تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796414272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 15 درصدی قیمت خودرو رد شد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رییس شورای رقابت با رد افزایش 15 درصدی قیمت خودرو به عامل کیفیت در تعیین افزایش قیمت اشاره و گفت: در حال حاضر بازار خودرو کشش افزایش قیمت را ندارد.

به گزارش تراز ، رضا شیوا در حاشیه همایش بیست‌وپنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به این‌که قیمت خودرو و میزان افزایش آن براساس محاسبات ریاضی تعیین شده و سپس تعیین تکلیف می‌شود، اظهار کرد: عدم افزایش قیمت برای خودروسازان بهتر است چرا که بازار کشش لازم را ندارد.

وی با اشاره به این‌که دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو تعیین شده است، تصریح کرد: شورای رقابت منتظر تصمیم‌گیری مجلس در مورد رقابتی‌ یا غیررقابتی بودن بازار خودرو در این مورد است.

رییس شورای رقابت خاطرنشان کرد: در فرمول تعیین افزایش قیمت خودرو شورای رقابت اگر کیفیت خودرو پایین باشد تولید‌کننده جریمه خواهد شد و اگر کیفیت آن بهبود پیدا کند جایزه خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر کیفیت خودرو رشد چندانی نداشته است و به همین جهت به خودروسازان توصیه می‌شود که در کنار افزایش تولید، کیفیت را نیز بهبود بخشند.

کیفیت ایران خودرو بهتر از سایپا است

شیوا همچنین در پاسخ به این سوال که طبق ارزیابی شورای رقابت کیفیت کدام خودروها بالاتر است، اظهار کرد: طبق فرمول ما به نظر می‌رسد ایران خودرو به لحاظ کیفی نسبت به سایپا رشد بهتری داشته است.

رییس شورای رقابت همچنین با اشاره به این‌که خودروی چینی در حال کسب سهم بیشتری از بازار خودروی کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل باید خودروسازان داخلی کیفیت خود را افزایش داده و آپشن‌های بیشتری برای تولیدات خود در نظر بگیرند. چینی‌ها خودروهایی می‌سازند که مردم از لحاظ ظاهری به آنها علاقه‌مندند ولی کیفیت‌شان در حد کیفیت خودروی داخلی نیست.

شیوا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نیز برعهده شورای رقابت قرار بگیرد، گفت: نه چنین موضوع به صورت رقابتی تعیین می‌شود.

وی همچنین درباره‌ی تاثیر‌گذاری توافق هسته‌ای روی قیمت خودرو گفت: توافق هسته‌ای روی کل صنعت تاثیر خواهد گذاشت چرا که نقل و انتقالات پولی را آسان می‌کند و همچنین قطعه‌سازان کشور‌های خوب که به دلیل تحریم‌ها می‌ترسیدند به ایران قطعه بفروشند نیز با ایران ارتباط پیدا می‌کنند و خودروسازان بیشتری نیز از خارج با ایران قرار‌داد می‌بندند.

رییس شورای رقابت با تاکید بر این‌که مساله رقابتی‌بودن بازار خودرو نیازی به رایزنی با مجلس ندارد، تصریح کرد: شورای رقابت این مساله را از مجلس تقاضا کرده است و منتظر است که توضیحات لازم را مجلس به شورا ارائه دهد.

شیوا همچنین تصریح کرد: در صورت ایجاد توافق پیش‌بینی ما این است که خودروسازان خارجی بیشتر با خودروسازان داخلی قرارداد ببندند که این امر باعث می‌شود بازار خودروی داخلی از حالت غیررقابتی به رقابتی تبدیل شود.

رییس شورای رقابت همچنین درباره‌ی تشکیل کمیته بانک و بیمه در شورای رقابت گفت: کارگروه بیمه برای رسیدگی به مساله‌ی انحصار تشکیل شده و در آینده کارگروه بانک نیز شکل خواهد گرفت.

وی همچنین درباره‌ پرونده 650 میلیون یورویی اظهار کرد: این پرونده در مرحله‌ی کارشناسی است و پس از آن در صحن علنی شورای رقابت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


منبع: ایسنا



يكشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 12:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن