تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820635799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: 100 کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها
کارتون ماجراهای رکسیو، سگ بازیگوش!




کارتون سگ بازیگوش یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز و نوستالژیک کودکان دهه شصت است. این کارتون که درباره یک سگ بازیگوش است، قصد دارد تا داستان یک سک کوچک زبل و بازیگوش را برای گروه سنی خردسالان به تصویر بکشد.













برترین ها: کارتون سگ بازیگوش یکی دیگر از کارتون های خاطره انگیز و نوستالژیک کودکان دهه شصت است. این کارتون که درباره یک سگ بازیگوش است، قصد دارد تا داستان یک سک کوچک زبل و بازیگوش را برای گروه سنی خردسالان به تصویر بکشد. این سگ یک چشم و گوش قهوه ای دارد و همواره دوست دارد در داخل لانه خود بخوابد. صاحب این سگ، یک پسر با موهای طلایی هست.


همه چیز درباره واتو واتو، پرنده اعجاب انگیز



این کارتون محصول کشور لهستان هست و توسط جوزف گویرتینا کارگردانی شده است. تیتراژ این کارتون جالب است و ما همواره شاهد بازیگوشی های رکسی هستیم. این کارتون در دهه هفتاد قرن بیستم طراحی و ساخته شد و در 20 قسمت در شبکه های لهستان و سپس کشورهای اروپایی، آسیایی پخش شد. در ایران نیز بارها توسط شبکه های سیما پخش شده است.


کارتون نوستالژیک ماجراهای رکسیو سگ بازیگوش



داستان ساده و جذاب در کنار موسیقی مطلوب این کارتون، همه فاکتورهای خوبی برای جذاب شدن یک کارتون بدون دیالوگ و روایت های پیچیده در دهه شصت بود. موردی که در کارتون های امروزی متاسفانه دیده نمی شود و مخاطب خردسال را با حجم انبوهی از شخصیت ها و دیالوگ ها و مسائل گوناگون رو به رو میکند.
 
گرافیک ساده و داستان معمولی دارد و بر خلاف کارتون های ژاپنی، از ساختار شیک و داستانی پر کشش و گرافیکی جذاب خبری نیست. رکسی، سگ بازیگوش کارتون ما همواره ماجراهای مختلفی را خلق میکند که جالب است. رکسی، همیشه ما را یاد میلو، سگ بازیگوش تن تن و هم چنین بل، سگ سفید و جذاب و نوستالژیک سباستین می اندازد.


کارتون نوستالژیک ماجراهای رکسیو سگ بازیگوش



البته هیچ کس، پا کوتاه، سگ دوست داشتنی حنا دختری در مزرعه و حتی سگ آقای پتی بل را در مهاجران، فراموش نکرده است. البته بارون، سگ پرین در کارتون باخانمان و بوشوگ در لوک خوش شانس نیز از سگ های نوستالژیک داستان های کودکان دهه شصتی هستند. بیگلی بیگلی، سگ دوست داشتنی گوریل انگوری هم که جای خود دارد


کارتون نوستالژیک ماجراهای رکسیو سگ بازیگوش


 
یکی از پتانسیل های این کارتون ساده و زیبا، نبود دیالوگ درآن است که فهم آن را برای خردسالان در هر زبانی آسان می کند. ساخت کارتون های بدون دیالوگ مانند تام و جری، یکی از استراتژی های کمپانی های انیمیشن سازی برای جذب شمار متنوع تری از مخاطبان در سراسر جهان است. این کارتون لهستانی توسط MCM تولید و توزیع شد که با استقبال مخاطبان همراه شد.


کارتون نوستالژیک ماجراهای رکسیو سگ بازیگوش



رکسی در این کارتون زیبا، همواره دردسرهایی را برای صاحب مو طلایی خردسالش ایجاد میکند. همه این ماجراها، روایت جذابی را از یک کارتون بدون متن لهستانی در اختیار مخاطبان قرار میدهد که زمینه نوستالژی شدن آن را برای کودکان دهه شصت فراهم کرد. از منطقه شرق اروپا مانند یوگسلاوی و لهستان، ما شاهدکارتون های جذاب و نوستالژیک دیگری مانند پروفسور بالتازار بودیم که در روزهای بعدی در سایت برترین ها مورد معرفی و بررسی قرار خواهد گرفت.


کارتون نوستالژیک ماجراهای رکسیو سگ بازیگوش



قسمت هایی از کارتون سگ بازیگوش














تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن