تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820555457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصولگرایان خواستار استقرار گشت ارشاد در مجلس!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اصولگرایان خواستار استقرار گشت ارشاد در مجلس!
روز نو : مگر می‌شود مهمانی از غرب به ایران بیاید و حاشیه‌ای ایجاد نشود؟ این امر تقریبا محال است چه آنکه سفر نمایندگان اتحادیه اروپا به تهران و دیدار با مقامات کشورمان با اعتراض برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌های اصولگرا مواجه شد.
ماجرا از چه قرار است؟
روز شنبه نمایندگان پارلمان اروپا پس از سفر به تهران با برخی مقامات کشورمان از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفتگو کردند. در متن این دیدارها تقریبا می‌توان گفت نکته خاصی وجود نداشت و دو طرف سخنانی را مطرح نمودند که انتظار آن می‌رفت. اما حواشی این سفر از آنجا شروع شد که خبرگزاری‌های اصلی کشورمان تصاویر این ملاقات را مخابره نمودند. براساس تصاویر ارسال شده یکی از نمایندگان خانم پارلمان اروپا با ظاهری خاص در این ملاقات حضور داشته و نوع حجاب او باعث شده بود عکاسان خبری سوژه جالبی پیدا نموده و عکس‌های متفاوتی از او گرفته و منعکس نمایند. اما همان طور که پیش بینی می‌شد این نوع حجاب با واکنش اصولگرایان مواجه شد.
اولین اعتراض
می‌توان گفت اولین اعتراض در این راستا از سوی مهدی کوچک‌زاده نماینده عضو جبهه پایداری مجلس کلید خورد. او در پست اینستاگرام خود به انتقاد از این موضوع پرداخت و نماینده پارلمان اتحادیه اروپا را بی‌تمدن و بی‌فرهنگ دانست. کوچک زاده معتقد است این مقام اروپایی با لباس خواب در این دیدار حضور داشته است. وی در پست خود نوشته است: 
«در حضور دو شخص محترم، عکسی که در این پست می بینید از دیدار یک نماینده پارلمان اروپا با رئیس مجلس شورای اسلامی و در حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی که هر دو مسئول تراز اول در جمهوری اسلامی به حساب می آیند و یکی دو تن دیگر از نمایندگان مجلس گرفته شده است.
از زمان رویت این تصویر چند سوال ذهنم را مشغول کرد که با شما مطرح می کنم؛
۱- آیا برای نحوه حضور میهمانان خارجی در مراسم و ملاقات‌های رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ضوابط یا دستورالعمل یا پروتکلی وجود ندارد؟ اگر ندارد به چه دلیل و چگونه آنها موظف می‌شوند روسری به‌سر کنند؟ و اگر چنین ضوابطی وجود دارد اینقدر ساده لوحانه نوشته شده که به صرف به سر کردن روسری هر نوع پوشش دیگر برای بقیه بدن را مسکوت گذاشته؟
۲- آیا نماینده پارلمان اروپا اینقدر بی‌تمدن و بی‌فرهنگ است که فرق بین لباس ملاقات رسمی با لباس خواب و یا لباس میهمانی شب را نمی داند؟
۳- آیا عدم انجام ملاقات با این خانم و با این پوشش که مناسب پارتی و رقص شبانه است آنهم از طرف رئیس مجلس که داماد آیت الله شهید مطهری است و از همه بالاتر رئیس مجلس جمهوری اسلامی است آنهم در حضور علاءالدین بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت ملی است منافع ملی را به خطر می‌انداخت؟
۴- آیا مسئولین حق دارند به اجانبی که برای ملاقات‌های رسمی به کشورمان سفر می کنند اجازه ریشخند ارزش‌های انسانی و اسلامی را بدهند؟
۵- کاظم جلالی نماینده شاهرود و یاور رئیس مجلس در فراکسیون رهروان و ریاست مرکز پژوهش‌ها و همکار آقای بروجردی در کمیسیون امنیت ملی در مصاحبه‌ای که از سیما پخش شد گفت هماهنگی‌هایی کرده‌ایم که در این سفر برخلاف سفرهای قبلی هیئت‌های مشابه اروپایی اقدامات خارج از عرف و توهین‌آمیز صورت نگیرد، آیا آقای جلالی از توهین و ریشخند این خانم به مسئولان تراز اول نظام و مهم‌تر از آن ارزش‌های انسانی و اسلامی مطلع است؟ و برای جلوگیری از ادامه این لاابالی گری در عدم رعایت شئونات ملاقات رسمی با مسئولین نظام چه هماهنگی‌هایی انجام داده‌اند؟
۶- دوست دارم به این سوالات علی مطهری پاسخ دهد، اگر گفتید چرا؟
ادامه اعتراض‌ها
البته اعتراض‌ها به نوع پوشش نماینده پارلمان اروپا فقط محدود به مهدی کوچک‌زاده نبود. چرا که حتی شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس نیز در گفتگو با فارس نسبت به موضوع فوق واکنش نشان داد و در این باره گفت: «این نماینده پارلمان اروپا فکر می‌کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری بر سر است.» البته وی از آنجا که منتصب علی لاریجانی است اذعان می‌نماید که این اقدام این مقام سیاسی غربی از روی عمد و شیطنت نبوده است: «حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد تا این مسئله اتفاق بیفتد.»
سلام و احوالپرسی از دور!
به نظر می‌رسد نماینده پارلمان اروپا نیز خود به علاقه عده‌ای در ایران برای حاشیه سازی واقف است چه اینکه شیخ الاسلام در ادامه گفتگوی خود می‌گوید: «اگر وی به دنبال شیطنت بود می‌توانست هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.»
نیاز مجلس به گشت ارشاد
نکته جالب توجه در میان این اعتراض‌ها مطلب یکی از سایت‌های تندرو بود که معتقد بود باید هرچه زودتر در مجلس گشت ارشاد مستقر شود! شاید در نگاه نخست این مطلب به طنز شباهت داشته باشد اما وقتی به متن مطلب رجوع می‌شود حاکی از نگاه جدی نویسنده دارد. سایت نسیم‌آنلاین ضمن درخواست خود در بخشی دیگر از مطلب خود موضوع فوق را دستمایه قرار می‌دهد و به سمت وزارت خارجه حمله‌ور می‌شود: «به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی و احتمال حضور بیشتر هیئت‌های نمایندگی اروپایی و آمریکایی در تهران، باید این مسئله به مسئولین ارشد وزارت امور خارجه یادآوری شود که مذاکره هسته‌ای تنها بخشی از فعالیت‌های این وزارتخانه را تشکیل می‌دهد و توجه به اصول دیپلماتیک و تذکر جدی به دیپلمات‌هایی که آداب دیپلماسی را رعایت نمی‌کنند هم قسمتی از فرآیند بازگرداندن عزت و اعتبار به گذرنامه ایرانی است که توسط رئیس‌جمهور به مردم ایران وعده داده شده است.»
حاشیه سازی‌هایی که سابقه دارد
نگاهی گذرا به آرشیو رسانه‌ها گواهی می‌دهد اینگونه حاشیه‌سازی‌ها همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آغاز شده است. در واقع به نظر می‌رسد از آنجا که کفگیر آقایان به ته دیگ خورده است تلاش دارند با ایجاد چنین حاشیه‌هایی متن دیپلماسی دولت حسن روحانی را درگیر حاشیه‌های باطل نمایند. حاشیه‌سازی‌ها در خصوص حضور جولی بیشاب وزیر خارجه استرالیا، دیدار اعضای هیئت اروپایی با هاشمی رفسنجانی، حضور وزیر خارجه ایتالیا، برخی دیدارهای کاترین اشتون در تهران بر همین قسم است.
نتیجه گیری
متاسفانه بایستی اذعان نمود در شرایطی این روزها دلواپسان از هر اتفاق کوچک و بی‌اهمیت چماقی علیه دولت درست می‌نمایند که این افراد در دولت قبل در برابر کاستی‌ها، نقصان و حاشیه‌سازی‌های پرهزینه این دولت تنها سکوت می‌نمودند. اگر قرار باشد این موارد مورد توجه آنچنانی قرار گیرد در دولت احمدی‌نژاد این موارد به وفور یافت می‌شد، اما دلواپسان ترجیح می‌دادند از کنار آن به سادگی عبور نمایند.




تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن