تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس و پژوهشگر انگور و کشمش در دانشگاه آریزونای آمریکا: 300 هزار هکتار از باغات کشور زیرکشت انگور است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارشناس و پژوهشگر انگور و کشمش در دانشگاه آریزونای آمریکا:
300 هزار هکتار از باغات کشور زیرکشت انگور است
کارشناس و پژوهشگر انگور و کشمش در دانشگاه آریزونای آمریکا باغات زیرکشت انگور در کشور را 300 هزار هکتار خواند.

خبرگزاری فارس: 300 هزار هکتار از باغات کشور زیرکشت انگور است



به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسین حیدری ظهر امروز در پنجمین کارگاه تخصصی انگور و کشمش در دانشگاه ملایر با اشاره به کشت دیرینه انگور در کشورمان اظهار داشت: با وجود اینکه ایران مقام نخست جهان را در کشت انگور دارد، اما هنوز در تولید باکیفیت و واقعی این محصول ضعیف است و به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است. وی با بیان اینکه در این زمینه نتوانسته‌ایم خود را با علم روز دنیا مطابقت دهیم، افزود: با ساده‌ترین امکانات می‌توان ایران را به جایگاه واقعی خود در جهان برسانیم و از سایر کشورها برتر باشیم. این کارشناس و پژوهشگر انگور و کشمش در ادامه با اشاره به بحران کم‌آبی در کشور تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و مدیریت درست مصرف، نباید اجازه دهیم میلیون‌ها مترمکعب آب در کشت انگور هدر برود.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به صادرات غیرنفتی باید مدنظر باشد افزود: سطح زیرکشت انگور در ایران 300 هزار هکتار است و 25 استان قابلیت کشت و تولید انگور رومیزی را دارند. در آمریکا 100 هزار هکتار سطح زیرکشت انگور خوراکی و رومیزی است که تنها در ایالت کالیفرنیا کشت می‌شود. وی ارزش صنعت انگور و کشمش و مشتقات آن را در آمریکا 75 تا 80 میلیارد دلار دانست که این رقم به اندازه درآمد کل نفت ایران است. این کارشناس و پژوهشگر انگور و کشمش از ارائه طرحی از سوی کارشناسان به وزارت جهاد کشاورزی در راستای کیفی‌سازی انگور و کشمش خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این طرح  اجرایی شود، در مدت کمتر از 10 سال می‌توان برای 5 میلیون نفر در صنعت انگور و کشمش ایجاد اشتغال کرد.
انتهای پیام/89013/خ20

94/03/06 - 15:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن