تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802884967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث سقاخانه در حرم مطهر/ توزيع 130 هزار غذا توسط 3 هزار بسيجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۸ق.ظ)
احداث سقاخانه در حرم مطهر/ توزيع 130 هزار غذا توسط 3 هزار بسيجي موج - معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينکه مسئوليت امور اجرايي در ستاد مرکزي بزرگداشت حضرت امام خميني با شهرداري تهران است، گفت: همه زيرمجموعه هاي شهرداري در امور اجرايي اين مراسم مشارکت داشته و تلاش کرده اند مراسمي در خور شان امام راحل تدارک ببينند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجتبي عبداللهي در اين رابطه گفت: در ستاد مرکزي بزرگداشت امام خميني، کميته اي به نام کميته اجرايي وجود دارد که کليه مسائل اجرايي در اين کميته شکل مي گيرد. مسئوليت اين کميته با شهرداري تهران است که با تدبير شهردار تهران، در شهرداري همه کارها با محوريت حوزه خدمات شهري شکل مي گيرد. رئيس اين ستاد، قائم مقام معاونت خدمات شهري است و همه معاونت ها، سازمان ها و مناطق 22 گانه حضور دارند و وظايف خود را به نحو احسن انجام مي دهند.
وي درباره اقدامات انجام شده در حوزه پسماند گفت: در موضوع نظافت، شستشو و جمع آوري پسماند خشک قريب 3600 کارگر و بيش از 800 دستگاه خودروهاي سنگين، سبک، جدول شوي، گاردريل شوي و خودروهاي جمع آوري پسماند خشک پيش بيني شده است. موضوع تفکيک زباله در اولويت کارها قرار دارد که تيم هاي ثابتي براي اين منظور در نظر گرفته شده است.
عبداللهي ادامه داد: بيش از 700 نيرو در قالب 200 خودرو و 100 دستگاه موتورسيکلت براي جلوگيري از سد معبر و جمع آوري بساط گستران سازمان يافته اند تا از بي نظمي در مراسم و تردد مردم جلوگيري شود.

زيرساخت هاي شهرداري براي مراسم بزرگداشت امام (ره) دائمي مي شود
رئيس ستاد بزرگداشت امام خميني در شهرداري تهران با اشاره به ايجاد ساختارهاي ثابت در محدوده حرم مطهر توسط شهرداري گفت: در سال هاي آينده مي کوشيم همه زيرساخت هاي لازم براي برگزاري مراسم بزرگداشت حضرت امام را به سمت ثابت و دائمي شدن ببريم.
منصور باقرصاد درباره اقدامات انجام شده توسط شهرداري تهران براي مراسم بزرگداشت امام راحل گفت: ما از فرداي سالروز ارتحال امام (ره) در سال گذشته با تشکيل کميته هاي تخصصي و برگزاري نشست هاي مختلف، نقاط ضعف و قوت مراسم سال گذشته را بررسي کرديم که اين موارد در برگزاري مراسم امسال مد نظر قرار گرفت.
وي ادامه داد: شهردار تهران تاکيد دارد که مراسم بزرگداشت امام راحل بايد در اوج عظمت و شکوه برگزار شده و نشانگر عزت و قدرت نظام باشد. بنابراين ما هر سال اين بزرگداشت را در بهشت زهرا (س) برگزار مي کنيم و بايد امکانات مورد نياز را براي حضور مردم فراهم کنيم. تمامي فضايي که مراسم بزرگداشت در آن برگزار مي شود، توسط شهرداري تهران آماده مي شود. همچنين حدود 10 هزار نيروي کارشناس و متخصص در ستاد شهرداري مشغول فعاليت هستند.
باقرصاد افزود: شهرداران مناطق 22 گانه هر يک روساي ستاد منطقه خود بوده و در سطح منطقه، برنامه جشن نيمه شعبان و مراسم بزرگداشت امام راحل را برنامه ريزي و اجرا کرده اند. در حرم مطهر نيز هر يک از مناطق شهرداري، مسئوليت يکي از پهنه ها را بر عهده داشته اند؛ ضمن اينکه همه معاونت ها، سازمان ها و شرکت هاي زيرمجموعه شهرداري نيز در امر برگزاري مراسم بزرگداشت دخيل بوده اند.
قائم مقام معاونت خدمات شهري شهرداري اضافه کرد: نکته قابل توجه در مراسم بزرگداشت حضرت امام اين است که هر ساله بسياري از سازه ها از حالت موقتي و پرتابل به سوي ثابت و دائمي شدن مي رود. حتي وجود بزرگراه امام علي (ع) باعث شده که نه تنها در ايام سالگرد رحلت حضرت امام، بلکه در تمام طول سال، تردد شهروندان براي زيارت اهل قبور و امام راحل آسان شود.
وي خاطرنشان کرد: همچنين ستاد شهرداري تهران از چادر و ساختارهاي موقتي، به ساختماني ثابت و مجهز تبديل شده است. سرويس هاي بهداشتي نيز به تعداد بيش از 3 هزار سرويس بهداشتي ثابت براي استفاده زائران فراهم شده و قطعا در مراسم سال آينده ديگر هيچ مشکلي در اين خصوص نخواهيم داشت. در مورد پارکينگ ها هم وضعيت سال جاري با سال هاي قبل قابل مقايسه نيست. در سال هاي گذشته گاهي يک وجب خاک در پارکينگ ها ديده مي شد، اما امسال با عمليات تسطيح و تثبيت وضعيت بسيار بهتر شده و مردم حتي در آنها مي خوابند؛ با اين همه اين مطلوب ما نيست و پارکينگ ها بايد طبق طرح حرم و به صورت دائمي ساخته شود.
باقرصاد تاکيد کرد: بيمارستان صحرايي شرکت شهر سالم نيز با وجود اينکه دو سال است زير سقف برپا مي شود، اما در سال هاي آينده بايد فضايي مجزا و ثابت به آن اختصاص يابد. ضمن اينکه براي مصرف بهينه آب، در سال هاي آينده قصد داريم بيش از 60 سقاخانه را به سبک حرم امام رضا (ع) در محدوده حرم مطهر احداث کنيم.
رئيس ستاد بزرگداشت امام راحل در شهرداري اظهار کرد: همچنين فضاي اطراف حرم و رينگ 400 که در گذشته خاکي بود، با ايجاد فضاي سبز به شيوه هاي جديد از جمله کاشت درختان نخل مناسب سازي شده و سه آبنما با مشخصات مختلف در سه ضلع حرم و چند لاين پياده رو ساخته شده است. روشنايي مسير حرم مطهر نيز به بهترين وجه تامين شده که اين نيز بخشي از اقدامات شهرداري در راستاي تثبيت سازه ها بوده است. در راستاي فرهنگ سازي براي حفظ نظافت محيط، بيش از 25 تن کيسه زباله و نايلکس تجديدپذير در بين زائران توزيع شده است.
وي درباره پذيرايي از زائران در مراسم امسال گفت: ما هر سال تا يک ميليون پک مواد غذايي در بين مردم توزيع مي کرديم، اما امسال با استفاده از نان سبوس دار، آبميوه و آب در بطري هاي 300 ميلي ليتر به منظور جلوگيري از هدررفت آب، اين پکيج ها را آماده کرده ايم. همچنين بيش از 130 هزار غذا براي توزيع در بين زائران تدارک ديده ايم.
باقرصاد اضافه کرد: يکي ديگر از ويژگي هاي مراسم بزرگداشت امسال اين است که در کنار آماده سازي حرم حضرت امام، در مقياسي کوچکتر حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) نيز آماده سازي شده و همين امکانات و خدمات براي مدتي بيشتر در آنجا نيز به زائران ارائه شده و حتي مکاني براي استراحت زائران در نظر گرفته شده است. در حسينيه جماران نيز از روز 12 خرداد، خدمات رساني به مردم انجام شده است.

اسکان 800 زائر در حسينيه عطر ياس بهشت زهرا (س)
مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به استقبال زائران براي شرکت در مراسم بزرگداشت امام خميني گفت: امسال تلاش شده که زائراني به حرم مطهر بيايند که براي بار اول در مراسم حضور مي يابند. زيرا به دليل حجم بالاي استقبال، امکان انتقال همه متقاضيان وجود ندارد و اولويت با کساني است که تا کنون به تهران نيامده اند.
اکبر توکلي نژاد در ادامه گفت: ما شب گذشته در مجتمع عطر ياس حدود 800 نفر را اسکان داديم که عمدتا از استان هاي دور براي زيارت حرم مطهر به اين مجموعه مراجعه کرده اند.

حضور 3 هزار نيروي بسيج شهرداري در مراسم بزرگداشت
مسئول سازمان بسيج شهرداري تهران با اشاره به وظايف بسيج در مراسم بزرگداشت امام خميني گفت: طبق سنوات گذشته بسيج شهرداري مسئول توزيع مواد غذايي در بين مردم است و از چندين روز قبل نيروهاي ما در حرم مطهر حضور مي يابند و براي اين کار خود را آماده مي کنند. ما 34 حوزه مقاومت داريم که از مجموعه آنها، حدود 3 هزار نفر درگير برگزاري مراسم بزرگداشت امام راحل هستند.
محسن پيرهادي ادامه داد: در کنار ايستگاه هاي صلواتي، بسيج شهرداري برخي محصولات فرهنگي را نيز در اتوبوس هاي زائران توزيع کرده است.
عضو شوراي شهر افزود: شهرداري مثل سال هاي گذشته چندين ايستگاه فرهنگي در مجموعه حرم مطهر برپا کرده و آماده سازي محيط پيراموني، تبليغات محيطي و تسهيل حمل و نقل عمومي را انجام مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن