تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803952199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه سنا قبل از توافق هسته‌ای/ سناتورها آماده می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بر اساس گزارش المانیتور؛
برنامه سنا قبل از توافق هسته‌ای/ سناتورها آماده می شوند
«روند بازبینی توافق هسته ای ایران عینی تر از آن چه فکر می کنید، خواهد بود...»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، سناتورهای آمریکایی همزمان با تلاش برای تمدید تحریم های غیرهسته ای کنگره علیه ایران، با برقراری جلسات متعدد، خود را برای بررسی توافق هسته ای احتمالی پیش رو نیز آماده می کنند.  
پایگاه آمریکایی "هافینگتون پست" ضمن بیان اینکه "در آستانه ضرب الاجل توافق هسته ای، سناتورها برای تمدید تحریم های ایران تلاش می کنند" نوشت: «سناتور "مارک کرک" و "باب منندز" اصلاحیه ای را در بودجه دفاعی آمریکا مطرح کرده اند که تحریم های کنگره علیه ایران را به مدت 10 سال دیگر تمدید می کند.»     در عین حال، پایگاه آمریکایی المانیتور (Al-Monitor) با انتشار گزارشی به اقدامات اخیر سنای آمریکا در زمینه برنامه هسته ای ایران پرداخت.     در گزارش المانیتور آمده است: «در حالی که مذاکراه کنندگان هسته ای ایران و شش قدرت جهانی در وین گرد هم آمده اند و بی وقفه برای دستیابی به توافق نهایی تا ضرب الاجل 30 ژوئن تلاش می کنند، کمیته روابط خارجی سنا، یک سری جلسات استماع علنی و همچنین جلسات توجیهی محرمانه را آغاز کرده است تا اعضای خود را برای ارزیابی توافق احتمالی در ماه آینده آماده کند.     در تاریخ 2 ژوئن [سه شنبه هفته گذشته] جلسه ای با حضور "ارنست مونیز" وزیر انرژی [آمریکا] که به تازگی از نشست های دوجانبه آمریکا و ایران در ژنو بازگشته بود، در کمیته روابط خارجی سنا، برگزار شد. در این جلسه همچنین مدیران سه آزمایشگاه ملی، حضور داشتتند که در ارزیابی فنی توافق نهایی نظر خواهند داد.»     آزمایشگاه هایی که در این گزارش به آن اشاره شده، همان آزمایشگاه هایی هستند که تأسیسات هسته‌ای ایران در آن ها شبیه‌سازی شده است. نیویورک تایمز چندی پیش از آغاز نوعی رقابت میان آزمایشگاه های اتمی آمریکا با نظارت ارنست مونیر وزیر انرژی آمریکا برای یافتن راه متوقف کردن پیشرفت هسته ای ایران خبر داد.  
در ادامه این گزارش به نقل از یکی از دستیاران کمیته روابط خارجی سنا آمده است: «جلسه روز 2 ژوئن، با حضور وزیر انرژی و  مدیران آزمایشگاه های هسته ای آمریکا در راستای کمک به اعضا، برای درک جزئیات بیشتری از جنبه های فنی برنامه هسته ای ایران ترتیب داده شد.»     این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت: «در هفته آینده نیز جلسه ای با موضوع چگونگی تعریف نظامی موفق برای بازرسی و راستی آزمایی، برگزار خواهد شد.     در این جلسه "جوزف دی ترانی" مشاور ارشد سابق مدیر سرویس اطلاعات ملی [آمریکا] و نماینده آمریکا در مذاکرات شش جانبه با کره شمالی و "گری سیمور" هماهنگ کننده سابق کاخ سفید در امور کنترل تسلیحات، صحبت خواهند کرد.»     بر اساس این گزارش، قرار است جلسات توجیهی و استماع بیشتری برای بررسی جنبه های دیگر توافق هسته ای، اواخر این ماه در سنای آمریکا، برگزار شود.     در انتهای این گزارش به نقل از سناتور دموکرات "بن کاردین" عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، آمده است: «روند بازبینی توافق هسته ای ایران توسط کنگره "عینی تر از آن چه فکر می کنید، خواهد بود. این توافق از این نظر که آیا اهدافش را تامین می کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. محورهای ارزیابی شامل این موارد است که آیا این معامله زمان انباشت مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت بمب توسط ایران را به اندازه کافی طولانی می کند؟ آیا بازرسی ها و راستی آزمایی های کافی برای تعیین فریبکاری احتمالی ایران وجود دارد؟ زمان و ابزارهای لازم  برای پاسخگویی به فریبکاری از جمله بازگشت سریع تحریم ها، نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»      

     

    506  



۱۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن