تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798739128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: اجرای طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان ضامن ماندگاری مردم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: اجرای طرح آبیاری 46 هزار هکتاری سیستان ضامن ماندگاری مردم زابل- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال استان ضامن ماندگاری مردم و افزایش تولید در شهرستانهای پنج گانه سیستان خواهد بود.


به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی در ادامه سفر به شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان روز شنبه در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان در فرمانداری زهک افزود: اثرات این طرح باید همزمان در شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز تا پایان شهریور ماه امسال نمایان شود.
وی بیان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی سیستان و دانشگاه زابل دو مرکز مهم علمی منطقه با داشتن رشته های تخصصی لازم می توانند در اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری مزارع سیستان کمک زیادی کنند.
وی اظهار داشت: برد محلی و موفقیت این پروژه به طور جد از حیث یافته ها با هم اندیشی و نشست با خبرگان و تصمیم گیران اجتماعی منطقه امکان پذیر و مدنظر است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اساس این طرح بر جذب نیروهای محلی است و در همین زمینه دو کارگاه اجرایی و تربیتی ایجاد می شود تا از تجارب شرکت ها و مشاوران بزرگ برای تربیت نیرو و بهره گیری از ظرفیت های منطقه استفاده شود.
وی با بیان اینکه نقش نیروهای محلی سبب پایداری پروژه خواهد شد، گفت: اجرای این طرح سبب ماندگاری مردم در منطقه و افزایش تولید و تغییر الگوی کشت خواهد شد.
هاشمی یکی از برنامه های جنبی این طرح را ایجاد کارخانه لوله پلی ایتیلن در سیستان وبلوچستان ذکر کرد و افزود: از آنجایی این طرح و همچنین طرح 100هزار هکتاری در جنوب استان نیاز به لوله دارد تصمیم گرفته شد کارخانه ساخت لوله در همین استان ایجاد شود که این نیز زمینه ساز ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی تاکید کرد: مناقصات این پروژه از طریق روزنامه های محلی و صدا و سیما مرکز استان انجام شود.
وی مهم ترین بخش این طرح را کمیته تبلیغی دانست و تصریح کرد: اطلاع رسانی از روند اجرای این طرح باید بنحو شایسته انجام تا مردم از مراحل مختلف کار آگاه شوند و در این زمینه برنامه بازدید از آغاز خط عملیاتی با حضور معتمدان و روشنفکران سیستان تاثیر گذار خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان بر اجرای سریع طرح پایلوت سه هزار هکتاری در شهرستان هامون تاکید کرد و گفت: اجرای طرح انتقال آب با لوله در مرحله نخست در سه هزار هکتار از زمین های شهرستان هامون به عنوان طرح پایلوت کمک زیادی برای رفع تمام موانع احتمالی بر سرراه طرح 46 هزار هکتاری خواهد بود.
رییس جمهور و اعضای هیات دولت در سفر فروردین 93 به سیستان و بلوچستان طرح آبیاری نوین در 146هزار هکتار از زمینهای کشاورزی این استان را تصویب کرد که 46 هزار هکتار آن در شمال استان با نصب لوله برای انتقال آب به زمین های کشاورزی و 100هزار هکتار آبیاری تحت فشار و غیره در جنوب این استان اجرا می شود.
به گفته استاندار سیستان و بلوچستان اعتبار این طرح از محل صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی به نام سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است و هیچ مشکل اعتباری برای آن وجود نخواهد داشت.
قرار است این طرح درمدت سه تا چهار سال به اتمام رسد.
نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، مدیران کل جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، محیط زیست، فرمانداران شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز، مجریان طرح 46 هزار هکتار آبیاری به مزارع، معتمدان، نخبگان و متخصصان در فرمانداری زهک برگزار شد.
استاندار سیستان وبلوچستان روزجمعه با سفر به شهرهای شمالی استان از بازارچه مرزی میلک بازدید و در نشست کارگروه مرز شرکت کرد.
سخنرانی در نماز جمعه اهل تشیع و اهل سنت شهرستان هیرمند، دیدار و نشست با فعالان سیاسی منطقه سیستان در زابل، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، بازدید از مرکز تحقیقاتی زهک و روند اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری به مزارع و دیدار با معتمدان و مردم زهک از دیگر برنامه های استاندار سیستان وبلوچستان در سفر به این منطقه بود.
7317/ 6081



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن