تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی مصر از سیاست عربستان در قبال اخوان المسلمین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


روزنامه مصری بیان کرد؛
نگرانی مصر از سیاست عربستان در قبال اخوان المسلمین
از نگاه مصر این سیاست می تواند سبب بی ثباتی منطقه شود زیرا اگر اخوانی ها با حمایت عربستان در برخی از کشورهای عربی قدرت بگیرند تلاش خواهند کرد بر همه پایتخت های عربی مسلط شوند.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، روزنامه مصری "الشروق" به نقل از منابع رسمی در این کشور نوشت: در خبری به نقل از منابع رسمی آمده است قاهره از روابط مثبت عربستان با شاخه های اخوان المسلمین در سوریه و یمن نگران است و این نگرانی را به گوش ریاض رسانده است.   مصر از سیاست باز عربستان در تعامل با اخوان المسلمین در جهان عرب و تلاش برای اعتماد به اخوانی ها جهت پایان دادن به بحران سوریه و یمن ابراز نگرانی کرده و این نگرانی را به گوش مسئولان عربستانی نیز رسانده است.  
از نگاه مصر این سیاست می تواند سبب بی ثباتی منطقه شود زیرا اگر اخوانی ها با حمایت عربستان در برخی از کشورهای عربی قدرت بگیرند تلاش خواهند کرد بر همه پایتخت های عربی مسلط شوند.  
منابع مطبوعاتی به نقل از مقامات مصر اظهار داشتند: «عربستان با آنکه سعی می کند اوضاع داخلی را تحت کنترل خود داشته باشد اما در رویارویی با چالش هایی که اخوان المسلمین در برابر این کشور قرار خواهند داد ممکن است همچون کشورهای دیگر خلیج( واژه جعلی) فارس، با مشکلاتی مواجه شود در نتیجه با برادرانمان در امارات این مسئله را بررسی کردیم و از آنان خواستیم این موضوع را به شیوه ای که مناسب می دانند در نشست شورای همکاری خلیج(فارس) مطرح کنند.»  
در همین حال منابع رسمی در اروپا به طور مستقیم یا غیرمستقیم به قاهره گوشزد کردند برنامه پیشنهادی مصر برای سوریه یعنی، تعیین آینده سیاسی پس از اسد بدون در نظر گرفتن نقشی برای اخوان المسلمین، ممکن نخواهد بود. این کشورها به مصر گوشزد کردند وقتی حزب الله تحرکاتش را در حمایت از بشار اسد در سوریه تقویت کرده است عربستان نمی تواند بدون اعتماد به یک گروه سنی،کار خاصی در سوریه انجام دهد.گروههای سنی سوریه و منطقه حاضر نیستند تحت لوای سازمان دولت اسلامی(داعش) فعالیت کنند در نتیجه باید گروه دیگری را در سوریه پیدا کرد.  
منابعی در مصر خبر دادند قاهره پیام های شفافی را از طرف برخی گروههای یمنی مخالف حوثی ها دریافت کرده است. در این پیام ها از افزایش کمک های عربستان به اخوان المسلمین در یمن ابراز نگرانی شده است. این گروهها ابراز داشتند مخالف سهم اخوان المسلمین در بخشی از قدرت نیستند اما رفتار عربستان نشان می دهد می خواهد سهم اکثریت را به اخوان المسلمین یمن بدهد.  
منبعی دولتی در قاهره خبر داد: «به عربستانی ها اطلاع داده ایم نگرانی هایتان را درباره افزایش نفوذ ایران درک می کنیم و حتی در این نگرانی با شما سهیم هستیم اما نمی خواهیم شرایط به گونه ای رقم بخورد که شاهد رویارویی گروههای مذهبی در منطقه باشیم. ما از تلاش ها برای به قدرت رساندن اخوانی ها در هیچ کشوری حمایت نمی کنیم، چنین پرونده ای برای ما برای همیشه مختومه شده است.»   511



۱۱/۰۳/۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن