تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797724909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره‌کنندگان با پافشاري بر مواضع اساسي مصلحت کشور را تأمين کنند/ راه حل موضوع هسته اي، تقويت درون است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۳۲ب.ظ)
رهبر معظم انقلاب: مذاکره‌کنندگان با پافشاري بر مواضع اساسي مصلحت کشور را تأمين کنند/ راه حل موضوع هسته اي، تقويت درون است موج - مقام معظم رهبري گفتند: مواضع ما در مسائل هسته اي همان مطالبي است که علناً براي مردم بيان کرده ايم و همين مطالب بصورت شفاهي و کتبي دقيقاً به مسئولين نيز گفته شده است. البته برخي مطالب هم براي تاکيد و تبيين مواضع اصولي، خصوصي و غيرعلني نيز گفته شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ضمن تأکيد بر لزوم استمرار کار و تلاش جدي در يکسال پاياني مجلس نهم و قرار نگرفتن تحت تأثير عامل انتخابات، تعامل با ديگر قوا بخصوص دولت، اهتمام ويژه به موضوع اقتصاد مقاومتي بخصوص در بررسي قانون برنامه ششم و بودجه سال 1395، و پافشاري بر مواضع و مباني اصلي نظام و انقلاب را از مهمترين وظايف نمايندگان مجلس برشمردند و تأکيد کردند: کليد حل مشکلات اقتصادي کشور و همچنين موضوع هسته اي، تکيه بر ظرفيت هاي دروني و باور به اقتصاد مقاومتي است. در کشور بن بستي وجود ندارد، راه علاج مشکلات تقويت توليد داخلي و رعايت انضباط مالي است.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با قدرداني از تلاشها و اقدامات خوب نمايندگان مجلس نهم، آنان را به مغتنم شمردن فرصت باقيمانده يکسال آخر توصيه و خاطرنشان کردند: مراقب باشيد، در اين مدت، عامل انتخابات آخر سال بر گفتار و رفتار شما تأثيرگذار نباشد و معيار را فقط، حق قرار دهيد.
توصيه دوم رهبر انقلاب اسلامي به نمايندگان مجلس، توجه ويژه به برنامه ششم و مراقبت از دچار نشدن به آفتِ بي حوصلگي در سال آخر مسئوليت، در بررسي قانون اين برنامه بود.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: قانون برنامه ششم مهم است زيرا دولت ها موظف به تبعيت از آن خواهند بود و زندگي مردم نيز تحت تأثير اين قانون قرار خواهد گرفت.
ايشان توصيه سوم خود را به موضوع تعامل با ديگر قوا بويژه دولت اختصاص دادند و افزودند: دولت مسئوليت ميانداري را در ميان قوا و دستگاههاي ديگر به عهده دارد و عملکرد موفق آن در حرکت ساير دستگاهها تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين تعامل با دولت لازم و مظهر واقعي همدلي و هم زباني است.
رهبر انقلاب اسلامي يکي از لوازم تعامل را «حسن ظن» دانستند و خاطرنشان کردند: تعامل با سوءظن و بنا را بر سازش، خيانت و سوءاستفاده طرف مقابل گذاشتن، بوجود نخواهد آمد ضمن آنکه حسن ظن به معناي خوش باوري و فريب خوردن نيز نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه تعامل با گروکشي متفاوت است، گفتند: مبناي نمايندگان و وزرا در تعامل، بايد وظيفه قانوني و مصالح کشور باشد و نه گروکشي از يکديگر.
ايشان برخورد محترمانه و همراه با ادب، با وزرا بخصوص در کميسيونها را يکي ديگر از ضروريات تعامل برشمردند و افزودند: نه نمايندگان بايد نگاه تحقيرآميز و همراه با اهانت داشته باشند و نه دولت و وزرا، نگاه سلطنت مآبانه. در همه مراحل بايد ادب رعايت شود.
توصيه چهارم رهبر انقلاب اسلامي به نمايندگان مجلس، موضوع اقتصاد مقاومتي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين خصوص به نکته اي ظريف اشاره کردند و گفتند: در کشور، در موضوع اقتصاد مقاومتي هم زباني وجود دارد اما بايد همدلي هم بوجود آيد و از بُنِ دندان به اقتصاد مقاومتي باور پيدا کنيم.
ايشان با تأکيد بر اينکه کليد حل مشکلات داخلي کشور اقتصاد مقاومتي و تقويت توليد است، از تصويب قانون رفع موانع توليد در مجلس قدرداني کردند و افزودند: اگر ما توليد را تقويت و از ظرفيت هاي داخلي استفاده کنيم علاوه بر حل مشکلات داخلي، حل مسائل بيروني همچون موضوع هسته اي نيز آسان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: براي موضوع هسته اي راه حل هايي وجود دارد که همه آنها منوط به تکيه بر ظرفيت هاي داخلي و تقويت توليد است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در چارچوب مسائلي که با امريکا، غرب و صهيونيسم داريم، غيراز موضوع هسته اي، مسايل پي درپي ديگري همچون حقوق بشر را نيز پيش بيني مي کنيم، اما اگر بر توان داخلي متمرکز شويم و مشکلات داخلي را حل کنيم، حل اين مسائل نيز آسان خواهد شد.
ايشان خطاب به نمايندگان مجلس گفتند: بر همين اساس بايد در بررسي قانون برنامه ششم و بودجه سال آينده، با نگاه ويژه به موضوع اقتصاد مقاومتي، خلاءهاي موجود بر طرف شوند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: دوستان دولت درخصوص تقويت توليد مکرر مي گويند ما دچار کمبود منابع هستيم. بنده هم اين موضوع را مي دانم و تحريم ها نيز بر اين کمبود منابع تأثيرگذار بوده است اما در چنين شرايطي آيا نبايد دنبال راه علاج بود ؟
حضرت آيت الله خامنه اي با تاکيد بر اينکه راه علاج وجود دارد خاطر نشان کردند: کمبود منابع گرهِ باز نشدني نيست و راه علاج آن اولويت بندي در تخصيص منابع داخلي و انضباط مالي است.
ايشان گفتند: در چنين شرايطي، در جاهايي پول هايي خرج مي شود که نبايد بشود، لذا بايد دولت، مجلس، قوه قضاييه و نيروهاي مسلح، با مديريت صحيح و رعايت انضباط مالي، منابع را بصورت مناسب و اولويت بندي شده تقسيم کنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي دستگاه ها بخصوص در بخش هايي از نيروهاي مسلح که بدون هيچ افزايش بودجه، توانايي ها و کارکرد خود را مضاعف کرده اند، افزودند: اين نمونه ها نشان مي دهد که مي توان در شرايط کمبود منابع، مسائل و مشکلات را حل کرد.
توصيه ديگر حضرت آيت الله خامنه اي به نمايندگان پافشاري بر مواضع اصولي نظام بود.
ايشان با اشاره به مواضع قابل قبول و مثبت و بعضاً کاملا پيشرفته مجلس نهم در مسائل اصلي و مباني نظام و انقلاب خاطرنشان کردند: شاکله مجلس بايد همواره بناي مرتفع مواضع اصولي نظام باشد و در اين خصوص معيار فرمايشات امام بزرگوار (ره) و وصيت نامه ايشان است.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اگر مجلس همواره بر مواضع اصولي و اساسي نظام پافشاري کند، خطر فروغلتيدن به پرتگاه هولناک نظام سلطه وجود نخواهد داشت اما اگر خدايي نکرده چنين ايستادگي وجود نداشته باشد، خطرها زياد خواهند بود.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه به موضوع هسته اي نيز اشاره کردند و گفتند: مواضع ما در مسائل هسته اي همان مطالبي است که علناً براي مردم بيان کرده ايم و همين مطالب بصورت شفاهي و کتبي دقيقاً به مسئولين نيز گفته شده است. البته برخي مطالب هم براي تاکيد و تبيين مواضع اصولي، خصوصي و غيرعلني نيز گفته شده است.
ايشان با تأکيد بر اينکه مسئولين و مذاکره کنندگان مشغول کار و تلاش سخت هستند، افزودند: آنها بايد بر مواضعي که اعلام شده است پافشاري کنند و اميدواريم بتوانند، مصلحت کشور و نظام را تأمين کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در ابتداي سخنان خود با اشاره به فرصت هاي بزرگ ماه هاي رجب، شعبان و رمضان همه مسئولين کشور از جمله نمايندگان را نيازمند مستحکم تر کردن ارتباط خود با خدا دانستند و گفتند: بايد با استفاده از دعاهاي وارده در اين ماهها، و انس بيشتر با قرآن و نوافل، زمينه ارتباط نزديک تر با خدا را فراهم کنيم.
ايشان با تأکيد بر اينکه همه ما بايد در قبال عملکرد خود در دوران مسئوليت، در پيشگاه خداوند پاسخگو باشيم، سال آخر مسئوليت نمايندگان را مهم برشمردند و افزودند: بايد تلاش کنيم تا همواره حرکت ما در چارچوب رعايت حق الهي، زبان صادق و نگاه حقيقت آميز باشد.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان گزارشي از اقدامات سه سال گذشته مجلس نهم گفت: در اين مدت 120 قانون به تصويب رسيده است که بيشتر آنها با رويکرد رفع نيازهاي اقتصادي و بخش توليد بوده اند.
رييس مجلس شوراي اسلامي به تصويب قوانين رفع موانع توليد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تامين کالاهاي اساسي براي اقشار آسيب پذير و قوانين بودجه در مجلس نهم اشاره کرد و افزود: توجه ويژه به بخش سلامت، تقويت بنيه دفاعي کشور و ايجاد زمينه براي امکان واگذاري طرح هاي نيمه تمام به بخش خصوصي از ديگر اقدامات موثر مجلس بوده است. آقاي لاريجاني به اقدامات نظارتي مجلس و همچنين عملکرد ديوان محاسبات، مرکز پژوهش هاي مجلس، کميسيون اصل 90 و هيات تطبيق قوانين نيز اشاره کرد و در خصوص رويکرد مجلس نهم در مسايل اصلي و موضوعات منطقه اي و بين المللي تاکيد کرد: راهبرد مجلس نهم «دفاع حقوقي همه‌جانبه از ملت در مقابل بيگانگان» بر مبناي تفکر اصيل امام خميني(ره) و همچنين تمرکز بر اقتصاد دروني و موضوع هسته اي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن