تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815722063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حائری: مسجد باید تالار و اینترنت داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
حائری: مسجد باید تالار و اینترنت داشته باشد
حائری: مسجد باید تالار و اینترنت داشته باشد یک استاد حوزه گفت: ما مساجد را مرکز اموات و ختم‌ها کرده‌ایم، در حالی که باید در این مکان عقد و عروسی انجام شود، زیرا اگر این مراسم‌ها در مسجد باشد، تمام آن نکات اخلاقی رعایت می‌شود.


به گزارش فرهنگ نیوز، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در گفت‌وگویی گفت: وقتی عده‌ای به امام جماعت اقتدا می‌کنند، امام جماعت ظرف وسط می‌شود و مؤمنان هم ظروف مرتبط هستند، اگر ۵۰ ظرف را به یک ظرف مرتبط کنیم، خود به خود آن ۵۰ ظرف با یکدیگر مرتبط می‌شوند و آب در یک ظرف می‌ایستد. بنابراین مسجد محل ارتباط دل‌های مؤمنان به یکدیگر است.ایسنا ؛ آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی با تأکید بر این‌که «مسجد باید کانون اخوت و دوستی شود» افزود: مسجد باید بانک اطلاعاتی شود، یعنی هر کس هر چیزی گم کرده است، در مسجد پیدا کند. توان‌دارها وقتی به مسجد می‌آیند به ناتوان‌ها کمک کنند، مأمومین در مسجد می‌توانند با توانمندها ارتباط بگیرند و از آن‌ها برای ناتوان‌ها کمک بگیرند.

حائری‌شیرازی با اشاره به این‌که «مسجد مکانی است که در آن امور را حل و فصل می‌کنند» خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر(ص) هر وقت نماز جماعت برگزار می‌شد و می‌خواست اتفاق جدیدی بیفتد، بعد از نماز، حضرت سخنرانی و مسائل جدید را مطرح می‌کردند و مأموریت جدید را به مردم می‌گفتند، بنابراین در عصر ما مسجد باید کانون اجتماع مؤمنان باشد.

وی ادامه داد: مسجد باید پارکینگ داشته باشد تا مردم بتوانند هنگام نماز ماشین‌هایشان را در جوار مسجد بگذارند، مسجد باید رستوران داشته باشد که بتواند یک تنوعی در آنجا داشته باشد، مسجد باید تالار داشته باشد که بتواند مراسم عقد و عروسی را در آنجا برگزار کند.

این استاد اخلاق با اشاره به برخی آسیب‌های مجلس شادی مانند عقد و عروسی در جامعه بیان کرد: ما مساجد را مرکز اموات و ختم‌ها کرده‌ایم، در حالی که باید در این مکان عقد و عروسی انجام شود، زیرا اگر این مراسم‌ها در مسجد باشد، تمام آن نکات اخلاقی در مسجد رعایت می‌شود، مسجد باید مجهز به پروژکتور باشد تا فیلم‌ها و مستندهای مفید را پخش کند،‌ مسجد باید محلی برای نمایش فیلم‌ها داشته باشد.

وی مجهز بودن مسجد به امکانات اینترنتی و به تبع آن فضای مجازی را عامل دیگری برای جذب جوانان به مسجد دانست و افزود: مسجدی کامل است که در تمام شئون زندگی مردم رابط باشد و ارتباط برقرار کند.

حائری‌شیرازی در پایان خواستار فراگیر شدن فرهنگ خادمی مسجد شد و تصریح کرد: مردم همان‌طور که به امامزاده‌ها علاقه‌مند هستند و در آنجا خدمت می‌کنند و خادم افتخاری می‌شوند، چقدر خوب است، برای مسجد هم خادم افتخاری شوند تا ثواب‌هایی که خدمت امامزاده‌ها دارند، این ثواب را در خدمت به مساجد هم داشته باشند. مردم بدانند مسجد خانه محبوب خداست و وقتی آن را پاک و تمیز نگه دارند، خدا دلشان را تمیز می‌کند.




94/3/18 - 09:05 - 2015-6-8 09:05:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن