تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812777155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دروغ» مبناي ضعف در سبک زندگي افراد جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۳۳ب.ظ)
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان: «دروغ» مبناي ضعف در سبک زندگي افراد جامعه است موج - مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان گفت: «کار فردي»، «طلاق»، «بي انظباطي»، «نقض حقوق شهروندي»، «تفريح ناسالم» و «دروغ» به عنوان مباني ضعف در سبک زندگي ما قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، فيروز فاضلي در جلسه اي با موضوع «قدرت و نقش آن در سبک زندگي اسلامي» که امروز در اين اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: قدرت بحثي است که در سه حوزه فلسفه، جامعه شناسي و علوم سياسي مطرح مي شود.
وي با اشاره به ارتباط بحث قدرت با عامليت و اراده انسان، تصريح کرد: در مقوله قدرت، وقتي مي گوييم فردي عامل است در مقابل آن فردي منفعل وجود دارد و زماني که از اراده کسي سخن به ميان مي آوريم يعني در مقابل او کسي پذيرش دارد.
فاضلي با بيان اينکه مباحث قدرت از لحاظ تاريخي به چهار دوره تقسيم مي شود، افزود: اين دوره هاي تاريخي عبارتند از کلاسيک، ميانه يا قرون وسطي، مدرن و پسامدرن.
به گفته وي؛ مباحث قدرت در دوره کلاسيک که از پيش از ميلاد مسيح تا قرن پنجم ميلادي است از «فرد» به عنوان منبع قدرت شروع شده و سپس در «انجمن» و «جامعه» مطرح مي شود.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: در دوره ميانه نيز که با حمله مقدونيه و فراگيري يأس در جوامع غربي و پناه مردم به کليسا آغاز شد، مباني قدرت «الوهيت» معرفي مي شود.
فاضلي بيان کرد: در دوران و جهان مدرن که با فلسفه اُمانسيم ايجاد شده با مباحث انسان و عقلانيت روبرو مي شويم و دوره پسامدرن نيز به مقوله گفتمان که زبان يک کنش اجتماعي است مي رسيم.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص سبک زندگي، با اشاره به ديدگاه "بورديو" گفت: از ديدگاه اين دانشمند، آنچه که سبک زندگي را مي سازد «تمايزها» است و اين تمايزها مي رسد به دنياي نمادين و همان چيزي که گفتمان انسان ها را مي سازد.
وي بيان کرد: در مقوله سبک زندگي، اصل فرهنگ است، فرهنگ هويت را مي سازد و هويت «سبک زندگي» را؛ که در کشور ما هر سه اين موارد بر مبناي اسلامي و ايراني بودن ما شکل مي گيرد و در نتيجه سبک زندگي اسلامي ايراني است که ما را از جهانيان متمايز مي کند.
فاضلي با اشاره به 20 سوال مهم و حياتي مطرح شده مقام معظم رهبري در ديدار با مردم خراسان شمالي، اظهار کرد: در مجموع مباحث مذکور در برابر «قدرت و سبک زندگي اسلامي» مي توان «ضعف و سبک زندگي اسلامي» را قرار داد و کليدواژه هاي بيانات آقا را در اين دو بخش با هم مقايسه کرد.
اين مسئول فرهنگي تصريح کرد: «کار جمعي»، «ازدواج»، «رعايت انظباط»، «رعايت حقوق شهروندي»، «تفريح سالم» و «صداقت» به عنوان مباني قدرت به ترتيب در برابر «کار فردي»، «طلاق»، «بي انظباطي»، «نقض حقوق شهروندي»، «تفريح ناسالم» و «دروغ» به عنوان مباني ضعف در سبک زندگي ما قرار مي گيرند.
وي اضافه کرد: همچنين «صبر»، «منطق»، «اخلاق رسانه اي»، «قانون مداري»، «وجدان کاري»، «کار با کيفيت»، «عمل گرايي»، «روزي حلال»، «استحکام خانواده»، «توليد» و... نيز از ديگر کليدواژه هاي سخنان مقام معظم رهبري به عنوان مباني قدرت در سبک زندگي اسلامي محسوب مي شود.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در پايان با تأکيد بر شعار روز معارفه خود، يادآور شد: اصل در فعاليت هاي اين اداره‌کل، «صداقت»، «سلامت» و «کار» است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن