تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803982568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت قیمت داخل و خارج عامل اصلی قاچاق سوخت/ سه برابر کل یارانه نقدی پرداختی یارانه پنهان به سوخت توزیع شده درکشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد
تفاوت قیمت داخل و خارج عامل اصلی قاچاق سوخت/ سه برابر کل یارانه نقدی پرداختی یارانه پنهان به سوخت توزیع شده درکشور
در سال 1392 در کشور سوخت توزیع شده که بالغ بر 109 هزار میلیارد تومان که تقریباً مساوی سه برابر کل یارانه ای است که به کل 70 میلیون نفر در کشور به صورت نقد پرداخت می شود.


قاسم خورشیدی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ قاچاق دو علت اساس دارد که اصلی ترین آن تفاوت قیمت داخل و خارج است و علت دوم تقاضایی است که در خارج از کشور برای فراورده های نفتی وجود دارد.


وی افزود: در حوزه تفاوت قیمت، قیمت برخی کشورها مثل ترکیه با ما تفاوت فاحشی دارد به گونه‌ای که ما گازوئیل را در کشور به مبلغ 300 تومان به فروش می‌رسانیم اما در ترکیه همین گازوئیل با قیمت بین 6 تا 7 هزار تومان به فروش می‌رسد که این فاصله 300 تا 6 یا 7 هزار تومان قاعدتاً صرفه قاچاق را جدی می‌کند.


 در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت نفت، قیمت گازوئیل نیز کاهش یافته و بین 2500 تا 2800 تومان است که مطمئناً این وسوسه انگیز خواهد بود و این تفاوت قیمت که در داخل و خارج از کشور است زمینه قاچاق را ایجاد می‌کند.
 
خورشیدی در ادامه تصریح کرد: در حوزه قاچاق سوخت با یک شبکه ناپیوسته‌ای مواجه هستیم که تنها پیوند این شبکه منافع مشترک آن‌ها است، چه بسا بسیاری از این افراد شناختی از یکدیگر ندارند اما این روند قاچاق آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند به گونه‌ای که از پمپ بنزین مناطق مرکزی ما و یا سهمیه بگیران ما این انحراف سوخت اتفاق می‌افتد و نهایتاً در مرزهای ما بروز می‌کند و متاسفانه در سال‌های اخیر در برخی از مناطق مرزی شاهد نوعی عمومیت یافتن قاچاق شدیم.


مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه این گفتگو تصریح کرد: در وضعیتی که چند سال اخیر با توجه به نوع شرایط موجود در کشور و تفاوت قیمتی که در نتیجه افزایش ارز در سال‌های 90و91 ایجاد شد مجموعاً گرایش به فعالیت‌های قاچاق خصوصاً انتقال سوخت از داخل  به خارج از کشور در مناطق مرزی ما به صورت جدی در حال رخ داد است. 


*آگاهی قاچاقچیان از شیوه‌های فرار


خورشیدی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات‌های سنگینی را برای قاچاق از جمله قاچاق  اقلام یارانه‌ای پیش بینی کرده گفت: اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رعایت شود و محاکم منطبق با این قانون، احکام لازم را صادر کنند مجازات‌ها سنگین خواهد بود البته باید توجه داشت که قاچاقچیان تا حدودی به شیوه‌های فرار از قاچاق آشنایی دارند.
 
وی افزود: بر اساس این قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجازات‌هایی که در مواد این قانون پیش‌بینی شده مجازات‌های سنگینی است که در حقیقت قاچاقچیان هم راه فرار از قانون را بلد هستند و در زمانی که به دام سازمان‌های کاشف می‌افتند اموال خود را رها کرده و این اموال به عنوان اموال بدون صاحب تحویل حاکم می‌شود و عملا قاچاقچی مجازات نمی‌شود و فقط اموال وی به عنوان اموال بی صاحب گرفته میشود.


*کاهش روزانه 18 میلیون لیتر کاهش توزیع در شبکه مصرف


خورشیدی با بیان اینکه متاسفانه قاچاق به دلیل اینکه امری زیرزمینی است برآورد اعداد و ارقام دقیق خیلی روشن و قاطعی ندارد گفت: ما در سال 1393 به نسبت سال 1394 روزانه 18 میلیون لیتر کاهش توزیع در شبکه مصرف داشتیم که دستاورد بزرگی برای کشور است. 


*ایران صادرکننده فرآورده های نفتی 


خوشبختانه کشور از وارد کننده فرآورده‌های نفتی به صادر کننده آن شده ما امروزه غیر از بنزین هیچ فرآورده نفتی را وارد نمی‌کنیم و ظرفیت صادراتی قابل ملاحظه‌ای در کشور در این زمینه وجود دارد به همین نسبت قاچاق در سال 93 به نسبت سال 92 کاهش یافته زیرا هنگامی که توزیع کمتری دارید مطمئناً انحراف از شبکه کمتری هم دارید سیاست‌هایی که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط  در یک سال و نیم به اجرا گذاشته نتایج خوبی داشته و موفق شدیم که جلو انحراف از شبکه و قاچاق سوخت را در حد قابل ملاحظه‌ای بگیریم.


*عزم جدی برای مبارزه با قاچاق موجود است


خورشیدی در ادامه تصریح کرد: عزم جدی در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت موجود است و علت آن هم این است که وزارت نفت از شخص وزیر و معاونین، شرکت‌ها و.... کار گروه‌هایی تشکیل داده‌اند تا بتوانند نیاز کشور را مدیریت کنند تا انحراف از شبکه رسمی کشور کاهش یابد و منجر به قاچاق نشود که این موضوع و آمار و ارقام، نشان از عزم جدی برای مبارزه با این موضوع است.


مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان گفت: متاسفانه قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت خساراتی را به بیت‌المال وارد می‌کند، به گونه ای که در سال 1392  تقریباً با قیمت تمام شده داخلی حدود 109 هزار میلیارد تومان یارانه به سوخت توزیع شده در داخل کشور  پرداخت کردیم که بیش از 90 میلیارد لیتر سوخت در کشور در سال 1392 بالغ بر 109 هزار میلیارد  توامن که نزدیک به سه برابر یارانه ای است که به 70 میلیون نفر جمعیت کشور به صورت نقدی پرداخت می شود ما یارانه پنهان به سوخت دادیم و متاسفانه با توجه به این که این رقم عدد بزرگی است، بخشی از این رقم را تحت عنوان قاچاق از کشور خارج می‌کنند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

رفع موانع تولید مُسکن دردهای اقتصاد/ نگاه تولید به دستان دولت است
کاهش قاچاق با راه اندازی سامانه جامع گمرکی/ 9 فروند هواپیمای خریداری شده درانتظار مجوز پرواز
کشف بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
اعمال محدودیت غيرتعرفه‌ای بر واردات غيرقانونی است/ حمايت از توليدکننده و مصرف‌کننده دو روی سياست‌های تجاری
افزایش درآمد دولت با کاهش تعرفه 6 درصدی
اصناف در اداره کشور سهیم هستند/ لزوم بازنگری در شیوه بازرسی




۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن