تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819895275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قتل بدهكار 600 هزار توماني با ضربه كلنگ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قتل بدهكار 600 هزار توماني با ضربه كلنگ
پسر افغان كه متهم است به خاطر طلب‌600 هزارتوماني هموطنش را با ضربه كلنگ به قتل رسانده، بازداشت شد و حادثه را شرح داد.
به گزارش خبرنگار ما، شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته زني افغان با حضور در شعبه هفتم دادسراي امور جنايي پايتخت قاضي سعيد احمدبيگي را از گم شدن ناگهاني خواهرزاده‌اش باخبر كرد. او توضيح داد: عصر ديروز وقتي تلفن همراهم زنگ خورد متوجه شماره خواهرزاده‌ام عليرضا شدم اما وقتي به تماس جواب دادم مرد ناشناسي گفت كه عليرضا را به گروگان گرفته و بايد در قبال آزادي او 600 هزار تومان پرداخت كنيم. مرد ناشناس مدعي شد كه اين پول را عليرضا به او بدهكار است. بعد هم شماره كارت عليرضا را برايم پيامك كرد. من هم پول را به همان حساب واريز كردم اما بعد از آن از خواهرزاده 25 ساله‌ام خبري نشد و گوشي او هم خاموش شد.
بعد از مطرح شدن شكايت بود كه كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران به دستور قاضي دست به تحقيق زدند. اولين بررسي‌ها نشان داد كه عليرضا كارگر ساختماني است و در يكي از ساختمان‌هاي در حال ساخت در منطقه تجريش كار مي‌كند. تحقيقات همچنين نشان داد او از مدتي قبل با هموطن ديگرش كه شكرالله- 22ساله- نام داشت اختلاف مالي پيدا كرده بود.  زماني كه كارآگاهان راهي محل كار شكرالله شدند فهميدند كه او بعد از تسويه حساب با پيمانكار، محل كارش را ترك كرده است.  در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان حساب بانكي عليرضا را بررسي كردند و متوجه شدند روز حادثه 600 هزار تومان از حساب او در يك بوتيك لباس در بازارچه تجريش برداشت شده است.  صاحب مغازه وقتي مورد تحقيق قرار گرفت گفت روز حادثه پسري افغان به مغازه‌ام آمد و لباسي به قيمت 100 هزار تومان خريد. او گفت قصد سفر به كشورش را دارد و خواست 500 هزار تومان داخل حسابش را كارت كشيده و به او پول نقد بدهم. من هم براي كمك به او و سفري كه در پيش داشت قبول كردم.
در حالي كه تحقيقات ادامه داشت كارآگاهان متوجه شدند يك روز قبل از مطرح شدن شكايت، مأموران كلانتري 163 ولنجك جسد پسري افغان را داخل يك فرغون كنار سطل زباله در خيابان آصف كشف و به پزشكي قانوني منتقل كرده‌اند. از آنجا كه مشخصات جسد با نشاني‌هاي عليرضا مطابقت داشت خانواده او با حضور در پزشكي قانوني هويت وي را شناسايي كردند. بعد از آن پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل و شكرالله به عنوان اولين مظنون به قتل تحت تعقيب قرار گرفت. كارآگاهان متوجه شدند كه شكرالله بعد ا ز ارتكاب قتل با گوشي تلفن مقتول با خانواده وي تماس گرفته و از آنها اخاذي كرده است.  يكي از دوستان شكرالله گفت مدتي قبل بود كه عليرضا 600 هزار تومان از شكرالله قرض گرفت و قرار شد يك هفته بعد بدهي‌اش را پرداخت كند. بعد از آن اما عليرضا بر سر پرداخت پول بهانه مي‌آورد به خاطر همين با هم مشاجره مي‌كردند تا اينكه از ماجراي قتل باخبر شدم.  از آن‌جا كه احتمال مي‌رفت شكرالله بعد از حادثه از طريق مرز كشور را ترك كند تحقيقات در اين باره انجام شد تا اينكه خبر رسيد متهم در يكي از مسافرخانه‌هاي اطراف ميدان راه آهن زندگي مخفيانه‌اي را شروع كرده است، بنابراين كارآگاهان عصر روز هفتم خردادماه او را بازداشت كردند.
متهم در اولين بازجويي‌ها به قتل اقرار كرد و در شرح ماجرا گفت مدتي قبل از حادثه بود كه 600 هزار تومان به عليرضا قرض دادم. قرار شد يك هفته بعد طلبش را پرداخت كند اما بعد از آن بهانه مي‌آورد و پول را پس نمي‌داد. وقتي اصرار كردم فحاشي كرد و گفت حاضر نيست طلبش را پرداخت كند.
 من هم ناراحت شدم و تصميم گرفتم ديگر درباره پول با او حرف نزنم. روز حادثه در ساختمان محل كارم بودم كه عليرضا براي دلجويي به آن‌جا آمد. وقتي مشغول بازي با گوشي تلفن همراهش شد تصميم به انتقام گرفتم به خاطر همين با كنلگ ضربه‌اي به سرش زدم كه روي زمين افتاد. بعد هم با دستمال او را خفه كردم. متهم درباره انتقال جسد گفت: نيمه‌هاي شب بود كه تلفن همراه مقتول را برداشتم، جسد را داخل پتو گذاشته، با فرغون به كنار خيابان بردم و كنار سطل زباله رها كرده و به ساختمان برگشتم.
 متهم درباره اخاذي از خانواده مقتول گفت: يك روز بعد از حادثه با گوشي تلفن همراه مقتول با خانواده‌اش تماس گرفتم و مدعي شدم كه عليرضا را ربوده‌ام. از آنجا كه كارت مقتول را سرقت كرده بودم و رمز آن را مي‌دانستم از آنها خواستم 600 هزار تومان را به حساب او واريز كنند كه قبول كردند. وقتي پول را به حساب مقتول ريختند براي خريد راهي بازار شدم تا اينكه مأموران از ماجرا باخبر شده و من را بازداشت كردند.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از متهم به دستور قاضي سعيد احمدبيگي در اداره دهم پليس آگاهي تهران ادامه دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن