تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814275210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنده خوب بودن را به کودک بیاموزید!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بازنده خوب بودن را به کودک بیاموزید!
بازنده خوب بودن را به کودک بیاموزید! رئیس مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش‌آموزان استان مرکزی با تأکید بر تقویت روحیه ورزشکاری و جوانمردی در کودکان گفت: تحمل و تقبل پیروزی و شکست را باید از همان دوران کودکی به فرزندان آموخت.


به گزارش فرهنگ نیوز ، ابراهیم فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صحنه زندگی پر از رقابت، مسابقه، پیروزی و شکست است، افزود: در این موقعیت‌ها وظیفه والدین در قبال کودکان این است که به کودک بیاموزند نه تنها در مسابقات، بلکه در زندگی چگونه برنده و بازنده خوبی باشند.
 
وی اظهار کرد: فلسفه واقعی مسابقه بیشترین تلاش خود را کردن و رسیدن به بالاترین سطح توانمندی خود است و برنده و پیروز واقعی کسی است که به این مرحله از توانمندی رسیده باشد.
 
فراهانی ادامه داد: صرف نظر از نتیجه مسابقه، کودک باید بیاموزد که چگونه به برنده شدن خود افتخار کند، ولی دچار غرور و تکبر نشود و در مقابل دریابد که شکست آخر خط نیست، بلکه پله‌ای برای موفقیت‌های بعدی است.
 
این روانشناس کودک در پاسخ به این سوال که برای رساندن کودک به این سطح از آگهی و باور باید چه نکاتی را رعایت کرد، با بیان اینکه هرازگاهی نیز باید والدین برنده باشند، گفت: اگر چه برنده شدن فرزند در بازی‌ها اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد، ولی هرازگاهی اجازه دهید او نیز بازنده شود.
 
وی ادامه داد: در زمان برنده‌شدنتان بگویید من خوش شانس بودم و به او بگویید تلاش و بازی خوبی کرد. در زمان بازنده‌شدنتان نیز به او تبریک بگویید و اظهار کنید که در نوبت بعدی تلاش بیشتری خواهید کرد.
 
فراهانی گفت: به جای برنده شدن، بر بازی تمرکز و توجه کنید. در بازی‌ها و مسابقات به جای این که بدنبال برنده و بازنده باشید به بازی و فعالیت توجه کنید و از او بپرسید که آیا از آن لذت برده و اوقات خوبی داشته است؟
 
این کارشناس ارشد علوم تربیتی و مشاوره با بیان اینکه همواره باید هدف از بازی و مسابقه را به کودک یادآوری کنید، افزود: به خودتان و او یادآور شوید که اولین و مهمترین دلیل بازی و مسابقه نه افتخارآفرینی برای کسی، بلکه تلاش حداکثری و برخورداری از اوقات خوب و لذت بردن از آن است.
 
وی با تأکید بر اینکه نباید دیگران را مقصر شکست بدانید، اظهار کرد: در مسابقاتی که فرزندتان شرکت می‌کند و شما حضور دارید و حتی در زمان مشاهده مسابقه‌ای در تلویزیون به داور، مربی و سایر بازیگران اعتراض نکنید و به کودک بیاموزید که در طول مسابقه شکایت دیگران را نکند و آن را به زمان استراحت و در خلوت خصوصی گروه موکول کند.
 
فراهانی تصریح کرد: از تمسخر و تحقیر بازنده و حریف نیز خودداری کنید. به فرزندتان بیاموزید که هیچگاه حریف و بازنده را مورد تمسخر و تحقیر و بدگویی قرار ندهد و در صورت مواجهه با چنین رفتاری از طرف حریف، آن را نادیده بگیرد و با تلاش بیشتر خود از آنچه که انجام می‌دهد، لذت ببرد.
 
این مشاور کودک تأکید کرد: نکته مهمی که باید به خاطر داشت تشکر و قدردانی از یکدیگر در پایان بازی است. به کودک بیاموزید که در پایان یک بازی و مسابقه با دیگران دست بدهد و از بازی خوبی که با هم داشته‌اند، ابراز خشنودی کند.




94/3/10 - 13:24 - 2015-5-31 13:24:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن