تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797645384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان توسعه معادن خبر داد اجرای ۱۰ طرح جدید معدنی با سرمایه گذاری ۳۷۲ میلیون دلاری در سال جاری/وضع قوانین نامناسب معدنی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان توسعه معادن خبر داد
اجرای ۱۰ طرح جدید معدنی با سرمایه گذاری ۳۷۲ میلیون دلاری در سال جاری/وضع قوانین نامناسب معدنی
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از اجرای ۱۰ طرح جدید معدنی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۳۷۲ میلیون دلاری طی سال جاری در کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای ۱۰ طرح جدید معدنی با سرمایه گذاری ۳۷۲ میلیون دلاری در سال جاری/وضع قوانین نامناسب معدنی



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی کرباسیان در اجلاس معدن با اشاره به برخورداری ایران از یک درصد جمیعت دنیا و هفت درصد ذخایر معدنی جهان،اظهار داشت: ارزش ذخایر معدنی ایران بر اساس برآوردهای اولیه 700 میلیارد دلار است که با اکتشافات جدید، این رقم به 1400 میلیارد دلار خواهد رسید. وی ادامه داد: تاکنون 68 نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده و این تعداد با اکتشافات جدید ممکن است به 80 نوع برسد.
به گفته کرباسیان، ایران با داشتن 27 بیلیون تن ذخایر کشف شده و 57 بیلیون تن ذخایر بالقوه در بین 15 قدرت معدنی جهان قرار دارد. کرباسیان با بیان اینکه اکتشافات جدید، پتانسیل های معدنی کشور را افزایش خواهد داد، گفت: در سال گذشته با انجام اکتشافات جدید در سطح 200 هزار کیلومتر مربع از نقاط مستعد کشور، 250 میلیون تن به ذخایر سنگ آهن، 200 میلیون تن به ذخایر زغال سنگ و 30 تن به ذخایر طلای کشور اضافه شده است.
وی با بیان اینکه بخش معدن در تولید ناخالص ملی سهم یک درصدی و صنایع معدنی سهم 5 درصدی دارند، افزود: با توجه به میانگین سهم 16 درصدی این بخش در کشورهای توسعه یافته، نیاز به سرمایه گذاری در صنایع معدنی کشور کاملاً ملموس است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در ایران بیشتر از 5400 معدن فعال وجود دارد که حداقل 10 معدن آن در مقیاس جهانی قرار دارد و 750 هزار نفر در این بخش به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند. رئیس سازمان توسعه معادن با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا توسط این سازمان، گفت: طرح های نیمه تمام یا راکد از نظر دارا بودن توجیه اقتصادی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و طرح های واجد ارزش برای ادامه کار نیز انتخاب شده‌اند که از بین آنها 30 طرح طی یک و نیم سال اخیر از شرایط رکود خارج شد و در مرحله اجرایی قرار گرفته است. وی ادامه داد: برای این طرح ها 24 هزار و 165 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 1634 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی بوده است.
وی افزود: برای سال جاری نیز 10 طرح جدید با سرمایه گذاری 372 میلیون دلار تکمیل و آماده اجرا خواهد شد که طرح‌های آهن اسفنجی شادگان، چهارمحال و بختیاری، آنتیموان سیستان، پترولیوم کک، پتاس خور و بیابانک و تیتانیوم کهنوج از آن جمله است. کرباسیان افزود: طی چند ماه اخیر، سرمایه گذارانی از شرکت های خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی برای اجرای طرح های بخش معدن و صنایع معدنی کشور وارد مذاکره شده‌اند. * دست پنهان دولت در وضع قوانین نامناسب معدنی مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز در این همایش با بیان اینکه مدیریت 97 درصد ذخایر معدنی کشور در اختیار بخش خصوصی است، گفت: با این وجود باز هم استیلای پنهان دولت از طریق وضع قوانین نامناسب در این بخش دیده می‌شود. وی وضع بهره مالکانه 25 درصدی از مواد معدنی در قانون بودجه امسال و افزایش حقوق دولتی معادن در دوران رکود اقتصادی را از جمله قوانین نامناسب وضع شده برای بخش معدن توسط دولت عنوان کرد و اظهار داشت:‌ وضع عوارض برای صادرات مواد معدنی خام و سرعت پایین عملیاتی شدن سامانه کاداستر معادن کشور نمی‌تواند اقدامی حساب شده و سنجیده‌ برای بخش معدن به حساب آید. خوانساری با تأکید بر لزوم واقعی شدن قیمت‌گذاری مواد معدنی، گفت:‌ دولت، قیمت‌گذار خوبی نیست و هر زمان که به این مسئله ورود پیدا کرده، باعث ایجاد رانت شده است. وی تأکید کرد: بخش خصوصی معتقد است دولت برای کشف قیمت باید مکانیزم بازار و عرضه و تقاضا را در دستور کار خود قرار دهد و در چنین شرایطی، بخش خصوصی مسئول سود و زیان خودش باشد. وی ادامه داد: در شرایطی که دولت ضرر و زیان واردشده به تولیدکنندگان را در شرایط کاهش قیمت جهانی مواد معدنی جبران نمی‌کند، خوب است که در زمان رونق نیز دخالتی در کشف قیمت نداشته باشد و قیمت‌گذاری بر عهده تولیدکنندگان باشد. * تأمین پایدار انرژی معادن محمد خزایی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی نیز در این همایش با بیان اینکه ایران چهارمین تولیدکننده نفت جهان و صاحب بزرگترین ذخایر گازی دنیا است، گفت: به این ترتیب، انرژی مورد نیاز صنایع به طور پایدار قابل تأمین است. وی تصریح کرد: 58 میلیارد تن ذخایر معدنی متنوع در ایران شناسایی شده و جزء 20 کشور اول جهان قرار داریم. وی با تأکید بر حمایت ایران از سرمایه‌گذاران خارجی، بخش معدن را دارای پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی عنوان کرد. انتهای پیام/ک

94/03/10 - 15:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن