تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804456759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقدام دانشجویان انگلیسی خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رسانه‌های جهانی شوکه شدند؛
اقدام دانشجویان انگلیسی خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت
اتحادیه کشوری دانشجویان انگلستان در ادامه در تاریخ 3 دسامبر 2014 در مصوبه دیگری داعش را "به عنوان یک سازمان مرتجع تروریستی که دست به جنایات علیه مردم مناطق تحت فعالیت خود می زند" محکوم کرد.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سیاست های ضدبشری رژیم اسرائیل، خصوصا بعد از جنایات متعدد در غزه و موضوع قاچاق اعضای بدن زندانیان، جنبش های ضدصهیونیستی را بیش از پیش فعال‌تر کرده است. چندماه گذشته بود که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و ایتالیا اعلام کردند که روحیات و تحرکات ضدصهیونیستی در کشورهایشان رو به افزایش است.   ماه گذشته میلادی نیز در همین زمینه، روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" گزارش داد که جنبش تحریم اسرائیل از سوی دانشجویان ملیت های مختلف در دانشگاههای آمریکا، برای مقامات این کشور و رژیم اسرائیل نگران کننده شده است. این گزارش نیویورک تایمز اگرچه جانبدارانه و در حمایت از رژیم اسرائیل بود و واکنش برخی رسانه ها را در پی داشت اما نگرانی ها از گسترش صهیونیسم ستیزی را منعکس می کرد.     اما این بار اقدام بزرگترین اتحادیه دانشجویی انگلستان در پیوستن به جنبش تحریم و بایکوت اسرائیل، مقامات صهیونیسم را خشمگین کرده است.   طبق گزارش رسانه ها و برخی رسانه های اسرائیلی همچون "معاریو"، اتحادیه کشوری دانشجویان بریتانیا که به تنهایی نماینده 95 درصد اتحادیه های دانشجویی مراکز آموزش عالی انگلستان و متشکل از نمایندگانی از 600 اتحادیه دانشجویی در سطح این کشوراست، به جنبش تحریم اسرائیل موسوم به "انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل" (BDS) پیوسته است.     بنا بر این گزارش، شورای اجرایی کشوری اتحادیه ملی دانشجویان انگلستان (NUS-NEC)  با تصویب طرح "هم بستگی با فلسطینیان" و پیوستن به جنبش BDS، اعلام کرد بر این اساس «حضور نظامی اسرائیل در کرانه باختری و غزه را محکوم می کند و دانشجویان را به هماهنگی برای برگزاری یک روز ملی حرکت دانشجویی به پاسداشت روزی که از سوی سازمان ملل به عنوان روز "هم بستگی با فلسطین" نامگذاری شده فرا می خواند.»   این اتحادیه مصوبه حاضر را به عنوان تکمله ای بر مصوبه قبلی خود در همایش کشوری اتحادیه در ماه آوریل امسال با نام "صلح برای فلسطین" ارائه کرد که طی آن اسرائیل را به خاطر اقدامات در غزه و کرانه باختری محکوم کرده بود. به موجب این مصوبه، «اتحادیه اعلام کرد تمام کالاهای اسرائیلی و مؤسسات آموزشی و فرهنگی اسرائیل را تحریم می کند و مصمم به فشار به دانشگاه برای لغو سرماه گذاری ها در اسرائیل و عدم همکاری با شرکت های اسرائیلی خواهد بود.»  
سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اقدام در واکنشی انفعالی اعلام کرد: «این مصوبه بازتاب عملی خاصی ندارد از آنجا که همین تشکیلات پیش از این نیز دیدگاه های ضداسرائیلی سرداده بودند.» او گفت: «به جای ابراز نفرت، دانشجویان انگلیسی از مطالعه تاریخ سود بیشتری خواهند برد و این که بفهمند فاصله میان بیان اظهارات و تعصبات نفرت پراکن تا ارتکاب جنایات نفرت انگیز چندان زیاد نیست.»   در این میان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اتحادیه را به حمایت از داعش متهم کرده است. نتانیاهو در دیدار با "راب نیکلسون" وزیر خارجه کانادا و در واکنش به انتشار گسترده خبر حمایت این اتحادیه از تحریم این رژیم گفت: «اسرائیل را تحریم می کنند، اما از تحریم داعش سر باز می زنند. این گویای همه چیزی است که می خواهید درباره جنبش BDS بدانید.» او در یک فرافکنی قابل انتظار گفت: «موضع گیری این اتحادیه در قبال اسرائیل را باید در ظرف مصوبه پیشین آن ها در باره دولت اسلامی (عراق و شام) دید.» او گفت: «اسرائیل را محکوم می کنند اما داعش را محکوم نمی کنند. آن ها خودشان را محکوم می کنند.»    

    لازم به ذکر است سپتامبر سال گذشته در پی خودداری اتحادیه کشوری دانشجویان انگلستان از تصویب طرحی که به نام محکومیت داعش، اسلام را در معرض اتهام قرار می داد، رسانه های مخالفی این اتحادیه سراسری را متهم به حمایت از داعش و بی اعتنایی به مردم کرد کوبانی کردند. همان زمان نماینده دانشجویان سیاهپوست انگلستان در شورای اجرایی کشوری این اتحادیه که در جلسه رأی گیری با تصویب این طرح مخالفت کرده بود و توانسته بود نظر اکثریت اعضای شورا را با خود همراه کند، در توضیح مقاومت خود دربرابر این طرح گفته بود "ادبیات این طرح اسلام هراسانه و طرفدار مداخله نظامی آمریکا در عراق نوشته شده است."
در پی تبلیغات منفی مجموعه های دانشجویی مخالف و رسانه های همصدا نسبت به این اقدام روشنگرانه اتحادیه کشوری دانشجویان بریتانیا، "مالیا بواتیا" نماینده سیاهپوستان در این شورا سال گذشته همچنین تأکید کرد: «اتحادیه در هم بستگی کامل با مردم کرد علیه حملات اخیر داعش قرار دارد. ما در محکومیت اقدامات وحشیانه داعش به افراد بسیار دیگر می پیوندیم. با اعلام این مطلب ما قائل به این هستیم که محکوم کردن داعش ظاهراً به توجیهی برای جنگ و اسلام هراسی پرهیاهو تبدیل شده است.»     وی ادامه داده بود: «طرح دیگری در این رابطه به شورای اجرایی کشوری بعدی اتحادیه خواهد رفت که به درستی بازتاب دهنده وضعیت باشد. این طرح همچنان که سیاست ها و روش های داعش را محکوم خواهد کرد، حمایت بی پرده خود از مردم کرد را اعلام خواهد کرد. و به هیچ صورتی در نقش واسطه گری مداخله امپراتورمآبانه و امپریالیستی غرب یا شیطانی جلوه دادن مردمان مسلمان را بازی نخواهد کرد.     سخنگوی اتحادیه کشوری دانشجویان بریتانیا نیز در اظهاراتی جداگانه در این رابطه گفته بود: «البته که اتحادیه از داعش حمایت نکرده و طرح جدیدی به جلسه بعدی شورا برده خواهد شد.»  او همچنین گفت: «بعضی اعضای شورا احساس کردند ادبیات طرح پیشنهادی به طور ناعادلانه ای به جای محکومیت صرفِ گروهی که این طرح به درستی درپی محکومیت آن ها بود، تمام مسلمانان را شیطانی جلوه می داده است.»   به همین منظور، اتحادیه کشوری دانشجویان انگلستان در ادامه در تاریخ 3 دسامبر 2014 در مصوبه دیگری داعش را "به عنوان یک سازمان مرتجع تروریستی که دست به جنایات علیه مردم مناطق تحت فعالیت خود می زند" محکوم کرد.   "زارا سلطانا" از اعضای شورای اجرایی اتحادیه همان زمان در مقاله ای نوشت که او و همکارانش طرح را معیوب دانستند "چون دانشجویان را به جاسوسی از یکدیگر تشویق می کرد." او نوشت: «در جوی که جوامع مسلمان و گروه های دانشجویی تحت بازرسی سنگین هستند و تحت نظارت وزارت کشور، پلیس، دانشگاه ها، بخش سلامت و غیر آن قرار دارند، این تنها به سرکوب و تعصب بیشتر علیه مسلمانان کمک می کند.»  
در مقابل این حرکت، اتحادیه دانشجویان یهودی (UJS) انگلستان در محکومیت این اقدام، حرکت اتحادیه سراسری دانشجویان انگلستان را "آزاردهنده" خوانده است. هم چنین سازمان تشکل دانشگاه های انگلستان (Universities UK) با نام قبلی "کمیته معاونان و رؤسای دانشگاه های انگلستان" (CVCP) که شامل اعضای ذی نفوذ در رده های بالای مدیریتی دانشگاه های انگلستان می شود، در محکومیت این حرکت اعلام کرد: «هیئت مدیره تشکل  دانشگاه های انگلستان با تأکید بر موضع قبلی خود، اعلام می کند که با قاطعیت با هرنوع تحریم آموزشی دانشگاه های اسرائیل مخالف است.»    

 

 

  505  



۱۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۴:۰۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن