تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820363076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي ثبت روز مبارزه با کار کودک در تقويم ملي تلاش مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲۵ب.ظ)
در آستانه روز جهاني مبارزه با کار کودک؛ براي ثبت روز مبارزه با کار کودک در تقويم ملي تلاش مي کنيم موج- معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده در بازديد از نمايشگاه عکس، نقاشي و کاردستي کودکان کار و زيست‌هاي متفاوت تاکيد کرد: دولت يازدهم و معاونت امور زنان و خانواده، همه تلاش خود را براي مبارزه با کار کودکان به کار خواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، شهيندخت مولاوردي در مراسمي که در انجمن ام اس ايران و با شعار «صلح با کودکي آغاز مي‌شود»، برگزار شد، با ابراز خوشحالي از حضور در جمع فعالان حقوق کودک گفت: «روز مبارزه با کار کودک» يادآور آن است که هيچ ‌کودکي نبايد مجبور به کار کردن باشد و کودکان براي ساختن آينده اي بهتر، بايد به تحصيل، آموزش، شادي و نشاط بپردازند.
معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري با توجه به پيشنهاد فعالان حقوق کودک مبني بر ثبت روز جهاني مبارزه با کار کودک در تقويم رسمي کشور، اظهارداشت: اين معاونت با هماهنگي با مراجع ذيربط، همه توان خود را جهت ثبت اين روز در تقويم رسمي کشور به کار خواهد گرفت و به تلاش هايش تا رسيدن به نتيجه ادامه خواهد داد.
بنا بر اعلام نهاد رياست جمهوري، وي تلاش فعالان حقوق کودک را درخور تقدير دانست و گفت: معاونت امور زنان و خانواده تلاش خواهد کرد تا از فعاليت‌هاي شما در حوزه کودکان استفاده‌هاي لازم و بهره‌هاي کافي را ببرد. وزارتخانه‌هاي متعددي در مورد کار کودکان مسوول هستند. معاونت امور زنان و خانواده به عنوان عضوي از مرجع ملي حقوق کودک کوشش کرده است حضور فعالي در اين زمينه داشته باشد.
وي با بيان اين که آمار دقيقي در مورد کودکان کار در کشور وجود ندارد، گفت: براي انجام برنامه‌ريزي دقيق ما نياز به آمار دقيقي درباره کودکان کار داريم.
مولاوردي درباره تفاهم‌نامه‌اي که با وزارت راه و شهرسازي براي توانمندسازي زنان در سکونتگاه‌هاي غيررسمي انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: اين تفاهم‌نامه قطعا براي کودکان کار هم خواهد بود و موافقتنامه اجرايي را به امضا خواهيم رساند و برنامه مشخصي بايد با مشارکت وزارت راه و شهرسازي به اجرا در بيايد. دولت تدبير و اميد، عدالت اجتماعي و دسترسي يکسان اقشار مختلف جامعه به امکانات و فرصت‌هاي شغلي را از اولويت‌هاي خود مي‌داند و اين معاونت امسال و سال ۹۵ فعاليت خود را در اين زمينه گسترده‌تر خواهد کرد.
وي به امضاي تفاهمنامه سه جانبه ميان معاونت امور زنان و خانواده، وزارت کشور و سازمان فني و حرفه اي در موضوع توانمندي زنان اشاره کرد و گفت: به زودي در همه استان‌ها شرايط ارايه اين خدمات فراهم خواهد شد.
در حاشيه اين بازديد، فعالان حقوق کودک نيز با بيان مشکلات،‌ دغدغه‌ها و آسيب‌هاي مختلف کودکان کار، خواستار تلاش جمعي و عزم ملي براي حل مشکلات کودکان کار شدند. هدف از اين نمايشگاه بيان نيازها و درخواست‌هايي همچون سر و سامان دادن، ايجاد فضاي آموزشي و فرهنگي و مساله فاقد شناسنامه‌بودن کودکان کار عنوان شده است.
شايان ذکر است؛ 22 خرداد هر سال روز جهاني مبارزه با کار کودکان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن