تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817041548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییراتی در عادت‌های غذایی‌/ مشکلات را به حداقل برسانید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


منوی فصل تابستان؛
تغییراتی در عادت‌های غذایی‌/ مشکلات را به حداقل برسانید
تابستان کم کم آغاز می‌شود و روزها گرم‌تر هم می‌شوند. از آنجا که در این روزها گشت‌وگذار در شهرها هم بیشتر می‌شود، بهتر است با خوردن مواد غذایی مناسب آثار منفی گرما بر بدن را کمرنگ کنیم.



رسول اكرم صلى الله عليه و آله : خداوند جوانى كه جوانى اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز،  معمولاً کم‌آبی، اولین مشکلی است که با علائم مختلفی مانند سردرد و سرگیجه گریبانمان را می‌گیرد اما با بالا رفتن دما، بهتر است چه تغییرهایی در عادت‌های غذایی‌مان بدهیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسند؟ این همان چیزی است که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.
تا می‌توانید آب بنوشید اما آب خنک، نه بسیار سرد
بررسی‌ها نشان داده‌اند آب خنک بیشتر از آب یخ به رفع تشنگی کمک می‌کند و باعث می‌شود بیشتر آب بخورید. البته اگر که تمایلی به نوشیدن آب ندارید، می‌توانید آبمیوه خانگی میل کنید؛ مثلاً تکه‌های طالبی را با یخ در مخلوط‌کن بریزید و این نوشیدنی گوارا را بنوشید.   آب‌لیمو را فراموش نکنید
در میان آبمیوه‌های سنتی، آب‌لیمو مناسب‌ترین است زیرا هم مایعات به بدن می‌رساند و هم املاح، بنابراین نوشیدن یک لیوان شربت آب‌لیمو همراه خاکشیر یا تخم شربتی (به دلیل جاذب‌الرطوبه بودن این دانه‌ها) به رفع کم‌آبی کمک می‌کند.
قهوه و چای را محدود کنید
نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن می‌شود و خوردن آن در فصل تابستان توصیه نمی‌شود. کاهش مایعات در بدن سبب گرمازدگی می‌شود و ما همزمان با از دست دادن مایعات در بدن سدیم و املاح هم از دست می‌دهیم بنابراین نمی‌توانیم آب ساده را جایگزین کنیم و یکی از علت‌هایی که در فصل تابستان مردم مایل به خوردن مایعات شیرین مانند شربت هستند همین امر است.
بهترین راه پیشگیری از گرمازدگی خوردن آب حاوی چند قطره آبلیمو و کمی نمک است که می‌تواند جلوی گرمازدگی را تا حدی بگیرد.
از آنجا که در روزهای گرم همراه آب، مقدار زیادی املاح نیز از بدن دفع می‌شود، چه بهتر که با مصرف خوراکی‌های مغذی و آبداری مثل آبدوغ‌خیار املاح از دست رفته‌تان را جبران کنید
استفاده از میوه و سبزیجات به خصوص هندوانه، طالبی و خربزه نیز یکی از راه‌های تأمین آب از دست رفته در فصل تابستان است و استفاده از عرقیاتی که طبع خنک دارند مانند بیدمشک و کاسنی می‌تواند بسیار مفید باشد. اما نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن می‌شود و توصیه می‌کنیم آن‌هایی که عادت به خوردن چای دارند نهایتاً چای کمرنگ بنوشند.
نوشیدنی‌های گازدار ترجیحاً نباید استفاده شود چرا که دستگاه گوارش را به هم می‌ریزند و خوردن خاکشیر و شربت به‌لیمو بهترین نوشیدنی برای جلوگیری از گرمازدگی است.
تخم شربتی (دانه گیاه ریحان) به علت اینکه بعد از مصرف، دانه‌ها لعاب‌دار می‌شوند بهترین راه برای نگهداشت آب بدن است. همچنین مایعات خیلی سرد را فوراً نباید نوشید چرا که تعادل سیستم گوارش و ایمنی را بر هم می‌زند.
آبدوغ خیار آبدوغ‌خیار بخورید
از آنجا که در روزهای گرم همراه آب، مقدار زیادی املاح نیز از بدن دفع می‌شود، چه بهتر که با مصرف خوراکی‌های مغذی و آبداری مثل آبدوغ‌خیار املاح از دست رفته‌تان را جبران کنید. همان‌طور که می‌دانید همواره مصرف حداقل نمک توصیه می‌شود اما در روزهای گرم، برای جبران نمک از دست رفته بدن، مصرف کمی نمک هم بد نیست و می‌توانید آن را در مقادیر کم به آبدوغ‌خیارتان اضافه کنید؛ البته فقط در روزهایی که هوا بسیار گرم بوده و زمان زیادی را در این آب‌وهوا، بیرون از منزل به سر برده‌اید.
منابع ویتامین C را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید
خوردن مرکبات، میوه‌ها و سبزی‌های مملو از ویتامین C نظیر کیوی و انواع توت‌ها، کلم و گوجه‌فرنگی به بازتوانی بدن بعد از یک روز گرم کمک می‌کند.
میوه‌های کم قند میل کنید
تا می‌توانید میوه‌های آبدار و با قند کم را در میان وعده‌هایتان بگنجانید، میوه‌هایی مانند سیب، زردآلو، هلو، گلابی، آناناس، انبه، توت‌فرنگی و طالبی.
همراه غذایتان سالاد و ماست بخورید
خوردن سالاد با غذای اصلی، به‌خصوص اگر در آن سبزی‌هایی مانند کاهو، خیار و گوجه‌فرنگی باشد، بسیار مفید است. ماست و دوغ هم از همراه غذاهایی هستند که به دلیل طبیعت سرد و موادمعدنی بسیاری که دارند، مصرفشان در روزهای گرم تابستان توصیه می‌شود. حتی می‌توانید برای آنکه شام سبکی داشته باشید، کاسه‌ای ماست کم‌چرب را با برشی نان و مقداری سبزی‌خوردن تازه میل کنید.
مصرف روغن را به حداقل برسانید
تا می‌توانید، میزان روغن مصرفی در طبخ غذا را کم و به‌جای روش‌هایی نظیر سرخ کردن، از روش‌هایی مانند کباب و گریل کردن استفاده کنید تا میزان حرارت دیدن غذا در روغن به حداقل ممکن برسد.
نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه و چای ادرارآور است و سبب از دست دادن آب بدن می‌شود و توصیه می‌کنیم آن‌هایی که عادت به خوردن چای دارند نهایتاً چای کمرنگ بنوشند وعده‌های غذایی‌تان را سبک کنید
در روزهای گرم وعده‌های غذایی‌تان را سبک میل کنید و به‌خصوص در وعده صبحانه میوه را نیز بگنجانید. مثلاً چند میوه به همراه 6 تا 5 عدد بادام و یک فنجان چای، یک صبحانه سبک محسوب می‌شود.
مواد غذایی قندی را کمتر مصرف کنید
سعی کنید میزان دریافت کربوهیدرات روزانه‌تان را به حداقل برسانید و از خوردن مواد غذایی که قند بالایی دارند، خودداری کنید مثلاً در وعده‌های نهار و شام، مقدار نان و برنج مصرفی‌تان را به حداقل برسانید.
برای خود و خانواده‌تان غذای سرد تهیه کنید
بهتر است برای وعده‌های غذایی اصلی، غذاهای سرد یا غذاهایی که نیاز به پخت طولانی ندارند، انتخاب کنید البته چه بهتر که قسمت اعظمی از این غذاها را سبزی‌ها تشکیل دهند زیرا مقدار قابل‌ملاحظه‌ای آب دارند و می‌توانند تا حدود بسیاری نیاز شما به آب را تأمین کنند.   تبیان /2021



۱۹/۰۳/۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن