تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 12 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809207424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثير ۳ درصدي افزايش قيمت گازوئيل بر هزينه جا به جايي کالا و مسافر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۶ب.ظ)
تأثير ۳ درصدي افزايش قيمت گازوئيل بر هزينه جا به جايي کالا و مسافر موج - رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي کشور با بيان اينکه افزايش قيمت گازوئيل تأثير ۳ درصدي بر حمل‌ونقل کالا و مسافر در بخش جاده‌اي دارد، گفت: در مقطع کنوني افزايش قيمتي نخواهيم داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، داوود کشاورزيان با حضور در برنامه پيشخوان خبر شبکه خبر درباره افزايش قيمت گازوئيل از ۲۵۰ تومان به ۳۰۰ تومان و براي نياز اضطراري از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان، گفت: براساس قانون دولت مجاز است قيمت حامل‌هاي انرژي را تا پايان برنامه پنجم توسعه به ۹۰ درصد نرخ فوب خليج‌فارس برساند، ولي؛ براي گازوئيل با توجه به کاهش قيمت جهاني نفت٬ نرخي حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ است.
وي با بيان اينکه سياست دولت يازدهم کاهش تورم بود، بنابراين در ابتداي کار خود تصميمي به افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي نداشت، افزود: معتقدم يکي از دلايلي که ميزان بهره‌وري در بخش حمل‌ونقل مناسب نيست، پايين بودن نرخ سوخت است.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي کشور ادامه داد: اين ميزان افزايش قيمت گازوئيل در بخش‌هاي حمل‌ونقل کالا و مسافر تأثير چنداني نخواهد داشت. البته تأثير افزايش نرخ حامل‌هاي انرژي دو نوع است يکي تأثير مستقيم هزينه مصرف سوخت و ديگري اينکه بخشي از تورم موجود در اقتصاد کشور افزايش مي‌يابد.
کشاورزيان با يادآوري اينکه طبق محاسباتي که همکاران ما انجام داده‌اند افزايش قيمت گازوئيل تأثير مستقيم ۲ درصدي در حمل‌ونقل کالا و مسافر خواهد داشت، ادامه داد: اگر تأثير تورمي غيرمستقيم افزايش نرخ حامل‌هاي انرژي را نيز در اين بخش محاسبه کنيم اين تأثير کمتر از ۳ درصد خواهد شد.
وي تأکيد کرد: با توجه به شناختي که از انجمن‌هاي صنفي حمل‌ونقل و کالا و مسافر دارم، بعيد مي‌دانم در اين مقطع درخواستي براي افزايش قيمت‌ها از سوي آنان شاهد باشيم.
کشاورزيان با يادآوري اينکه قيمت حمل کالا و مسافر تابع عرضه و تقاضا است و تابع قيمت تمام شده نيست، افزود: در حال حاضر کالاهايي وجود دارد که حمل آن سال گذشته قيمت بيشتري داشت و به دلايل متعددي نمي‌شود براي حمل کالا قيمت خاصي را تعيين کرد.
معاون وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر اينکه برداشت من اين است که در مقطع کنوني افزايش قيمتي نخواهيم داشت و حتي در برخي موارد ممکن است به دلايل ذکر شده شاهد کاهش قيمت حمل نيز باشيم، اظهار کرد: سهم حمل‌ونقل در قيمت تمام شده کالا منهاي کالاهاي معدني در کشور ما حدود ۶ درصد است.
وي با اظهار تأسف از اينکه ميزان بهره‌وري حمل‌ونقل در کشور ما نسبت به ساير کشورها پايين‌تر است، گفت: در کشور ما براي راننده تفاوتي ندارد که بار برگشت داشته باشد يا خالي به سمت مقصد بازگردد در حالي که در کشورهاي پيشرفته به دليل بالا بودن نرخ سوخت تا تکليف بار برگشت راننده مشخص نشود وي تصميم به بازگشت نمي‌گيرد.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي کشور با بيان اينکه در بخش نوسازي ناوگان در حاضر برخي کاميون‌ها با سن بيش از ۵۰ سال باري بالغ‌بر ۶۰ تن را حمل مي‌کنند٬ افزود: وقتي راننده مي‌تواند همان کار را با کاميون ۵۰ ميليوني ۵۰ ساله انجام دهد، چرا بايد براي خريد کاميون جديد ۵۰۰ ميليون تومان هزينه کند و باز هم همان نرخ کرايه حمل را دريافت کند و اين مساله نيز موجب کاهش بهره‌وري در بخش حمل‌ونقل است.
وي با يادآوري اينکه در بسياري از کشورها براي خريد کاميون وام و براي واردات آن گمرک بسيار ناچيزي در نظر مي‌گيرند، ادامه داد: ساختار حمل‌ونقل کشور ما به گونه‌اي است که نمي‌توان نام صنعت را بر حمل و کشور نهاد و با توجه به بيکاري و نظام‌مند نبودن وضعيت حمل و کشور بهره‌وري در اين خصوص بسيار افت مي‌کند.
کشاورزيان در پايان ضمن تقدير و تشکر از فعالان در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: خواهش من از انجمن‌هاي صنفي اين است که با توجه به سياست دولت براي اجتناب از تورم هيجاني بي‌دليل خويشتن‌داري کنند و افزايش قيمتي در اين مقطع صورت نگيرد، ولي؛ به هر حال تلفن ۱۴۱ در اختيار مردم قرار دارد که با مشاهده افزايش غير معقول و غير منطقي مي‌توانند با آن تماس گيرند و اين مسائل از طريق مسوولان مربوط رسيدگي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن