تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیگیری استراتژی بوش در منطقه غرب آسیا پس از 11 سپتامبر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نعیمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبر‌نگاران مطرح کرد
پیگیری استراتژی بوش در منطقه غرب آسیا پس از 11 سپتامبر
یک کارشناس مسئل غرب اسیا گفت: این استراتژی بوش است که بعد از ماجرای 11 سپتامبر اعلام کرد، ما جنگ علیه آمریکا را حداقل 12 هزار کیلومتر دورتر از مرزهای آمریکا برده و همیشه آنجا را در جنگ نگه خواهیم داشت تا از خطر جنگ در امان باشیم.


"مصیب‌نعیمی" کارشناس مسائل غرب آسیا در کفت‌و‌گو با خبر نگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از ابتدای طرح تشکیل ائتلاف غربی علیه داعش، مشخص بود که غرب منفعتی در جنگ با داعش ندارد، چرا که داعش با ایجاد درگیری به باز شدن بازار خرید و فروش سلاح کمک کرده و به نظر آن‌ها می‌تواند کشورهایی را که در آینده برای رژیم صهیونیستی مشکل ایجاد می‌کنند را تضعیف و درگیر مشکلات داخلی ‌کند.
 
وی افزود: شواهد و علائم نشان می‌دهد آمریکایی‌ها عمداً در پیدایش داعش و تقویت این تروریست‎ها همچنین رساندن سلاح به آن‌ها و حامیان‌شان دخیل بوده و نسبت به فعالیت آنها چراغ سبز نشان می‎دهند و بی شک داعش بدون آمریکا هرگز به موقعیت کنونی نمی‌رسید که بخواهد دو کشور مهم در منطقه را مورد تهدید قرار دهد.


نعیمی با بیان اینکه در ائتلاف علیه داعش هیچ اقدام موثر و جدی صورت نگرفت، تصریح کرد: گزارش‎ها نشان می‎دهد که آمریکایی‌ها، مهمات و حتی آذوقه برای گروه‌های تکفیری و داعشی‌ها ارسال کرده‌اند و بعد هم اعلام کردند اشتباهی پیش آمده است.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: این که یک نیروی تمام عیار با تمام تشکیلات در جایی مشخص به جای بمب، آذوقه و سلاح پرتاب ‌کند، سوال بزرگی را بوجود می‌آورد.


وی اضافه کرد: بعد از ورود داعش به عراق و گرفتن بخش عظیمی از این کشور در مدت چند روز، آمریکایی‌ها اذعان کردند که در جریان بودند و دولت عراق را هم مطلع نکردند و شاهد بودیم که در هفته‌های اول آمریکایی‌ها موضعی هم در مورد داعش و نفوذ انها نگرفته‌ و سعی کردند حتی یک قطعنامه از طریق شورای امنیت علیه داعش صادر نشود. همه این‌ها دلیل بر این است که ماهیت داعش اگر چه یک گروه تروریستی است و باید در ظاهر برخلاف مسائل غرب باشد، ولی در این برهه آمریکا آنان را به نفع خودش می‌بیند.
وی افزود: داعش به رغم کشتار و اعدام‌های گسترده یک تیر هم به سمت صهیونیست‌ها و اسرائیل شلیک نکرده، بلکه در مواقعی شاهد این بودیم که مجروحین داعشی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط صهیونیستها و در بیمارستان‌های اسرائیلی بستری و معالجه شدند و در موردی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو به ملاقات آن‌ها هم رفته، الان هم تبلیغی که آمریکا علیه داعش انجام می‌دهد یک بازی سیاسی در جهت فریب افکار عمومی است. لذا هیچ انتظاری نمی‌رود که آمریکایی‌ها در مقابله با بحث تروریست در منطقه جدی باشند. نعیمی در آخر تصریح کرد: این استراتژی بوش است که بعد از ماجرای 11 سپتامبر اعلام کرد، ما جنگ علیه آمریکا را حداقل 12 هزار کیلومتر دورتر از مرزهای آمریکا برده و همیشه آنجا را در جنگ نگه خواهیم داشت و از آن زمان به بعد، کل منطقه غرب آسیا به هر بهانه‌ای در آتش جنگ سوخته و کاملاً روی این استراتژی کار شده تا این گونه کل منطقه را به آشوب کشیده تا خطر جنگ از خودشان دور بماند.



انتهای پیام/






۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن