تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821034900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون بيمه اجباري شخص ثالث، آمار زندانيان را کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲۳ب.ظ)
سرپرست دادگستري استان کرمان: قانون بيمه اجباري شخص ثالث، آمار زندانيان را کاهش داد موج - رياست دادگستري استان کرمان گفت:قانون بيمه اجباري مسووليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني قانون ارزشمندي است که با تصويب اين قانون شاهد تحولات بزرگي در جمعيت کيفري زندان‌ها بوديم.
به گزارش خبرگزاري موج، يدالله موحد گفت:نخستين رويکرد قانون اصلاح بيمه اجباري شخص ثالث، جبران خسارت‌هاي مالي و بدني اشخاص ثالث در حوادث رانندگي بود که اين عدم توجه در سال‌هاي گذشته روزانه موجب حبس تعداد زيادي از رانندگان مي‌شد و مصدومان حادثه را در دستيابي به حقوق خودشان با مشکل مواجه مي‌کرد.
سرپرست دادگستري استان کرمان کاهش جمعيت کيفري در سطح زندان‌هاي کشور را از ديگر رويکردهاي اين قانون اعلام کرد و افزود:معضل و مشکل ديگري که براي کشورمان نيز هزينه بردار گرديد، روانه زندان شدن افرادي بود که در اثر يک حادثه و نه با سوء نيتي مجرمانه، در پي يک تصادف رانندگي روانه زندان شده بودند.
بنا بر اعلام دادگستري استان کرمان، وي خاطر نشان کرد:با تصويب اين قانون تعداد رانندگاني که با بروز حوادث رانندگي و عدم توانايي در پرداخت ديه، بصورت روزانه وارد زندان مي‌شدند از 60 نفر به روزي 2 نفر کاهش پيدا کرد.
وي با اشاره به پيش‌بيني‌هاي اعمال شده در جهت دايمي کردن اين قانون گفت:هنگامي که مسبب يک حادثه رانندگي در زمره بيمه‌گزاران قرار ندارد، يکي از سازوکارهاي عملي اين قانون پس از بررسي و تحقيق کافي پرداخت خسارت‌هاي حاصله از سوي صندوق تامين خسارت‌هاي بدني است. تاکنون در استان کرمان 877 مورد مکاتبه با بيمه مرکزي جهت وصول خسارت بدني ناشي از تصادفات داشته‌ايم که فقط 73 مورد در جريان مکاتبه گرفته‌اند.
موحد با تاکيد بر ضرورت تاسيس نمايندگي صندوق تامين خسارت‌هاي بدني جنوب شرق در اين استان گفت:اگر ضرورت اين اقدام را در قالب يک مثال تشريح کنيم بايد به روند وقت گير بيمه توسعه بپردازيم که بسياري از هموطنان و همشهريان کرماني با وجود داشتن بيمه نامه گرفتار حبس شده بودند. وي با بيان اين خبر که بخشي از اموال بيمه توسعه در استان به منظور وصول مطالبات مردم توقيف شده است، گفت:با درخواست‌هايي که از سوي مراجع قضايي استان کرمان توسط زيان‌ديدگان به صندوق تامين خسارت‌هاي بدني ارايه شده است اين مشکل با سرعت بيشتري پيگيري خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن