تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سن نوجوانی تا چه زمانی ادامه دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دوران نوجوانی؛
سن نوجوانی تا چه زمانی ادامه دارد؟
نتايج پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمريکايي نشان مي‌دهد که بزرگسالي از 25 سالگي آغاز مي‌شود.



امام على عليه السلام : خوش اخلاقى  روزى  ها را زياد مى كند و ميان  دوستان  انس  و الفت  پديد مى آورد.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، تمايلات نوجوانان براي نمايش شور و هيجان و تجددگرايي زماني افزايش مي‌يابد که افراد خانه را ترک کرده و به دفاع از خود مي‌پردازند.
پيش از اين تصور مي‌شد که چنين تمايلاتي در 15 سالگي به اوج خود مي‌رسند، اما تحقيقات جديد نشان داده که آن‌ها تا سنين بالاتر نيز ادامه دارند. يکي از يافته‌هاي اصلي اين پژوهش، شواهدي از بيش فعالي در بخشي از مغز موسوم به جسم مخطط بود که توسط پاداش تحريک شده و اينکه اين بيش‌فعالي تا اواسط دهه 20 زندگي ادامه دارد.
تصور مي‌شود که مسؤوليت‌هاي بزرگسالي براي داشتن يک کار ثابت، پرداخت وام و تشکيل خانواده به شکل مسؤولانه‌اي اين اثرات را در مغز متوقف مي‌کند.
پرفسور لونا معتقد است، سني که افراد از آستانه بزرگسالي عبور مي‌کنند، احتمالا بيشتر به 25 سالگي نزديک است.
در نوجوانان، بخش شور و هيجان‌خواهي مغز با مرکز برنامه‌ريزي يا قشر پيش‌پيشاني به منظور هدايت کنجکاوي و آزمايشگري همکاري مي‌کند.
پروفسور لونا در سخنراني خود در نشست سالانه انجمن پيشرفت علم آمريکا در سن‌خوزه کاليفرنيا اظهار کرد: هيجان‌خواهي که در حقيقت جستجو براي اطلاعات و تجددگرايي است، در سراسر گونه‌ها و جوامع بشري آشکار بوده و با قشر پيش‌پيشاني ترکيب مي‌شوند.
اين سيستم به نوجوانان اجازه مي‌دهد تا شرايط جديدي را تجربه کرده و ديگر از پدر و مادر خود کمک نخواهند.
لونا به تحقيقات خود براي درک اينکه اين تغييرات مغزي تا چه سني ادامه پيدا مي‌کند، ادامه خواهد داد، اما به گفته وي امکان دارد که اين تغييرات حتي تا دهه 30 سالگي افراد ادامه داشته باشد.
وي اظهار کرد: تصور مي‌کنم زماني که مطالبات محيطي نيازمند بزرگ شدن فرد باشد، به اين معني که افراد مسؤوليت‌هاي زيادي براي انجام داشته باشند، ممکن است سيگنالي به مغز براي توقف نوع خاصي از شکل‌پذيري ارسال شود، زيرا در آن زمان، انسان نيازمند ثبات و قابليت اطمينان است. اگرچه برخورداري از آزادي براي بازيگوشي بيشتر در زندگي نيز مي‌تواند شانس خوبي باشد.   تعامل نیوز/ 2014



۰۹/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن