تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815505527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: 100 کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها
کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!




کارتون زیبای گربه ملوس نیز از دیگر کارتون های خاطره انگیز کودکان دهه شصت است. تا کنون 14 کارتون نوستالژیک را مرور کردیم و امروز به بررسی کارتون گربه ملوس می پردازیم.











برترین ها: کارتون زیبای گربه ملوس نیز از دیگر کارتون های خاطره انگیز کودکان دهه شصت است. تاکنون 15 کارتون نوستالژیک را مرور کردیم و امروز به بررسی کارتون گربه ملوس می پردازیم. این کارتون، ماجرای گربه سیاه رنگ کوچکی است که هر بار به شهری سفر میکند و در این مسیر، برای او مشکلات زیادی ایجاد میشود که تلاش میکند راه حل هایی برای مرتفع کردن این چالش ها پیدا کند.


همه چیز درباره واتو واتو، پرنده اعجاب انگیز



زوزف اوریولو با تکنیک سل انیمیشن، در سال 1959 میلادی در امریکا این کارتون را کارگردانی کرده است. وینستون شارپلز کار موسیقی را انجام داده است و ده ها نفر به عنوان انیماتور این کارتون فعالیت داشته اند. شرکت Felix THE cAT productions Inc سازنده این کارتون دیدنی بوده است. ماجراهای گربه ملوس، با نام گربه ای با عنوان فلیکس یا Felix the Cat در سال 1919 در دوران فیلم صامت ساخت شد. پت سالیوان، برای نخستین بار طراحی کارکتر گربه ملوس را بر عهده داشته است که بعد ها توسط OTTO MESSMER این کار ادامه یافته است. گفته میشود که فلیکس پیش از میکی موس، مشهورترین شخصیت کارتونی جهان بوده است.


کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!



کارتون گربه ملوس، از تجربه های دوران فیلم صامت سینما استفاده کرد و عین رکسیو سگ بازیگوش و تام و جری که دیالوگ خاصی در آن به کار نرفت، تلاش کرد تا داستانی ورای حد و مرزهای زبانی درست کنند که معمولا این روش نیز در عصر حاضر زیاد توسط کمپانی های انیمیشن سازی دنبال نمیشود. اما واقعا لولک و بولک و تام و جری صامت، از عصر یخندان ! چی کم داره!؟ کدام جذاب تر هست؟....

پت سولیوان که خالق شخصیت فلیکس هست و یک کارآفرین در عرصه انیمیشن سازی در استرالیا نیز محسوب می شود، معتقد است که این شخصیت کارتونی دوست داشتنی، محصول تجاربش در زندگی است که وی را به سمت خلق چنین کارکتری هدایت کرد. در دهه بیستم قرن بیستم میلادی، شخصیت کارتونی فلیکس بسیار محبوب بوده است و در کمک استریپ هایی که توسط سولیوان و Messmer و Joe Oriolo ساخته شده بود، در سال 1923 نیز به نمایش در آمد. در سال 1953 میلادی، Oriolo به طراحی مجدد شخصیت فلیکس پرداخت تا پاهای بلند تر داشته باشد  و فلیکس را همراه با یک جعبه جادویی کرد که کارهای خارق العاده انجام میدهد.


کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!


(طرحی از فلیکس با طراحی Otto Messemer که با جوهر طراحی شده بود)


 مانند روکی راکات یا همون میو میوی معروف خودمون که کارهای عجیب انجام میداد. اون هم یک راکون بود که شبیه گربه طراحی شده بود. اکنون بعد از سال ها، حقوق قانونی مربوط به شخصیت کارتونی فلیکس، توسط کمپانی مشهور Dreamwork Animation خریداری شد که توسط David Geffen در سال 2004 میلادی تاسیس شد. شرک؛ پاندا کونگ فو کار و ماداگاسگار، از جمله معروف ترین انیمیشن های ساخته شده توسط این کمپانی آمریکایی در سال های اخیر است.


کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!



شخصیت فلیکس، همانطور که قبلا هم گفته شد، یک شخصیت کارتونی معروف و مشهور در آمریکا بود به گونه ای که حتی تصویر این شخصیت کارتونی بر روی دم هواپیما و حتی اسکادران های VF-31 نیروی دریایی آمریکایی نقش بست.
 
از اوایل قرن بیستم، حضور فلیکس بر روی پرده های نقره ای هالیوود آغاز شد که در شکل زیر، حضور فلیکس در سال 1923 را نشان میدهد.
 

کارتون ماجراهای یک گربه ملوس و شیطون!



بخشی از کارتون فلیکس














تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن