی و پژوهشی سازمان دارالقرآن الکریم، کریم دولتی استاد دانشگاه و پژوهشگر قرآنی و مهدی نادی مسوول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران تا ظهر امروز ادامه دارد و حافظان شرکت کننده با طرح دیدگاه های خود با مبانی ترجمه و مفردات قرآن آشنا می شوند و از کلاس های اخلاق نیز بهره می برند.

این همایش از سلسله همایش های منطقه ای سازمان دارالقرآن الکریم است که از هفته گذشته در استان های مرکزی و آذربایجان شرقی آغاز به کار کرده و در استان های کرمانشاه ، خراسان جنوبی، یزد و قزوین برگزار شده و قرار است سایر استان ها نیز میزبان حافظان قرآن باشند.

برگزاری این همایش ها به منظور تقویت بنیه علمی و رسیدن به سطوح بالاتر چهار هزار حافظی است که از سازمان دارالقرآن الکریم مدرک تخصصی حفظ گرفته اند.

تاکنون چهار هزار نفر از سازمان دارالقرآن مدرک تخصصی حفظ قرآن را دریافت کرده اند که از این تعداد فقط 10 نفر موفق به دریافت مدرک درجه یک شده اند، 60 نفر نیز مدرک درجه دو را دریافت کرده اند و یکهزار و 400 نفر نیز مدرک درجه سه گرفته اند در حالی که 40 هزار حافظ قرآن (از پنج جزء تا کل قرآن) در طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن شرکت کرده اند.


منبع: مهر



دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 15:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن