تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820375802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلاب به تحقیق درباره «مضاربه بانکی» فراخوانده شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


توسط آیت‌الله مکارم؛
طلاب به تحقیق درباره «مضاربه بانکی» فراخوانده شدند
آیت‌الله مکارم شیرازی مضاربه در بانکداری اسلامی را موضوع رساله‌های تحقیقی درس خارج فقه در تابستان اعلام کرد.



به گزارش جام نیوز، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مورد رساله‌هایی که شاگردان این مرجع تقلید باید در تابستان امسال بنویسند توضیح داد و اظهار کرد: امسال احتمال دارد کتاب «مضاربه و بانکداری اسلامی» را تدریس کنیم، چون تقاضای اکثریت بوده و خیلی از مشکلات اقتصادی را می‌شود در همین مباحث حل کرد.

وی ادامه داد: در کتاب مضاربه تحریرالوسیله ۵۰ مسئله وجود دارد که ما ۲۰ مسئله اول را برای نوشتن رساله‌های تحقیقی قرار دادیم.

این مرجع تقلید خطاب به شاگردان خود گفت: برخی مسائل جلد اول کتاب مضاربه، کوتاه است که ناچارید دو یا سه مسئله را انتخاب کنید ولی بعضی از این مسائل مفصل‌تر است که باید یک مسئله مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با ذکر برخی شرایط رساله‌های تحقیقی طلاب اظهار کرد: این رساله‌ها نباید از ۲۰ صفحه کمتر باشد و باید در قطع وزیری تدوین شود و اولویت نوشتن رساله‌ها به زبان عربی است.

وی با بیان اینکه باید این رساله‌ها شامل اقوال، احادیث، استدلالات مختلف و نتیجه گیری باشد، خطاب به طلاب تاکید کرد: از کتاب دیگری کپی نکنید، چون این کار در شان شما نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی مدت تهیه این رساله را سه ماه اعلام کرد و افزود: آخر شهریورماه این رساله‌ها را تحویل می‌گیریم.

وی از معرفی صاحبان برترین رساله‌های تحقیقی در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: به برترین رساله‌ها، جوایز خوبی خواهیم داد.

حوزه باید مجتهدپرور باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حوزه علمیه باید مجتهدپرور باشد، اظهار کرد: مجتهد مطلق ذو مراتب دارد و حوزه باید به اندازه کافی مجتهد بپروراند که بتوانند در شهرستان‌ها هم باشند.

این مرجع تقلید گفت: در گذشته در هر شهرستانی چندین مجتهد برجسته حضور داشتند ولی کم کم شهرستان‌ها از مجتهدان خالی می‌شود و چشم‌ها به حوزه علمیه قم دوخته شده که بتواند این خلاء را پر کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شهرستان‌ها نباید خالی از مجتهدان شود، تصریح کرد: مردم در بسیاری از مواقع نیاز فوری به مجتهدان پیدا می‌کنند بنابراین باید در همان شهر مجتهد مطلق باشد که بتواند پاسخگوی نیازمندی‌های مردم باشد./مهر/110
 



۱۹/۰۳/۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن