تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه بین المللی تعمیم ترسیب كربن در سطح 85 هزار از اراضی فارس آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برای نخستین بار در شهرستان ممسنی ؛ پروژه بین المللی تعمیم ترسیب كربن در سطح 85 هزار از اراضی فارس آغاز شد خبرگزاری پانا: برای نخستین بار در شهرستان ممسنی پروژه بین المللی تعمیم ترسیب كربن در سطح 85 هزار از اراضی فارس آغاز شد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد ساعت 08:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، این طرح به منظور بیابانزدائی ،كنترل شرایط بیابانی و كاهش فرسایش خاك برای نخستین بار در شهرستان ممسنی استان فارس اجرا شده است. مهرزاد بوستانی مدیر كل منابع طبیعی فارس با بیان اینكه طرح ترسیب كربن با هدف احیای مراتع بیابانی و توانمندسازی گروههای توسعه روستایی در منطقه ماهور و میلاتون شهرستان ممسنی آغاز شده است اظهار داشت:احیای مراتع و بیابان‌ها ، تثبیت شن‌های روان ، کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی ، راه اندازی صنایع کوچک و زودبازده و طرح های خوداشتغالی از جمله مزایای طرح بین المللی ترسیب کربن است. وی افزود: خسارت های ناشی از کانون های بحرانی فرسایش بادی در منطقه و اثرات ناشی از آن بر روی اشتغال مردم از جمله دلایل اجرای این طرح در این بخش است. وی گفت: احیا و توسعه پوشش گیاهی بیابانی برای مقابله با بیابان زایی و جذب دی اکسید کربن هوا، ایجاد مشاغل پایدار و تغییر معیشت مردم از طریق توانمند سازی جوامع محلی و کمک به کاهش آلودگی هوا از دیگر اهداف اجرای این طرح است. مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین با اشاره به انتخاب بخش ماهور و میلاتون برای اجرای پروژه بین المللی ترسیب کربن گفت: با توجه به شرایط طبیعی این بخش و وجود پتانسیل های بسیار زیاد این منطقه از جمله منابع آبی و خاکی و برخورداری از ظرفیتهای موجود ، بهره برداری گیاهان دارویی ،قابلیت دسترسی به امكانات و منابع اولیه ، پتانسیل مشارکت مردمی و حمایت هم جانبه مسئولان اجرائی ، این منطقه برای اجرای پروژه ترسیب کربن انتخاب شده است. وی با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان و همه دستگاههای دولتی از اجرای فاز نخست طرح ترسیب كربن در استان اظهار امیدواری كرد: با تخصیص اعتبارات لازم ،همکاری و مشارکت مردم خصوصا بهره برداران، مجریان و دامداران با اجرای این طرح شاهد بازده بسیار خوبی در این منطقه باشیم.منطقه ماهور و میلاتون در ضلع شرقی و یکی از بخش های مهم شهرستان نورآباد ممسنی در استان فارس می باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن