تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798519687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس: دولت بازار ماه رمضان را به حال خود رها نكند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مجلس: دولت بازار ماه رمضان را به حال خود رها نكند
در پي افزايش قيمت لبنيات، روغن نباتي و ميوه در آستانه ماه مبارك رمضان اعضاي كميسيون كشاورزي و صنايع مجلس از وزارت صنعت و تجارت خواسته‌اند ضمن ثبات قيمت‌ها در ايام ماه رمضان، بازار به حال خود رها نشود.
نویسنده : بهناز قاسمي 


در پي افزايش قيمت لبنيات، روغن نباتي و ميوه در آستانه ماه مبارك رمضان اعضاي كميسيون كشاورزي و صنايع مجلس از وزارت صنعت و تجارت خواسته‌اند ضمن ثبات قيمت‌ها در ايام ماه رمضان، بازار به حال خود رها نشود.
هر ‌ساله با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، دولت با برگزاري نمايشگاه‌هاي ضيافت و كاهش قيمت مواد مصرفي، از آمادگي اصناف خبر مي‌داد تا در طول اين ماه مردم نگران افزايش قيمت‌ها نباشند. اما امسال برخلاف سال‌هاي گذشته، به بهانه اينكه كالاهاي اساسي و مواد مصرفي به وفور در انبار‌ها موجود است، نمايشگاه‌هاي ضيافت برگزار نشد و در آستانه اين ماه انواع لبنيات، مرغ، روغن نباتي و... نيز با افزايش قيمت مواجه شد‌ه است، به طوري كه مجلس با ابراز نگراني از افزايش قيمت‌ها در ماه رمضان از دولت خواسته است كه تنظيم بازار در اين ايام به حال خود رها نشود. يك عضو كميسيون صنايع مجلس با اشاره به ارسال نامه از سوي دو كميسيون كشاورزي و صنايع مجلس به وزارت صنعت و تجارت در گفت‌وگو با «جوان» افزود: به دليل نگراني نمايندگان مجلس از افزايش قيمت كالاها در ماه مبارك رمضان، اعضاي كميسيون كشاورزي و صنايع مجلس نامه‌اي به وزارت صنعت ارسال كرده‌اند و نظارت بر بازار و تثبيت قيمت‌ها را خواستار شده‌اند. همچنين بهرام بيرانوند، عضو كميسيون كشاورزي مجلس نيز با تأكيد بر اينكه دولت بايد با پيش‌بيني و اخذ تدابير لازم جلوي فشار مضاعف به مردم بر اثر گراني‌هاي بي‌ضابطه را بگيرد، گفت: تنظيم بازار توسط دست‌هاي پنهان، جيب مردم را خالي مي‌كند و دولت بايد مديريت بازار را به طور كامل به‌دست گيرد.
وي در گفت‌وگو با خانه ملت، با يادآوري اينكه ماه مبارك رمضان در پيش است و در اين ايام مصرف برخي اقلام از سوي مردم گسترش مي‌يابد، گفت: انتظار مردم و مجلس اين است كه دولت حتماً تنظيم بازار را در دست بگيرد و با انجام پيش‌بيني‌هاي لازم آمادگي كامل براي مديريت بازار رمضان را داشته باشد و بازار را به حال خود رها نكند.
وي با اشاره به اينكه معمولاً اقتصاددان‌ها مي‌گويند دست پنهاني بازار را تنظيم مي‌كند، هشدار داد: اداره بازار توسط اين دست پنهان جيب مردم را خالي مي‌كند و دولت بايد به اين نكته توجه و پيشگيري لازم را داشته باشد. اين نماينده مردم در مجلس نهم ادامه داد: به واسطه‌گران شدن نان، بنزين، گاز و... مخارج زندگي مردم دچار تغييراتي شده و افزايش يافته و نكته مهم اين است كه هرچقدر دولت اقلام مصرفي و حامل‌هاي انرژي را گران كند، خانواده‌ها به ويژه آنهايي كه درآمد ثابتي دارند ناچارند از هزينه‌هاي تغذيه خود بزنند تا بتوانند اين هزينه‌ها را تأمين و پرداخت كنند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به تنظيم بازار نوروز توسط دولت، پيش‌بيني شما در مورد مديريت و تنظيم بازار رمضان چطور است، گفت: در مورد بازار رمضان نمي‌خواهيم پيش‌بيني منفي داشته باشيم اما وظيفه دولت را به دولتمردان يادآوري مي‌كنيم كه حتماً بايد با قاطعيت از منافع مردم به ويژه اقشار كم‌درآمد دفاع كنند.
عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي در مورد قيمت مرغ كه از اقلام پر‌مصرف در ماه رمضان است نيز گفت: در مورد مرغ نيز حرف و حديث زياد است. بگذريم از اينكه در شب عيد مرغ 8 هزار تومان را هم رد كرد اما در حال حاضر مرغداران خيز افزايش قيمت براي ماه رمضان را برداشته‌اند. در همين راستا وزير كشاورزي نيز حتي زير بار قيمت كمتر از ۷هزار تومان براي مرغ نمي‌رود. همصدايي دولت با توليدكننده براي گران كردن مرغ در ماه رمضان باعث شده تا توليدكننده به‌راحتي به دنبال گران كردن كالاي خود باشد.

  ماه رمضان نيامده، كالاهاي اساسي گران شد
وي افزود: هنوز ماه رمضان نيامده اين نگراني وجود دارد كه نكند همانند سال‌هاي گذشته قيمت‌ كالاهاي اساسي و خوراكي‌هاي پرمصرف افزايش پيدا كند و مردم دوباره براي تأمين مايحتاج‌شان با مشكل مواجه شوند. بيرانوند تصريح كرد: اگرچه عده‌اي مسئول اوضاع را آرام جلوه مي‌دهند اما واقعيت اين است كه افزايش قيمت كالاها به بهانه ماه رمضان شگرد جديدي براي گرانفروشي شده است.
 
 معاون وزير صنعت: احتمال افزايش قيمت روغن نباتي و لبنيات وجود دارد
معاون وزير صنعت از احتمال تغيير در قيمت روغن نباتي و لبنيات با مصوبه كارگروه كنترل بازار خبر داد و گفت: به تازگي كارگروه تنظيم بازار درخواست افزايش قيمت اين دو كالا را به سازمان حمايت ارجاع داده است.
محمود نوابي با اشاره به بخشنامه معاون اول رئيس‌جمهور مبني بر هماهنگي هر گونه افزايش قيمت با كارگروه تنظيم بازار گفت: كارگروه تنظيم بازار دو مورد درخواست افزايش قيمت را براي بررسي بيشتر به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ارجاع داده كه بر اين اساس، تقاضاي توليدكنندگان لبنيات و روغن نباتي براي بررسي كارشناسي قيمت، در دستور كار قرار گرفته است.
وي با اشاره به افزايش قيمت خودسرانه برخي از كارخانجات لبني تصريح كرد: هر آنچه كه كارگروه تنظيم بازار براي افزايش قيمت اين دو كالا مصوب كند، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ناظر بر حسن اجراي آن خواهد بود و اجازه تخلفات را نخواهد داد اما تا زماني كه كارگروه نظر نهايي را اعلام نكند، هرگونه افزايش قيمتي در بازار تخلف به حساب مي‌آيد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن