تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821014469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته آینده سه سالن تئاتر به شهر اضافه می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: هفته آینده سه سالن تئاتر به شهر اضافه می‌شود خبرگزاری پانا: حجت الله ایوبی با حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم شهر گفت: پلاک جدیدی برای خانه سینما در نظر بگیرد. خانه سینما نیازمند یک ساختمان جدید است.
۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد ساعت 15:17

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان و اهالی سینما در تالار ایوان شمس برگزار شد. در ابتدای این مراسم سیاوش حقیقی دبیر پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم شهر روی سن حاضر شد و گفت: امیدوارم این دوره از جشنواره با حمایت‌های رئیس سازمان سینمایی و دیگر ارگان‌های وابسته هر سال برگزار شود.

از دیگر سخنران این مراسم می‌توان به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی اشاره کرد. وی با حضور در این مراسم گفت: خوشحالم که تهران آنقدر شهر زیبایی شده که حالا در برابر مهمانان خارجی می‌توانیم سرمان را بالا بگیرم. خوشحالم که آقای محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،این شهر را با نمادهای زیبا توسعه داده‌اند. خوشحالم که تهران با جشنواره‌های مختلف فرهنگی در جهان شناخته می‌شود و این نشان می‌دهد که آهن و بتن در مقابل فرهنگ و هنر تسلیم شده است.
رییس سازمان سینمایی بیان کرد: نباید فراموش کرد که سینمای ایران با چنین عظمتی و با چنین بودجه کمی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. حتما لازم نیست موضوعات فیلم‌هایی که مورد حمایت شهرداری تهران قرار می‌گیرد، موضوع شهری داشته باشند، چرا که سینما به خودی خود موضوعیت دارد. فرهنگ و هنر هویت و روح شهری مانند تهران است؛ چرا که برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و هنری اعتلای فرهنگ و هنر را به همراه دارد.
ایوبی با اشاره به اینکه رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما کمی زود این جلسه را ترک کرد، گفت: اگر میرکریمی حضور داشت، حتما از شهرداری تهران می‌خواست تا یک پلاک جدید برای خانه سینما در نظر بگیرد، چرا که خانه سینما با جایگاهی که دارد نیازمند یک ساختمان مناسب است.
در ادامه مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم گفت: خوشحالم بعد از گذشت چهار سال جشنواره بین‌المللی فیلم شهر همزمان با ورود من به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوباره برگزار شد و با توجه به توجه شهرداری تهران به مقوله فرهنگ و هنر در نظر داریم تا این جشنواره را هر سال برگزار کنیم.
صلاحی بیان کرد: توجه به فیلم‌هایی با موضوع تمدن شهری در اولویت کار ما قرار دارد اما در کنار آن از کارگردانانی که به موضوعات مختلف شهری نیز می‌پردازند هم حمایت می‌کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این مراسم درباره وضعیت تئاتر بیان کرد: ما می‌خواهیم علاوه بر سینما در عرصه تئاتر هم تغییراتی را با حمایت شهرداری تهران آغاز کنیم و خوشبختانه به تازگی شهردار تهران با پیشنهاد من موافقت کرده و قرار است در هفته آینده سالن بزرگ تئاتر به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار شود. البته باید بگویم که تا امروز سالن سینما و موسسه تصویر شهر در حال فعالیت هستند.
بعد از پایان صحبت‌های محمود صلاحی امیر تاجیک خواننده با اجرای آهنگ‌هایی به روی صحنه آمد و بعد از اتمام این بخش نوبت به مراسم بزرگداشت مسعود کیمیایی شد که ابتدا فیلمی که توسط جواد طوسی از وی ساخته بود به نمایش در آمد و برای اهداء لوح یادبود به این کارگردان پیشکسوت حجت الله ایوبی، محمود صلاحی و ابوالحسن داوودی به روی صحنه آمدند.
مسعود کیمیایی در این مراسم و بعد از تقدیرش بیان کرد: خوشحال هستم که این جایزه را از شهرم دریافت می‌کنم. تهران همواره در حال تغییر است و چیزی که امیدوارم تهران هیچ وقت آن را نداشته باشد کودکانی هستند که تکدی‌گری می‌کنند.
در ادامه این مراسم کلیپی به مناسبت نکوداشت مرحوم مرتضی احمدی پخش شد و برای اهداء لوح یادبود حسن مسافر آستانه و یدالله صمدی به روی صحنه آمدند و بابک چمن‌آرا ناشر آثار مرتضی احمدی به نمایندگی از خانواده وی برای دریافت آن به روی صحنه آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن