تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805641737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری کنفرانس امام خمینی(ره) در لندن+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
برگزاری کنفرانس امام خمینی(ره) در لندن+تصاویر
کنفرانسی با عنوان «ساختن جامعه‌ای با کرامت برای امام مهدی(عج)» به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن با حضور شماری از مسلمانان و علاقه‌مندان امام خمینی از شهرهای مختلف انگلستان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: برگزاری کنفرانس امام خمینی(ره) در لندن+تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس، در این کنفرانس سخنرانان در خصوص ویژگی‌های شخصیتی و تاریخچه قیام امام خمینی(ره) و همچنین آماده‌سازی یک جامعه شرافتمند برای ظهور حضرت امام مهدی(عج) مطالبی بیان کردند. سخنران اول این برنامه حجت‌الاسلام شفیق هدی از فضلا و محققین مقیم کشور کانادا بود، وی ضمن اشاره به همزمانی و نزدیکی سالگرد ارتحال امام با مناسبت‌های ماه شعبان به بررسی جایگاه شیعیان در جوامع غربی پرداخت و گفت: اسلام به ما آموخته است که ایمان و عمل باید با هم باشند و یکی بدون دیگری ناقص است.  

  وی افزود: بر اساس روایات نقل شده از ائمه معصومین، شیعیان سه ویژگی اعتقادی دارند که آن‌ها را از سایر مسلمانان ممتاز می‌کند، این سه ویژگی اعتقاد به سوال نکیر و منکر در قبر، اعتقاد به شفاعت در قیامت و اعتقاد به معراج جسمانی حضرت رسول اکرم(ص) است. سخنران کنفرانس یادبود امام خمینی(ره) ضمن برشمردن پیشرفت‌های تکنولوژیک بشر در مدت کوتاه و همچنین یادآوری پدیده‌های غیرقابل لمسی مانند امواج الکترومغناطیس، به شنودگان گوشزد کرد که منطق باور نکردن پدیده‌ها و موجودات نادیدنی منطق قابل دفاعی نیست. وی ادامه داد: نباید به خاطر عجیب بودن معراج جسمانی آن را انکار کرد، برخی مسلمانان در طول تاریخ به همین دلیل معراج را به معنای نوعی رویا تعبیر کرده و منکر جسمانی بودن آن شده‌اند، در حالی که امام زمان(عج) در زمان فرج از امکاناتی استفاده خواهد کرد که با وجود عجیب و غیرقابل باور بودن، واقعیت داشته و نمی‌توان وجود آن‌ها را منکر شد.  

  سخنران بعدی این کنفرانس حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در خصوص دیدگاه‌های امام خمینی(ره) در زمینه وحدت بین مسلمین نکاتی را مطرح کرد و گفت: وحدت اسلامی همواره از اصلی‌ترین مؤلفه‌های تفکر امام خمینی بود و ایشان به این موضوع اهتمام جدی داشت، اهمیت دیدگاه امام خمینی در این دوره که اسلام از دو طرف در فشار قرار گرفته از هر زمان دیگری آشکارتر است، این دو جبهه در درجه اول قدرت‌های بزرگ و استکباری و در مرتبه بعدی تندروهای تکفیری به ظاهر مسلمان هستند. وی افزود: یک گروه علناً در جنگ با مسلمانان بوده و آن‌ها را می‌کشند، قرآن را به آتش می‌کشند و به مساجد و مقدسات صدمه وارد می‌کنند و دیگری بر اساس قرائت شخصی از قرآن و اسلام انواع جنایات را مرتکب می‌شود، یکی از موانع وحدت بین مسلمین همین جهالت‌ها و نادانی‌ها و همچنین تفسیر به رأی کردن‌ها است.  

  حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به سابقه تاریخی چنین گروه‌هایی یادآور شد: در تاریخ اسلام کسانی مانند خوارج و قرامطه و امثال آن با همین روش یعنی تفسیر قرآن طبق میل شخصی مرتکب فجایعی شده‌اند، اگر پیامبر اسلام(ص) اکنون زنده می‌بود، حتماً مساله وحدت بین مسلمین را در اولویت قرار می‌داد. دیگر سخنران این کنفرانس امینه اینلوز محقق و نویسنده و روزنامه‌نگار از کشور آمریکا بود. وی محور سخنان خود را بر موضوع اهمیت تعیین سرنوشت و استقلال در هویت مسلمانان اختصاص داد و با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح «اللهم إنا نرغب إلیک فی دولة کریمة ...» گفت: ما در این دعا از خدا یک دولت کریمه و یک حکومت می‌خواهیم که دولتی باشد برای سربلند کردن ایمان و مؤمنین و سرافکنده کردن نفاق و منافقین، کرامت را می‌توان در یک جمله معنا کرد و آن عبارت است از «تعیین سرنوشت به دست خود».  

  وی به اهمیت این مطلب از دیدگاه حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: آزادی اراده و انتخاب سرنوشت در دیدگاه آن حضرت جایگاه ویژه‌ای دارد که در طول تاریخ اسلام، حتی در زمان حکامی که خیلی هم مورد تأیید ما نیستند، مانند بنی عباس و غیره هرگز شاهد آن نبوده‌ایم که مسلمانان فرهنگ و علم را از تمدن دیگری رونویسی کنند، آن‌ها با وجود همه کاستی‌ها، آن قدر اعتماد به نفس داشتند که فرهنگ خودشان را داشته باشند. اینلوز بیان داشت: قرن بیستم را می‌توان حضیض اعتماد به نفس در ملل اسلامی نامید، زمانی که در طی آن مسلمانان همه علوم و فنون و حتی آداب زندگی و فرهنگ را از تمدن غرب کپی‌برداری می‌کردند، مسلمانان در این دوره از مسلمان بودن خود احساس غرور نمی‌کردند، با اینکه این دوره در حال گذر است و مسلمانان به خودآگاهی رسیده‌اند، مسلمانان در این دوره ملی‌گرایی و سایر ایدئولوژی‌ها را آزمایش کرده و از همه آنها سرخورده شده‌اند.  

  وی ادامه داد: امروزه نه تنها مسلمانان که حتی غرب نیز متوجه اهمیت دین شده و فهمیده است که با علم تجربی و تکنولوژی به تنهایی نمی‌توان همه مشکلات بشریت را حل کرد، مهم‌ترین و ماندنی‌ترین تأثیر امام خمینی(ره) احیای اعتماد به نفس در ملل فقیر و محروم بود که به آن‌ها ثابت کرد چیزی از جوامع غربی کم ندارند. اینلوز اظهار داشت: تا سی سال پیش ما در مورد اسلام «و» غرب حرف می‌زدیم؛ به این معنی که اسلام و غرب دو موجودیت متباین بودند، اما اکنون باید از اسلام «در» غرب حرف زد، امروزه اسلام به بخش جا افتاده‌ای از جوامع غربی تبدیل شده و دارای جایگاه اجتماعی مخصوص خود است، اکنون سؤال این است که این احساس اعتماد به نفس و اختیار تعیین سرنوشت برای مسلمان غربی چه معنایی دارد، این ایده در مورد ملل غیر غربی می‌تواند در عرصه استقلال‌طلبی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب معنا پیدا کند، اما در مورد مسلمان غربی چه معنایی خواهد داشت؟ وی افزود: در خصوص مسلمان غربی، اختیار در تعیین سرنوشت و هویت می‌تواند به معنی مقاومت در برابر تصویرهای کلیشه‌ای رسانه‌ها از مسلمانان باشد، مسلمانان به رسانه‌ها اجازه داده‌اند که آن‌ها را طبقه‌بندی کرده و مثلاً به مسلمان بنیادگرا و «بد» و مسلمان معتدل و «خوب» تقسیم کنند، این رسانه‌ها هستند که «مسلمان خوب و معتدل» را برای ما معنا می‌کنند نه خود مسلمانان، مسلمانان باید ابتکار عمل را به دست خودشان گرفته و خودشان مسلمان خوب را تعریف کنند. این سخنران تأکید کرد: بدون داشتن اعتماد به نفس، مسلمانان در غرب از روی ترس مجبور می‌شوند، خود را همرنگ جماعت کرده و یکی یکی نشانه‌های مسلمان بودن خود را در مقابل برخی مادیات بفروشند، اما نکته اینجاست که در پایان این بازی همچنان بازنده خواهند بود، چرا که هر آنچه داشته‌اند را از دست داده‌اند.  

  چهارمین سخنران این کنفرانس حجت‌الاسلام زید السلامی از فضلا و محققین مقیم کشور استرالیا بود، وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) از زمانه خود جلوتر بود، افزود: ما به سلسله مراتب رهبری در جامعه بعد از پیامبر(ص) اعتقاد داریم و به این ترتیب در زمان غیبت کبری، این مجتهد جامع‌الشرایط است که باید رهبری جامعه را به دست بگیرد، امام خمینی ضمن داشتن همه کیفیت‌های مخصوص رهبری، یک مجتهد مسلم بوده و مراتب اجتهاد را به طور کامل طی کرده بود. حجت‌الاسلام زیدالاسلامی با توضیح تفاوت میان اخلاق و عرفان، امام خمینی را یک عارف بزرگ معرفی کرد که دستاوردهای اخلاقی خود را به خدمت جامعه و هدایت آن درآورده بود، اظهار داشت: امام خمینی یک عارف گوشه‌گیر و عزلت‌نشین نبوده و در تماس دائم با جامعه و انسان‌های محروم بود، امام خمینی با وجود عرفان بالا، از تمام مسائل سیاسی مطلع بود و با وجود داشتن مقامات بالا در فلسفه، عرفان، فقه و غیره می توانست آن‌ها را بدون تضاد و تداخل در وجود خود جمع کند. وی سپس به بررسی برخی از رویدادها و مناسبت‌های دوران زندگی امام خمینی پرداخت و گفت: پایه‌گذاری یا احیای روز برائت از مشرکین در مراسم حج، پایه‌گذاری هفته وحدت و روز قدس را به عنوان سه رویداد مهم در تقویم اسلامی که از زمان امام خمینی مطرح شده است، با وجود اختلاف مذهب بین مردم فلسطین که سنی هستند با شیعیان، امام خمینی تهران را به اولین پایتخت در دنیا تبدیل کرد که میزبان سفارت کشور فلسطین شد، به گفته این سخنران، کمترین میراث امام خمینی(ره) برای ما یک قانون اساسی اسلامی است که بر مبنای شرع و تعالیم ائمه(ع) تنظیم شده است. سخنران پایانی همایش بزرگداشت امام خمینی، حجت‌الاسلام محمدعلی شمالی نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رئیس مرکز اسلامی انگلیس بود، وی این کنفرانس را برنامه‌ای برای یادبود امام خمینی و برای تجدید عهد با حضرت صاحب الزمان(عج) معرفی کرد و ابراز داشت: خداوند کرامت را به همه فرزندان آدم عطا کرده و نتیجه گرفت که حق برخورداری از کرامت یک حق اولیه و حتی برتر از حق حیات است، از تعالیم اهل بیت(ع) می‌شود فهمید که حق زندگی با کرامت از حق حیات مهم‌تر و به معنی دیگر مرگ بهتر از زندگی با ذلت است. وی افزود: طبق تعالیم اسلامی هیچ چیز دنیوی آنقدر ارزش ندارد که به خاطرش انسان کرامت خود را از دست بدهد، گفت: کسی که ذلت را قبول کند بیش از همه به خودش ظلم کرده است، بر اساس برخی احادیث به ما سفارش شده که از شر کسانی که برای خود ارزش قائل نیستند، خود را در امان نگه داریم، یک فرد عزتمند هرگز به دیگران صدمه نمی‌زند و دروغ نمی‌گوید. حجت‌الاسلام شمالی ضمن اشاره به فرازی از دعای افتتاح گفت: دعای ما برای رسیدن به دولت کریمه فقط برای خودمان نیست و ما این دولت کریمه را برای همه انسان‌ها می‌خواهیم؛ چرا که دولت کریمه نمی‌تواند تبعیض‌آمیز باشد، زمانی برسد که با خواست قلبی همه مردم این دولت محقق شود، چرا که بعید نیست مردم به درجه‌ای از آگاهی برسند که این دولت را با رضایت قلبی قبول کنند، نتیجه قیام امام زمان(عج) ایجاد دولت کریمه و اداره جهان بر اساس کرامت و عزت انسان‌ها خواهد بود. انتهای پیام/ک

94/03/11 - 16:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن