تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813030670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات کلیدی در تشخیص به‌ موقع سکته مغزی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نکات کلیدی در تشخیص به‌ موقع سکته مغزی


تمام افراد در خطر سکته مغزی هستند. این خطر با افزایش سن بیشتر می‌شود، اما در هر گروه سنی احتمال بروز آن وجود دارد. همچنین احتمال سکته مغزی در زنان بیش از مردان است. فشارخون و کلسترول بالا، استعمال سیگار و نژاد از عوامل مهم در بروز سکته مغزی هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درمان سریع سکته مغزی در پیشگیری از فوت بیمار و معلولیت احتمالی او حیاتی است، اما با این حال اکثر افراد با علائم اولیه و هشداردهنده آن آشنایی ندارند.

دکتر «استنلی توریم» از بیمارستان «مونت سینای» در نیویورک گفت: امروزه به علت تشخیص به موقع، درمان‌های تهاجمی و روش‌های درمانی تداخلی جدید، تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به سکته مغزی نسبت به گذشته بدون معلولیت یا با معلولیت محدود ناشی از آن به زندگی عادی خود بازمی‌گردند.

اما به رغم این موفقیت‌ها هنوز ضرورت دارد که اقدامات بیشتری برای کاهش آسیب‌های ناشی از سکته مغزی در جوامع انجام شود. همچنین ضرورت دارد افراد بیشتری با اولین علائم هشداردهنده سکته مغزی آشنا شوند تا بیماران بتوانند کمک‌های درمانی مورد نیاز را به موقع دریافت کنند.

سکته مغزی در آمریکا عامل اصلی معلولیت‌های طولانی مدت و پنجمین عامل مرگ و میر است که هر سال به فوت ۱۳۰ هزار نفر منجر می‌شود. زمانی که فرد دچار سکته مغزی می‌شود هر چه زمان بیشتری بگذرد احتمال آسیب دیدن مغز نیز افزایش می‌یابد.

تمام افراد در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی هستند. این خطر با افزایش سن بیشتر می‌شود، اما در هر گروه سنی احتمال بروز آن وجود دارد. بیشتر افرادی که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری می‌شوند کمتر از ۶۵ سال سن دارند. همچنین احتمال سکته مغزی در زنان بیش از مردان است. عواملی چون فشارخون و کلسترول بالا، استعمال سیگار و نژاد از جمله فاکتورهای مهم در بروز سکته مغزی هستند.

موارد زیر برخی از علائم سکته مغزی و تشخیص به موقع آن است:

- از دست رفتن ناگهانی تعادل یا فقدان هماهنگی بین اعضای بدن

- بروز تغییرات ناگهانی در قدرت بینایی از جمله دوبینی یا نابینایی در یکی از چشم‌ها

- بی‌حسی یا افتادگی در یک سمت صورت

- بروز ضعف و ناتوانی در یکی از شانه‌ها

- ناتوان شدن فرد در صحبت کردن

به گفته پزشکان در صورتی که هر یک از این علائم در بیمار مشاهده شد لازم است فورا با اورژانس تماس گرفته شود.
 


پنج شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن