تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804931932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به توليد يارانه داد؟ نه نداد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت به توليد يارانه داد؟ نه نداد!
سخنگوي دولت در حالي از پرداخت يارانه 300 ميليارد توماني به توليد خبر داد كه معاون وزير صنعت از بلاتكليفي يارانه امسال توليد سخن گفت و توليد‌كنندگان نيز از تخصيص اين اعتبار به توليد و صنعت اظهار بي‌اطلاعي كردند.
نویسنده : بهناز قاسمي 


سخنگوي دولت در حالي از پرداخت يارانه 300 ميليارد توماني به توليد خبر داد كه معاون وزير صنعت از بلاتكليفي يارانه امسال توليد سخن گفت و توليد‌كنندگان نيز از تخصيص اين اعتبار به توليد و صنعت اظهار بي‌اطلاعي كردند.
با گذشت 22 ماه از آغاز به كار دولت تدبير و اميد، دريافت سهم توليد از محل قانون هدفمندي يارانه‌ها از آن مسائلي است كه همچنان محل مناقشه بين مسئولان دولتي و توليدكنندگان است. بهترين ضرب المثلي كه امروز براي توليدكنندگان در خصوص دريافت يارانه نقدي مي‌توان گفت اين است كه «اگر توليدكنندگان پشت گوششان را ديدند، يارانه توليد را هم ديدند.»
محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت وبرنامه‌ريزي يكي از كساني است كه اعتقاد دارد يارانه بخش توليد تمام و كمال پرداخت شده است. در دوسال گذشته سخنگوي دولت همواره وعده پرداخت تسهيلات به صنعت و توليد را داده و وزير صنعت نيز از عدم تخصيص يارانه اين بخش سخن گفته است. اخيراً نيز همزمان با حذف يارانه بنزين، وي در جديدترين ادعاي خود، اظهارنظر چالش برانگيز جديدي را در اين زمينه ارائه كرد و مدعي شد طي 60 روز اخير 300 ميليارد تومان به بخش توليد كشور يارانه پرداخت شده است.
اما توليدكنندگان صنوف مختلف با تكذيب چنين يارانه‌اي در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام كردند در ۶۰ روز اخير يك ريال هم از دولت نگرفتند. حال سؤال اين است، مبلغ مذكور كه آقاي سخنگو از آن سخن گفته صرف چه شده؟! آخرين صحبت‌هاي محمدباقر نوبخت و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در خصوص پرداخت يارانه به بخش توليد همچنان واكنش‌هاي مختلفي را در پي دارد.
در اين خصوص رئيس مجمع كارآفرينان درباره ادعاي سخنگوي دولت مبني بر پرداخت ۳۰۰‌ميلياردي به توليد گفت: ادعاي نوبخت صحت ندارد و تاكنون كه بيش از 60 روز از آغازسال جديد مي‌گذرد يك ريال هم به توليد پرداخت نشده است. محمدرضا دياني افزود: عدم حمايت دولت از بخش توليد در اين دو ماه هم اختصاص به بنگاه‌هاي بزرگ دارد و هم بنگاه‌هاي كوچك و زود بازده را شامل مي‌شود.
مجيدرضا حريري عضو اتاق بازرگاني ايران و يكي از فعالان عرصه توليد با انتقاد از اين اظهارنظر نوبخت به نسيم گفت: ما هنوز پولي در اين زمينه نديده‌ايم و اگر هم يارانه‌اي پرداخت شده است به نظر مي‌رسد صرف بنگاه‌هاي بزرگ شده و بنگاه‌هاي كوچك و زود بازده هنوز در دريافت يارانه خود از دولت و همچنين تسهيلات بانكي با مشكل رو به رو هستند. وي افزود: بزرگ‌ترين سرمايه دولت آقاي روحاني اعتماد عمومي بود كه به نظر مي‌رسد با اين اظهار نظرهاي ضد و نقيضي كه در عرصه عمل به معرض ظهور نمي‌رسد، همين سرمايه هم در خطر است.

    300 ميليارد هم بدهند، دردي از دردهاي ما دوا نمي‌شود
شهرستاني، توليدكننده صنايع فولادي و عضو انجمن فولاد كشور در اين خصوص به نسيم گفت: بنده به عنوان توليدكننده در بخش صنعت فولاد، دريافتي حتي به اندازه يك قران از دولت نداشته‌ام و همكاران ديگر من نيز به همين نحو بوده‌اند. وي افزود: در ضمن حتي اگر 300 ميليارد تومان را هم يك جا و تنها به صنعت فولاد يا هر يك از صنايع ديگر بدهند دردي را دوا نمي‌كند زيرا اين مبلغ، رقم زيادي نيست و حتي جواب مشكلات يك كارخانه را هم نمي‌دهد، چه برسد به يك صنعت يا به كل، صنايع ايران.

   يارانه 2هزار ميليارد توماني توليد در سال ۹۴ هنوز نهايي نشده است
روز گذشته معاون صنايع وزير صنعت با بيان اينكه براي بخش صنعت و معدن ۲ هزار ميليارد تومان يارانه در سال جاري پيشنهاد شده است، گفت: اين موضوع هنوز به تصويب نهايي نرسيده و همچنان در حد پيشنهاد است. محسن صالحي‌نيا در رابطه با وضعيت سهم بخش توليد از يارانه‌ها در سال 94، اظهار داشت: براي نهايي شدن اين موضوع كارگروهي در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با حضور نماينده وزارت صنعت تشكيل و براي بخش صنعت و معدن 2 هزار ميليارد تومان يارانه پيشنهاد شده است. وي با بيان اينكه اين رقم اوليه بوده و هنوز نهايي نشده است، افزود: در صورت تصويب اين پيشنهاد يارانه در قالب سود تسهيلات در اختيار واحدهاي توليدي قرار خواهد گرفت. معاون صنايع وزارت صنعت اضافه كرد: در روند بررسي پيشنهادات مختلف كارگروه مذكور، رقم 200 ميليارد تومان هم براي بخش صادرات مطرح شده است كه بايد ديد با ورود به اجراي فاز سوم قانون هدفمندي يارانه‌ها دولت چه زماني سهم توليد را از هدفمندي يارانه‌ها پرداخت مي‌كند و اين 300 ميلياردي كه سخنگوي دولت مدعي پرداخت آن است، صرف چه چيزي شده است؟

   در ۶۰ روز اخير يك ريال هم از دولت نگرفتيم
آخرين صحبت‌هاي سخنگوي دولت و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در خصوص پرداخت يارانه به بخش توليد همچنان واكنش‌هاي مختلفي را در پي دارد.
دياني درباره ادعاي سخنگوي دولت مبني بر پرداخت ۳۰۰ ميلياردي به توليد گفت: ادعاي نوبخت صحت ندارد. محمدرضا دياني رئيس مجمع كارآفرينان كه مديريت يكي از بزرگ‌ترين توليد كنندگان لوازم خانگي را هم در اختياردارد، در گفت‌وگو با «نسيم» اظهار كرد: اين اظهار نظر آقاي نوبخت صحت ندارد و تاكنون كه بيش از 60 روز از آغازسال جديد مي‌گذرد، يك ريال هم به توليد پرداخت نشده است.
وي افزود: عدم حمايت دولت از بخش توليد در اين دو ماه هم اختصاص به بنگاه‌هاي بزرگ دارد و هم بنگاه‌هاي كوچك و زود بازده را شامل مي‌شود. بايد ديد با ورود به سال دوم از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها دولت چه زماني سهم توليد را از هدفمندي يارانه‌ها پرداخت مي‌كند و اين 300 ميلياردي كه سخنگوي دولت مدعي پرداخت آن است، صرف چه چيزي شده است؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن