تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815638525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس پولی: «اقتصاد کشور به سمت تورم خواری سوق پیدا کرده است»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کارشناس پولی: «اقتصاد کشور به سمت تورم خواری سوق پیدا کرده است»


کارشناسان مسائل پولی گفتند: «در «شرایط تورمی ۴۰ درصد» از «اقتصاد مقاومتی» یا «حمایت از تولید ملی» نمی توان صحبت کرد.» «اقتصاد کشور به سمت تورم خواری سوق پیدا کرده است.» به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با توجه به اینکه بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور مقامات ارشد اقتصادی، مدیران و کارشناسان امروز در تهران برگزار شد، به همین علت گفتگوی پیشخوان خبر ساعت 18:30 با دعوت از کارشناسان نقش سیاست های پولی و ارزی در کاهش تورم را بررسی کرد.

دکتر محمدرضا رنجبر فلاح، از مدیران سابق بانکی و کارشناس مسائل مالی و پولی، با اشاره به وضع رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور گفت: تجربه نشان داده است که هر گاه دولت ها برای خروج از رکود تلاش می کنند در دام تورم می افتند؛ پس باید با به کارگیری بهترین سیاست ها در حوزه مسائل پولی و ارزی، از افزایش تورم به بهانه خروج از رکود جلوگیری کرد.  
دانلود       رنجبر فلاح با اشاره به اینکه مهر 92 شاخص تورم 40/4 درصد بود اما الان به 15/5 درصد رسیده این دستاورد را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: در «شرایط تورمی 40 درصد» از «اقتصاد مقاومتی» یا «حمایت از تولید ملی» نمی توان صحبت کرد، چرا که به هیچ وجه دست یافتنی نیست.

این کارشناس مسائل پولی نرخ تورم مزمن را دارای پیامدها و آثار منفی فراوان دانست و گفت: مقایسه ایران با کشورهای دیگر نشان می دهد نرخ تورم در کشورهای پیشرفته سالانه یک و چهار دهم درصد و در اقتصادهای نوظهور پنج و یک دهم درصد است. در میان کشورهای جهان 11 کشور نرخ تورم دورقمی مزمن دارند که ایران در میان 11 کشور در رتبه پنجم است.

رنجبر فلاح در پاسخ به اینکه «تک نرخی شدن ارز چه نقشی در اقتصاد دارد؟»، گفت: تک نرخی شدن ارز به معنای تثبیت نرخ ارز نیست، چرا که نرخ ارز در وضع رقابتی می تواند افزایش یابد و با افزایش صادرات و رونق مبادلات تجاری کاهش یابد.

وی افزود: هم اکنون به علت افزایش صادرات غیرنفتی کشور فقط بانک مرکزی عرضه کننده ارز نیست و بخش خصوصی هم درآمدهای ارزی خود را که نتیجه صادرات کالا یا خدمات است، به بازار عرضه می کند که این امر به ثبات و پایداری نرخ ارز کمک و بازار ارز را بیمه می کند.  
رنجبر فلاح

این کارشناس مسائل پولی در ادامه و درباره اینکه چرا تولید در کشور رونق مطلوب را ندارد، گفت: با وجود نقدینگی بالای جامعه که حدود 781 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، هم اکنون مهم ترین محدودیت بنگاه های اقتصادی و تولیدی کشور «کمبود نقدینگی» است.

وی در تشریح علل این کمبود نقدینگی تصریح کرد: تسهیلات بانکی معوقه که سبب شده گردش پولی کند شود، تسهیلات بانکی پرداخت شده ای که صرف سرمایه گذاری ثابت شده و هنوز به تولید نرسیده و وجود گسترده دارایی های راکد در کشور همگی سبب شده تا نقدینگی تولید کم شود.

رنجبر فلاح با تاکید بر اینکه نباید در این موضوع دولت و بانک ها را متهم کرد گفت: مردم کشور دارایی های راکد فراوانی دارند اما در یک اقتصاد سالم باید روی بازدهی های تولید تمرکز کرد.   وی با اشاره به اینکه سیاست های پولی باید تورم را کنترل کند تا بازدهی اسمی از میان برود و بازدهی واقعی شود، تصریح کرد: هم دولت و هم مردم از تورم بهره مند می شوند و به عبارتی همه آحاد جامعه از تورم ارتزاق می کنند، زیرا اقتصاد به سمت تورم خواری و در نهایت رباخواری سوق پیدا کرده است.

در ادامه این گفتگو دکتر حمید زمان زاده، دبیر علمی همایش سیاست های پولی و ارزی، با اشاره به اینکه مجموع سیاست های پولی کشور کنترل نرخ تورم در کوتاه مدت و میان مدت بوده است، گفت: سیاست های «مدیریت تقاضا» در کشور که بر کنترل و مهار تورم نیز معطوف است از آنجا که حالت انقباضی دارد بر رکود اثر منفی دارد.

زمان زاده درباره ثبات بازار ارز گفت: منظور از «ثبات بازار ارز» تثبیت نرخ ارز نیست بلکه برای مدیریت نرخ ارز باید «ثبات نرخ» همزمان با «حفظ قدرت تولید ملی» لحاظ شود تا نرخ ارز حقیقی شود.

دبیر علمی همایش سیاست های پولی و ارزی در تشریح نقش این سیاست ها در دستیابی به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از نکات کلیدی اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کشور در برابر شوک های بین المللی و بیرونی همچون تحریم مقاوم شود که سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند اقتصاد ملی و بازار ارز کشور از درآمدهای نفتی مستقل شود.
 

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن