تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804267567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه ايران در اجلاس 167 اوپک مي خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۳ق.ظ)
آنچه ايران در اجلاس 167 اوپک مي خواهد موج- اقتصاد سياسي
نشست کشورهاي عضو سازمان اوپک امروز 15 خرداد سال جاري (پنجم ژوئن ۲۰۱۵ميلادي) به ميزباني وين برگزار مي شود. اين درحالي است که عربستان سعودي در پنج ماه گذشته يک ميليارد و دويست ميليون بشکه نفت خام صادر کرد که درآمد حاصل از آن به شصت و شش ميليارد دلار رسيد. روزنامه الرياض نوشت: اين درآمدها تقريبا نصف درآمد صادرات نفت عربستان در مدت مشابه پارسال است.
اين روزنامه تاکيد کرد: کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس؛ به ويژه عربستان سعودي در نشست پيش روي اوپک، با کاهش توليد نفت خام خود مخالفت خواهند کرد.
علي النعيمي، وزير نفت عربستان در بدو ورود به وين براي حضور در نشست ١٦٧ اوپک در پاسخ به خبرنگاراني که درباره تاثيرات راهبرد حفظ سطح توليد اوپک مي‌پرسيدند، گفت: اين برنامه موثر بوده است؛ تقاضا در حال افزايش و عرضه در حال کاهش است. اين واقعيت موجود است. بازار در مسير تثبيت قرار دارد و من از اين موضوع خوشحال هستم.
اين در حالي است که حفظ توليد اوپک براي ايران خوشايند نبوده و بيژن زنگنه، وزير نفت کشورمان نيز، از احتمال مذاکره با وزير نفت عربستان در حاشيه نشست اوپک خبر داد و گفت: کاهش سقف توليد نفت اوپک به اجماع کل اعضاي اوپک نياز دارد. وي افزود: با حفظ سقف توليد فعلي بعيد به نظر مي رسد که تغيير قابل توجه اي در قيمت ها حاصل شود و شرايط موجود ادامه مي يابد.
يک مقام ارشد نفتي در منطقه خليج فارس در مصاحبه با «رويترز» که خواست نامش در خبر اعلام نشود، گفت: افزايش قيمت جهاني نفت به دليل رشد تقاضايي است که فراتر از انتظارات رفته است. در همين حال، اين مقام ارشد به اين نکته اشاره کرد که احتمالا روند رو به رشد قيمت نفت تا نيمه دوم سال جاري ميلادي به دليل بيشتر شدن تقاضا ادامه خواهد داشت.
وي در ادامه تصريح کرد: بعضي از اعضاي اوپک تلاش مي کنند بزرگ ترين توليد کننده نفت غير اوپک يعني روسيه را به عضويت سازمان اوپک درآورند تا اين کشور توليد خود را کاهش دهد.
همچنين اين مقام مسوول گفت: در نشست اوپک که در ۵ ژوئن (15 خرداد) برگزار خواهد شد، کاهش توليد نفت اوپک بدون همکاري کشورهاي غير اوپک غير محتمل خواهد بود، اين در حالي است که قيمت جهاني نفت مسير روبه رشدي را به خود گرفته است.
از جمله عوامل افزايش قيمت نفت در چند ماه اخير و رسيدن آن به بالاترين ميزان خود در سال جاري ميلادي يعني بشکه اي ۶۹.۶۳ دلار به تنش‌هاي موجود در منطقه خاورميانه و همچنين بهبود نسبي شرايط عرضه بر‌مي گردد.
ايران دراين اجلاس خواهان کاهش توليد برخي اعضاي اوپک بوده که در زمان تحريم ها به بهترين نحو از اين فرصت استفاده کرده و سقف توليد خود را افزايش داده بودند. در دوران تحريم، سهم ايران در بازار نفت اروپا را روسيه تصاحب کرد و نفت اورال اين کشور که از لحاظ فني شباهت زيادي به نفت صادراتي ايران به پالايشگاه هاي اروپا داشت، جاي نفت کشورمان را گرفت؛ سهم ايران در بازار آسيا و آفريقا نيز توسط ساير کشورها از جمله عربستان جايگزين شد.
مهدي عسلي، مدير امور اوپک و روابط با مجامع انرژي در خصوص برنامه ايران براي مذاکره در اجلاس 167 اوپک مي گويد: برخي از کشورها که در دو تا سه سال گذشته با توجه به تحريم هاي ايران و نا آرامي ها در منطقه آفريقاي شمالي، توليد خود را افزايش دادند هم اکنون حاضر به کاهش توليد خود نيستند، بنابراين در اين نشست بحث بر اين است که آيا اين کشورها که از غيبت نسبي ايران، ليبي و برخي کشورهاي منطقه استفاده کردند، حاضر هستند توليد خود را به سطوح سال ٢٠١١ برگردانند؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن