محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842733615
حس میکردم روح «سوتهدلان» در فیلم تنیده میشود/روایت یزدانیان از عاشقانه پرمخاطب این روزهای سینما
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حس میکردم روح «سوتهدلان» در فیلم تنیده میشود/روایت یزدانیان از عاشقانه پرمخاطب این روزهای سینما
کارگردان فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است» معتقد است این فیلم بیش از آنکه یک فیلم عاشقانه باشد، ماجرای یک عمر پای یک علاقه ایستادن است.
به گزارش نامه نیوز «در دنیای تو ساعت چند است» به کارگردانی صفی یزدانیان و با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا این روزها در سالنهای سینما در حال نمایش است؛ فیلمی که روایت بازگشت گلی از فرانسه به رشت است؛ بازگشتی که خاطرات بسیاری را زنده میکند.
این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حاضر بود و با وجود اینکه در نمایش مطبوعاتی و منتقدان با استقبال روبرو شد، اما جایزهای از بخش فیلم اولیها به دست نیاورد. استقبال مخاطبان از این فیلم در جریان اکران عمومی هم ادامه دارد.یزدانیان یکی از منتقدان گزیدهکار سینمایی است که بعد از سالها، به عنوان کارگردان پشت دوربین قرار گرفت. او در گفتو گویی با خبرآنلاین، از «در دنیای تو ساعت چند است» گفت.آقای یزدانیان، تجربه سینمای ایران در معدود فیلمهای عاشقانهاش، اغلب موفق و به یادماندی بوده است، فضای موجود در سینما را چقدر برای ساخت یک فیلم عاشقانه فراهم میدیدید؟زمانی که فیلمنامه را مینوشتم، نوشته شکلهای مختلفی پیدا میکرد و خیلی به این فکر نمیکردم که ساخت یک عاشقانه در سینمای ایران امکانپذیر هست یا نه. بیش از هر چیزی آنچه در شکل اولیه فیلمنامه وجود داشت و هنوز هم درفیلم دیده میشود قصه آدمی بود که در دهههای مختلف زندگیاش عوض نشده و پای حس خود ایستاده است و با روزمرگی کنار نیامده است.فیلم ماجرای یک تاریخ پای یک علاقه ایستادن است، به همین دلیل است که معتقدم تعبیر عاشقانه برای آنچه که در فیلم وجود دارد، کفایت نمیکند. شخصیت داستان ما تن به روزمرگی نمیدهد و سر حس خود ایستاده است، او سالها مراقب و دلبسته گلی بوده است.با وجود اهمیت شخصیت فرهاد در قصه، اما انتخاب شما این بوده که مخاطب به واسطه گلی با او آشنا شود؛ گویی شما هم در روایت قصه معشوق را مقدم فرض کردهاید و یا این را مسیر درستتری برای درک حس فرهاد دانستهاید.ما با گلی به شهر میآییم و وقتی او را میبینیم که در اتوبوس نشسته همزمان در چند نما شاهد آماده شدن شهر رشت هستیم، شهر از خواب بیدار میشود، فرهاد را میبینیم و همه چیز را، حتی گربهها را، که روی شیروانی میروند تا زندگی هر روز خود را آغاز کنند.گلی امکان ورود ما به شهر و مواجهه با شخصیتها را فراهم میکند.
صفی یزدانیان و علی مصفا
آقای یزدانیان شما به عنوان منتقد در تمامی این سالها شیوه خاص خود را داشتید، یعنی برای هر فیلمی نمینوشتید و تنها کارهایی که نظرتان را جلب ميکرد، شما را راغب به نوشتن میکرد. وقتی با چنین دقتی نقد را دنبال میکنید، ورود به دنیای فیلمسازی حتما برایتان تغییر توام با ریسک و حساسیت بالا بوده است.کارنویسندگی و نقد فیلم ربط چندانی به فیلمسازی ندارد و همانطور که گفتید، من در زمینه نقد خیلی کم کار می کردم، شاید بتوان اسم این را وسواس گذاشت، من این وسواس را که در زمان نقدنویسی داشتم، به کارگردانی هم منتقل کردم.در تمامی این سالها فقط در مورد فیلمهایی نوشتم که دوست داشتم، در مورد این فیلم هم میخواستم فیلمی بسازم که اگر خودم تماشاگرش بودم از آن لذت ببرم. نه اینکه بخواهم بگویم سلیقه من معیار خاصی برای عالم هنر است، اما حداقل چیزی که برای خودم داشت این بود که من سلیقه خودم را میشناسم و این شناخت به من اجازه میدهد معیارهایی را در نظر داشته باشم و براساس آن پیش بروم.منتقدانی که فیلم ساختهاند، از جمله ایرج کریمی، توانستهاند بالاخره یک سلیقه و نگاه را در فیلمشان منتقل کنند، یعنی به نوعی علاقهمندیهای آنان در فیلمشان قابل درک است، بخشی از نتیجه تصویر کردن علاقهمندیها در یک فیلم شخصی شدن فضای فیلم است، نگران این شخصی شدن فضا نبودید؟من هیچگاه عجلهای برای ساخت فیلم بلند نداشتم، حتی نمیتوانم بگویم صبر کردم تا به ساخت این فیلم برسم. دلم میخواست این فیلمنامه را بسازم و اگر فیلم بلندی بسازم میخواستم این باشد. حالا اینکه این شخصی بودن فضای فیلم حاصل این است که اتفاقات بر من گذشته یا نه، موضوع دیگری است.خودتان تجربهای نزدیک به حس و حال فیلم داشتید، یا در اطرافتان مشابهاش را دیدید؟نمیتواند این موضوعات تجربه نشده باشد و اگر چنین بود، قصه از کجا آمده است؟ حتما چیزهایی وجود دارد. خانواده مادری من رشتی است، فرهنگ گیلان را در بخشهای مختلف زندگیام حس کردهام و در رفت و آمد به رشت در تمامی سالهای زندگیام، به آن وابسته بودهام.یک لایه فیلمنامه که در فیلم هم دیده میشود تجربه پراکنده شدن آدمهاست، تجربهای که همه ما در این سه چهار دهه از سر گذراندهایم. ساعتهای آدمهایی که از هم دور شدند و این ساعتها با هم نمیخواند. میخواهیم تلفن کنیم و حساب میکنیم که طرف مقابل الان به وقت آنجا خواب نباشد . این تجربه جا به جایی ساعتها تجربه من و همه ما است بود که وارد فیلم شد.
علی مصفا و لیلا حاتمی در نمایی از فیلم
شهر رشت یک شخصیت در فیلم شماست، گویا نبض شهر و حس و حال و آن تاثیر زیادی روی شما داشته است.احساس میکنم این روح را میشناسم، این روح گیلک را بدون اینکه در آن زندگی کرده باشم. با فامیل مادری بزرگ شدهام و این روحیه حرف مستقیم نزدن و اینکه همه در شهر از همه چیز خبر دارند، یکی از ویژگیهای مردمان آن منطقه است. برای عوامل فیلم در زمان فیلمبرداری پیش میآمد که ما در یک جای شهر مشغول کار بودیم و فردی از منطقه دیگری با بچهها تماس میگرفت و میگفت مثلا میدانم که در کجای شهر هستید. این شبکه ارتباطی قوی و پذیرای آدمةای تازه بودن نکتهای است که در رشت وجود دارد. من از پنج سالگی تا الان که به رشت رفت و آمد داشتم، در آن احساس امنیت کردهام. گلی شاید اول این احساس را ندارد، اما کمکم میبینیم که خودش هم این فضای امن را میفهمد.در ادامه همان بحث فیلم شخصی، به نظر میرسد گروه ساخت فیلم هم در این تجربیات همراه بودند، یعنی پیشینه دوستی و آشنایی شما با گروه به خصوص دو بازیگر اصلی فیلم لیلا حاتمی و علی مصفا در درک حس فیلم از سوی آنان تاثیر داشته است.سال 1385 بود که برای اولین بار در جمع خودمان از قصه مرد و زنی حرف زدم که یکی از آنان از فرانسه میآيد. به مرور با پیشرفت داستان در ذهنم آن را با دیگران هم مطرح میکردم و حتی گاه وقتی صحبت از بخشی از کار میشد، آنان ميدانستند که قرار است چطور این بخش را بازی کنند.در مورد بخشهای مربوط به خانم حاتمی و علی مصفا چنین نبود که تمرینی داشته باشیم، بلکه زمان فیلمبرداری وقتی فیلمنامه را میخواندند و دیالوگ را میگفتند، انگار این طور بود که از زبان خودشان حرف میزنند. من معمولا در مورد اینکه این جمله این طور بگو یا چطور ادا کن صحبت نمیکردم.موسیقی یکی از بخشهای مهم فیلم شماست و نقش عمدهای در تاثیرگذاری فیلم دارد. نگران این نبودید و نیستید که بخش مهم تاثیرگذاری فیلم برآمده از موسیقی آن برداشت شود؟اصلا ناراحت نمیشوم که بگویند این موسیقی فیلم بود که تاثیر گذاشت. فیلم مال همه است. من فقط مسئول فیلم هستم و اتفاقا خودم فیلمهایی را دوست دارم که موسیقی در آن نقش عمدهای دارد؛ از «اشکها و لبخندها» تا «پاریس تگزاس». خودم علاقهمند بودم که موسیقی در فیلم عمده باشد. سه ترانه را ضبط کردیم و من زمان کارگردانی این قطعهها در گوشم بود و میدانستم کدام ترانه برای کدام بخش است. شنیدهام در برخی سینماها تماشاگران تا آخر تیتراژ مینشینند و مطمئنم موسیقی فیلم در این زمینه تاثیر زیادی دارد. کار کریستف رضاعی همان چیزی است که همیشه دلم میخواست به عنوان موسیقی فیلمی که میسازم شنیده شود و به یاد بماند.برداشتتان از «سوتهدلان» در فیلم به چه ترتیب بود؛ حس و حال آن فیلم چطور در جریان نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم نمود و بروز پیدا کرد؟خیلی فیلمها زمان ساخت «در دنیای تو ساعت چند است»، همراه من بود. همانطور که وقتی رمان مینویسی، آنچه که خواندهای روی نوشتهات تاثیر میگذارد، در مورد فیلمسازی هم وضعیت به همین ترتیب است.«سوتهدلان» از فیلمهای بسیار محبوب من است و همچنین مجید ظروفچی کاراکتر محبوب من.این شخصیت را خیلی دوست دارم و این علاقه به شکل بازیگری، نوع دیالوگها و فیلم زندهياد علی حاتمی بودن اثر بازمیگردد.همینطور که فیلمنامه را مینوشتم این دیالوگهایی شکل میگرفت و من خودم احساس میکردم روح «سوتهدلان» در کار دمیده میشود. حس و حال اثر علی حاتمی بیرون از من نیست و در ذهن و حس من هست و حتما در فیلمم هم نمود و بروز پیدا کرده است.
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]
صفحات پیشنهادی
حس میکردم روح «سوتهدلان» در فیلم تنیده میشود/روایت یزدانیان از عاشقانه پرمخاطب این روزهای سینما
حس میکردم روح سوتهدلان در فیلم تنیده میشود روایت یزدانیان از عاشقانه پرمخاطب این روزهای سینما فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم سینمایی در دنیای تو ساعت چند است معتقد است این فیلم بیش از آنکه یک فیلم عاشقانه باشد ماجرای یک عمر پای یک علاقه ایستادن است سمیه علیپوفیلم روایت روحانی از چگونگی اطلاع مردم از آزاد سازی خرمشهر
فیلم روایت روحانی از چگونگی اطلاع مردم از آزاد سازی خرمشهر سیاست > دولت - حجتالاسلام و المسلمین حسن روحانی در هشتمین کنگره علمی تجلیل از ایثارگران روایتی از چگونگی اطلاع مردم از آزاد سازی خرمشهر را طرح کرد رئیس جمهور در دوران جنگ معاون فرمانده کل جنگ بود لطفا منتظروزهای خوب به روایت استقلال به روایت علیرضا منصوریان
روزهای خوب به روایت استقلال به روایت علیرضا منصوریان ورزش > لیگ برتر - علیرضا منصوریان یکی از آنهایی بود که زودتر از همه خودش را به مراسم چهارمین سالگرد ناصرحجازی رساند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ساعت هنوز 10 صبح نشده بود که یکی از دو یار محبوب این روزهای اروایتی مستند از شکنجه زنان بحرین + فیلم
در این سری از برنامه های مستند بی مرز نقش زنان در انقلاب بحرین بررسی شده است در این مستند زندانیان سیاسی زن درباره چگونگی بازداشت نحوه شکنجه در زندان های بحرین تجربه شخصی خود رنج ها و عذاب هایی که در راه انقلاب کشیده اند و نهضت مقاومت صحبت می کنند منبع شبکه خبر دانلود لینگردهمایی چهرههای سینمایی برای فیلم عاشقانه لیلا حاتمی و علی مصفا +تصاویر
گردهمایی چهرههای سینمایی برای فیلم عاشقانه لیلا حاتمی و علی مصفا تصاویر مراسم اکران ویژهی فیلم در دنیای تو ساعت چند است جمعی از چهرههای سینمایی را به پردیس تازه تاسیس چهارسو کشاند به گزارش نامه نیوز شامگاه 26 اردیبهشت ماه بهمن فرمانآرا ناصر تقوایی مانی حقیقی جعفر پندر یادداشت یک نماینده مجلس عنوان شد روایتی از رد پیشنهاد فریدون عباسی از سوی روحانی برای امتیازگیری در مذاکرات
در یادداشت یک نماینده مجلس عنوان شدروایتی از رد پیشنهاد فریدون عباسی از سوی روحانی برای امتیازگیری در مذاکراترئیس وقت سازمان انرژی اتمی آقای دکتر عباسی در کمیسیون امنیت ملی گفت به روحانی گفتهام سر من معامله کن بگو عباسی را به شرطی عوض میکنم که مثلاً تحریمهای بانک مرکزی را بردگزارش خبرگزاری فرانسه از بازگشت ایران به فستیوال فیلم کن/ نشانه دیگری از دولت میانه رو روحانی برای دور شدن از
گزارش خبرگزاری فرانسه از بازگشت ایران به فستیوال فیلم کن نشانه دیگری از دولت میانه رو روحانی برای دور شدن از مواضع منزوی کننده احمدی نژاد در شرایط احتمال تعلیق تحریم های غرب علیه ایران تهران به طرز قابل توجهی حضور خود را در فستیوال فیلم کن امسال گسترش داده است به گزارش نامه نیسرانجام تلخ یک جوان که عشق لاتی داشت/فکر میکردم آدم کشتن فقط برای فیلمها است
سرانجام تلخ یک جوان که عشق لاتی داشت فکر میکردم آدم کشتن فقط برای فیلمها است جز فرار راهی به ذهنم نمیرسید با اینکه عذاب وجدان گلویم را بهم میفشرد ولی هر طور بود خودم را به دامداری رساندم در گوشهای نشستم و به فکر فرو رفتم که ای کاش به چند روز پیش بر میگشتم و یا پاهایم میفیلم پاسخ روحانی به مخالفان مذاکرات هسته ای: با شعار و ادای حرف های تند مشکلات حل نمی شود
فیلم پاسخ روحانی به مخالفان مذاکرات هسته ای با شعار و ادای حرف های تند مشکلات حل نمی شود سیاست > دولت - رئیس جمهور امروز در جمع مردم غرب تهران پاسخ برخی از انتقادات به مذاکرات هسته ای را داد لطفا منتظر بمانید 2929 دانلوداکران اولین فیلم سینمایی درباره داعش در «سینما روایت»
اکران اولین فیلم سینمایی درباره داعش در سینما روایت فیلم سینمایی آوازهای سرزمین من در چهل و سومین جلسه سینما روایت اکران و بررسی میشود تاریخ انتشار شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۱۵ به گزارش تسنیم «آوازهای سرزمین من» اولین فیلم سینمایی است که درباره شکل گیری گروهک تفردا یکشنبه از ساعت 30/15 تا 17 صورت میگیرد «کدام شهر، چگونه فیلمی؟» به روایت خسرو سینایی در جشنوار
فردا یکشنبه از ساعت 30 15 تا 17 صورت میگیردکدام شهر چگونه فیلمی به روایت خسرو سینایی در جشنواره فیلم شهرمسترکلاس استاد خسرو سینایی در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود به گزارش خبرگزاری فارس این مسترکلاس با عنوان «کدام شهر چگونه فیلمی » فردا یکشنبه 10 خرداد در چهانمايش فيلم ضد داعشي «آوازهاي سرزمين من»در«سينما روايت»
۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴ ۲۷ب ظ نمايش فيلم ضد داعشي آوازهاي سرزمين من در سينما روايت موج- فيلم سينمايي آوازهاي سرزمين من در چهل و سومين نشست سينما روايت اکران و بررسي ميشود به گزارش خبرگزاري موج آوازهاي سرزمين من اولين فيلم سينمايي است که درباره شکلگيري گروهک تروريستي داعش در احجتالاسلام رجبی: برای دیدن رهبری لحظهشماری میکردم/ دوست داشتم پیشانی ایشان را ببوسم+فیلم تلاوت
حجتالاسلام رجبی برای دیدن رهبری لحظهشماری میکردم دوست داشتم پیشانی ایشان را ببوسم فیلم تلاوتنفر اول رشته حفظ کل سیودومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن با بیان اینکه برای دیدار بدون واسطه با رهبری لحظهشماری میکردم گفت من حتی در این مدت برای بوسیدن رهبری هم برنامهریزی کرداگر امسال یک فیلم نسازم حالم بد میشود/ روحانی را به «خندوانه» دعوت میکنم
گپی خودمانی با خالق خندوانه اگر امسال یک فیلم نسازم حالم بد میشود روحانی را به خندوانه دعوت میکنم رامبد جوان گفت از چپیها و راستیها برای حضور در خندوانه دعوت میکنم باشگاه خبرنگاران - سحر قناعتی رامبد جوان بازیگر مجری و کارگردان سینما تلویزیون از سال گذشته کشکست پرسپولیس مقابل الهلال به روایت AFC+فیلم
شکست پرسپولیس مقابل الهلال به روایت AFC فیلمپرسپولیس در دیدار برگشت مرحله یکهشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال متحمل شکست شد و حذف شد به گزارش خبرگزاری فارس پرسپولیس در دور برگشت مرحله یکهشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ریاض میهمان الهلال بود و با نتیجه سه بر صفر شروزهای پایانی فیلمبرداری فیلم مانی حقیقی + تصاویر
روزهای پایانی فیلمبرداری فیلم مانی حقیقی تصاویر فیلم اژدها وارد میشود به کارگردانی روزهای پایانی فیلمبرداری را سپری می کند به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران فیلم اژدها وارد میشود به کارگردانی مانی حقیقی روزهای پایانی فیلمبرداری را سپری می کند همچنین همزماناگر امسال یک فیلم نسازم حالم بد میشود/دکتر روحانی را به «خندوانه» دعوت میکنم
گپی خودمانی با خالق خندوانه اگر امسال یک فیلم نسازم حالم بد میشود دکتر روحانی را به خندوانه دعوت میکنم رامبد جوان گفت از چپیها و راستیها برای حضور در خندوانه دعوت میکنم باشگاه خبرنگاران - سحر قناعتی رامبد جوان بازیگر مجری و کارگردان سینما تلویزیون از سال گذش-
گوناگون
پربازدیدترینها