تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793286203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار سیستان و بلوچستان در همایش «یاوران مدارس، هامون تا مکران»: ۱۶۸ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی بازمانده از تحصیل هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار سیستان و بلوچستان در همایش «یاوران مدارس، هامون تا مکران»:
۱۶۸ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی بازمانده از تحصیل هستند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۶ تا ۹ سال بازمانده از تحصیل داشتیم که در سال تحصیلی جاری ۳۲ هزار نفر به کلاس‌های درس هدایت شدند.

خبرگزاری فارس: ۱۶۸ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی بازمانده از تحصیل هستند



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در همایش خیرین مدرسه‌ساز و حامیان مدارس استان سیستان و بلوچستان که با عنوان «یاوران مدارس، هامون تا مکران» در مجتمع آموزشی شهید مهدوی تهران برگزار شد، اظهار داشت: نباید بگذاریم استعداد و ظرفیت‌ها از حضور در پای درس و مکتب معلم محروم بمانند و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا تمام دانش‌آموزان بتوانند از نعمت علم و دانش بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان گوشه‌ای از تاریخ چندین هزارساله ایران است، افزود: در این استان از هر 100 دانش‌آموزی که وارد مدرسه می‌شوند و به تحصیل می‌پردازند، در پایان تحصیلات در دوره پیش‌دانشگاهی، 34 دانش‌آموز باقی مانده است که این زنگ خطری، نه برای استان بلکه کشور است.
هاشمی به وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: در گروه سنی 6 تا 9 سال بیش از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که سال گذشته با عزمی که صورت گرفت، 32 هزار نفر به کلاس‌های درس هدایت شدند.
وی ادامه داد: عمده دلیل عدم ادامه تحصیل دانش‌آموزان، فاصله مدارس تا روستاست که در حال حاضر، متوسط این میزان 30 کیلومتر است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان 187 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و پهناورترین استان کشور است و میزان راهسازی یک شهر این استان با راهسازی یک استان دیگر برابری می‌کند.
وی با بیان اینکه نرخ سوادآموزی در استان سیستان و بلوچستان از 25 درصد اول انقلاب به 74 درصد رسیده است، گفت: یکی از ارزشمندترین و درخشان‌ترین اصول آموزشی عدالت است و امیدواریم که تمام دانش‌آموزان این استان بتوانند از نعمت سواد بهره‌مند شوند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در این مراسم اظهار داشت: دو محرومیت بزرگ، استان سیستان و بلوچستان را تهدید می‌کند که شامل محرومیت فرهنگی و فقر و تنگدستی است.
وی افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان از همه مردم کشور، ایرانیان عزیز و خصوصاً خیرین درخواست دارند که این استان را دریابند و با ساختن مدرسه و کلاس درس، این استان را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: بیشترین مشکلات و گرفتاری‌های این استان از ناحیه کسانی است که از دانش، تحصیل و سواد محرومند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در این مراسم اظهار داشت: مسجد، مدرسه و خانواده سه نهاد کلیدی است که اگر در هر کدام از این سه نهاد اختلالی ایجاد شود، حیات طیبه به هم می‌خورد.
وی ادامه داد: اهمیت مدرسه به معنای عام که شامل دانشگاه هم می‌شود، به تعلیم و تربیت برمی‌گردد و خانواده که اعضایش از تعلیم و تربیت مناسب برخوردار نباشند، خانواده ایده‌آل در سبک زندگی اسلامی نخواهند بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی اضافه کرد: اصلاح انگیزه‌ها، اصلاح اندیشه‌ها و افکار است و پایه‌ریزی آن در مدرسه و در سیستم تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید مسجد را به مدرسه و مدرسه را به مسجد بیاوریم، افزود: بنده با اهدای یک‌هزار جلد قرآن کریم به مدارسی که خیرین در استان سیستان و بلوچستان ساخته‌اند و دانش‌آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند، تلاش می‌کنم به این حرکت عظیم مدرسه‌سازی بپیوندم.
محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم گفت: قدرت به زور، بازو و ثروت نیست، بلکه قدرت، کسب علم و دانش است.
انتهای پیام/

94/03/19 - 10:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن