تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803860353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه قضایی تسلیم نمی شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دستگاه قضایی تسلیم نمی شود
کد خبر: ۵۰۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ - 11 June 2015


عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی معتقد است بیانیه هایی که در حمایت از افراد و چهره های متهم به تخلف که در دستگاه قضایی مورد بازخواست قرار گرفته اند سیاسی،غیر عقلانی،غیر شرعی و بر خلاف قانون اساسی است.

سید حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانیه رییس دولت های نهم و دهم در دفاع از حمید بقایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی و احکام آن باید مورد احترام همه باشد افزود:دستگاه قضایی در جهان مورد احترام همه شخصیت های سیاسی و کشوری است و احترام به آن برای حفظ کشور و قانون اساسی یک ضرورت است و در کشور همه باید به آرای آن تمکین کنند.


نماینده مردم نایین و خور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در کشورها مانع از قدرت طلبی قدرتمندان می شود ادامه داد:قوه قضاییه چارچوب آزادی های فردی را تضمین و خود محوری افراد دولتمند را کنترل و مانع از خودسری آن ها می شود و با این روش می توان قدرت دولتمردان را کنترل کرد.


تفاوتی میان افراد در اجرای عدالت نیست


وی با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی میان افراد قدرتمند وشهروندان عادی در اجرای عدالت نیست تصریح کرد: هیچ تفاوتی نمی کند فردی که مقام رسمی داشته در دولت قبل بوده یا در دولت اصلاحات مسئولیت داشته باشد بلکه مهم عملکرد فرد و تخلفاتی که مرتکب شده دارای اهمیت است و به این دلیل همه افراد خصوصا کسانی که مسئول بوده اند باید به آرای قوه قضاییه و روند دادرسی ها احترام بگذارند.


طباطبایی با تاکید بر اینکه نباید درمورد چنین پرونده هایی عجولانه اظهار نظر کرد گفت:همه باید صبور باشند و منتظر بمانند تا دستگاه قضایی با محاکمه ای عادلانه اتهام افراد را بررسی و پس از قطعی شدن رای در مورد آن اظهار نظر کرد.


عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی صدور بیاینه های سیاسی و جریانی را برای تحت الشعاع قرار دادن دستگاه قضایی غیر قانونی دانست و اظهار داشت:این رویه ها با چارچوب های قانون اساسی،شرع و منطق مطابقت ندارد و نظامی که محور آن ولایت فقیه است و ارکانش زیر نظر ولایت فعالیت می کنند هرگز تسلیم شرط و شروط افراد و جریان های سیاسی نمی شود در اجرای قانون نمی شود.


وی با رد اینکه این بیانیه فضاسازی برای فرار رییس دولت سابق از رسیدگی به اتهامات وی است گفت: در این زمینه نمی شود زود قضاوت کرد که اتهام به چه کسانی می رسد و باید صبر کرد و نباید از اینکه مسئولان نظام اسلامی هر یک متهم به تخلف شوند را مثبت دانست هر چند، اگر کسی از قدرت سو استفاده کرد باید بداند که دیر یا زود به اتهامش  رسیدگی می شود.


طباطبایی نایینی با بیان اینکه هیچ مسئولی در کشور مصونیت مطلق ندارد اظهار داشت:در هیچ کجای قانون اساسی مصونیت مطلق برای مسئولان کشور وجود ندارد و تنها برای برخی مقامات به صورت موقت مصونیت هایی پیش بینی شده است و بعد از دوره مسئولیت اگر فردی متهم به تخلف بود باید آزادانه به اتهام این مسئول رسیدگی و افراد به دقت محاکمه شوند که این موضوع حایز اهمیت است.


عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دستگاه قضایی نشان داده است که این دستگاه زیربار فشارهای سیاسی تسلیم بی عدالتی نمی شود گفت:تجربه نشان داده است که درسال های اخیر رسیدگی ها عادلانه بوده است و قوه قضاییه در برابر فشارهای سیاسی مقاومت کرده است.


وی خاطرنشان کرد:دستگاه قضایی همواره مورد حمایت رهبری بوده است و ممکن است در بررسی اتهام های افراد جناح خاص و افرادی خاص ناراحت شوند اما قطعا رسیدگی به اتهام های افراد امید را در مردم بیشتر می کند.

گفتنی است دفتر رییس دولت های نهم و دهم با انتشار بیانیه ای حمید بقایی معاون اجرایی رییس دولت سابق را فردی پاک و پاکدست خوانده و از حمایت رییس جمهور سابق از وی خبر داده بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن