تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798488680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل سلامت مواد غذايي توزيعي در حرم مطهر/ پذيرش رايگان بيماران اعزامي از مرقد در بيمارستان ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
کنترل سلامت مواد غذايي توزيعي در حرم مطهر/ پذيرش رايگان بيماران اعزامي از مرقد در بيمارستان ها موج - رئيس کميته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت امام خميني در شهرداري از کنترل کيفيت مواد غذايي توزيعي در مراسم بزرگداشت و پذيرش رايگان بيماران اعزامي از حرم مطهر در بيمارستان هاي سطح شهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن علي غفاري با اشاره به فعاليت هاي کميته بهداشت و درمان ستاد در مراسم بزرگداشت گفت: مجموعه کميته بهداشت و درمان در دو حوزه اصلي فعال است: بهداشت و درمان. مجموعه بهداشتي عمدتا در راستاي پيشگيري از جمله از طريق آزمايش آب، مواد غذايي، وسايل و مواد و ... فعاليت مي کنيم تا از بروز مشکل براي زائران پيشگيري شود.
وي ادامه داد: ناظران بهداشتي کميته در مرقد مطهر مستقر هستند و علاوه بر کنترل بهداشت محيط و آشپزخانه ها و سردخانه هاي محل نگهداري مواد غذايي، غذاهاي طبخ شده را نيز چک و سلامت آن را تاييد مي کنند. همچنين معاونت بهداشت شرکت شهر سالم تعدادي بروشور آموزشي تهيه کرده که آنها را به محل برگزاري مراسم ارسال و توزيع مي کند. در اين بروشورها به مردم آموزش هايي ارائه مي شود تا از بروز مشکلاتي مثل گرمازدگي، مسموميت غذايي و ... جلوگيري شود.
غفاري افزود: در حوزه درمان، ساختاري درماني در حرم مطهر وجود دارد که شامل مرکز آمبولانس و اورژانس و بيمارستان صحرايي است که ترياژ و مداواي اوليه بيماران را انجام مي دهد. البته چنانچه درمان مقدور نباشد، طبق پروتکلي که با وزارت بهداشت داريم، بيماران را به بيمارستان هاي سطح شهر انتقال مي دهيم.
مدير عامل شرکت شهر سالم شهرداري تهران اضافه کرد: در سال هاي گذشته بيمارستان هفت تير به دليل نزديکي به مرقد مطهر به عنوان مقصد بيماران اعزامي انتخاب شده بود که در صورت شلوغ بودن آن، بيمار به ساير بيمارستان هاي نزديک اعزام مي شود. البته عموما اعزام به بيمارستان بر حسب مشکل بيمار انجام مي شود، براي مثال بيماري که مشکل چشم دارد، به بيمارستان فارابي و ... اعزام مي شوند. با اين همه خوشبختانه تمامي بخش ها شامل بخش بستري خواهران و برادران و جراحي سرپايي در زمان مراسم کاملا فعال هستند و کليات درمان را تا جايي که امکان پذير باشد، انجام مي دهيم.
وي تاکيد کرد: طبق تجربه اي که در سال هاي گذشته به دست آورده ايم، پي برده ايم که وجود خدمات بهداشت و درمان در مجموعه حرم مطهر در چند روزي که مردم در آنجا حضور مي يابند، بسيار ضروري است؛ زيرا دسترسي به خدمات بهداشت و درمان در سطح شهر به دليل بعد مسافت براي مردم بسيار سخت است. خوشبختانه وزارت بهداشت هم به خوبي به وظيفه خود در اين خصوص عمل مي کند.
غفاري افزود: اين وزارتخانه در توافقي با دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران، شهيد بهشتي و ايران مقرر داشته که بيماران اعزامي از حرم مطهر در ايام مراسم بزرگداشت امام خميني در بيمارستان هاي سطح شهر تا مرحله ترخيص به صورت رايگان پذيرش و درمان شوند.
وي توضيح داد: براي اين منظور، در زمان پذيرش بيمار در بيمارستان صحرايي در حرم مطهر، چنانچه پزشک معالج تشخيص بدهد بيمار نياز به اعزام به بيمارستان هاي سطح شهر را دارد، يک فرم اعزام براي وي تکميل شده و توسط نماينده وزارت بهداشت حاضر در بيمارستان صحرايي امضا مي شود. سپس بيمار به همراه يکي از همراهانش توسط آمبولانس هاي ما به بيمارستان منتقل مي شود، البته بيماراني که فاقد همراه هستند، همراه با مدارک خود توسط نيروهاي ما به بيمارستان اعزام و کارشان تا مرحله ترخيص پيگيري مي شود.
رئيس کميته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت امام در شهرداري گفت: کميته بهداشت و درمان با اکيپي 90 نفره و 12 دستگاه آمبولانس از 24 ساعت قبل از مراسم تا 20 ساعت بعد از آن در حرم مطهر حضور مي يابد. طبق روال هر ساله با برگزاري جلسات توجيهي به نيروهاي خود ضرورت برخورد با تکريم با مردم و بيماران را گوشزد مي کنيم؛ زيرا افراد حاضر در حرم مطهر مهمان شهر تهران هستند و ما به نيابت از شهرداري تهران در اين مراسم به خدمت رساني مي پردازيم.
غفاري در ادامه گفت: تفاوت برنامه امسال کميته بهداشت و درمان با سال هاي قبل در طراحي مسير ويژه و استفاده از ماشين هاي مخصوص بهشت زهرا (س) است؛ زيرا تردد آمبولانس ها در ميان جمعيت بسيار دشوار است و اصولا رينگ هاي مختلف اجازه تردد آمبولانس ها را نمي دهند. در اين شرايط، با استفاده از اين ماشين ها که قدرت مانور بالايي در ميان جمعيت دارند و راه اندازي مسير ويژه براي تردد آنها، امکان انتقال سريع افراد از مرکز جمعيت به بيمارستان صحرايي فراهم مي شود.
وي خاطرنشان کرد: امسال نيز مانند سال هاي قبل هلي کوپتر براي مواقع بحراني پيش بيني شده که اميدواريم چنين شرايطي پيش نيايد؛ زيرا به رغم در نظر گرفتن جايگاه ويژه هلي کوپتر در حرم مطهر، اغلب بيمارستان هاي تهران فاقد پد هلي کوپتر هستند و به همين دليل نشست و برخاست هلي کوپتر در آنها به راحتي امکان پذير نيست.
مديرعامل شرکت شهر سالم اذعان کرد: البته ما در سال هاي گذشته تدبيري انديشيده بوديم تا در صورت بروز حادثه، تعدادي از بيماران بدحال به وسيله مترو به ايستگاه هاي نزديک منتقل شده و در آنجا آمبولانس هايي حضور داشته باشند تا بيماران را به بيمارستان هاي مورد نظر اعزام کنند. امسال نيز اين امکان پيش بيني شده، اما خوشبختانه تا کنون ضرورتي براي استفاده از آن پيش نيامده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن