تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814603967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک حمله تروریستی دیگر در مرکز کابل


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


طالبان بر عهده گرفت؛
یک حمله تروریستی دیگر در مرکز کابل
به گفته پلیس کابل چهار مرد مسلح پس از تلاش برای یورش به مهمانخانه‌ای در محله دیپلماتیک در پایتخت افغانستان در درگیری با ماموران کشته شده‌اند.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، به گفته پلیس کابل چهار مرد مسلح پس از تلاش برای یورش به مهمانخانه‌ای در محله دیپلماتیک در پایتخت افغانستان در درگیری با ماموران کشته شده‌اند.   این حمله به درگیری مسلحانه برای ساعات طولانی در محله وزیر اکبر خان کابل انجامید که محل استقرار چند سفارتخانه و ساختمان دولتی است.   طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.   وزارت امور داخله افغانستان گفت که مهاجمان به نارنجک انداز و سایر سلاح ها مسلح بودند.   به گزارش بی بی سی، محمد ایوب سالنگی معاون وزارت کشور در پیامی در توئیتر نوشت: چهار مهاجم مسلح به یک آر پی جی، سه کلاشنیکوف و یک نارنجک انداز در وزیر اکبر خان کشته شدند.   پیشتر گزارش شد که ظرف یک ساعت پس از حمله دست کم صدای ۱۲ انفجار در محل رویداد شنیده شد.   بعد از شروع حمله تیم هایی از نیروهای امنیتی ویژه افغان در محل حمله مستقر شدند و پلیس گفت که مهاجمان پس از تلاش برای ورود به مهمانسرا به محاصره در آمدند.   عبدالله کریمی سخنگوی پلیس کابل در جریان حمله به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما ناحیه را محاصره کرده‌ایم و مهاجمان گیر افتاده اند." او افزود که کسی کشته نشده است.   او همچنین گفت: "مهاجمان می‌خواستند وارد هتل هیتال شوند اما ناکام ماندند. آنها اکنون در میان درختان پشت هتل موضع گرفته‌اند و به سوی نیروهای امنیتی شلیک می‌کنند."   مدیر هتل هم پیشتر به خبرگزاری فرانسه گفت که همه مهمانان در امنیت و سالم هستند.   او گفت:‌ "هیتال دارای استحکامات دفاعی قوی است. بعد از یک یا دو انفجار اولیه، گاردهای ما شروع به تیراندازی به مهاجمان کردند و آنها نتوانستند وارد شوند."   آسوشیتدپرس گزارش داد که حمله کمی پیش از ساعت ۲۳:۰۰ شب به وقت محلی شروع شد و پلیس بعدا درحال شکستن چراغ های خیابان برای محدود کردن دید مهاجمان و پوشش عملیات خود دیده شد.   وزارت کشور افغانستان پیشتر به بی‌بی‌سی گفته بود که مهمانخانه سابق هیتال که در دسامبر سال ۲۰۰۹ هم هدف حمله طالبان بود و اکنون به مهمانخانه ربانی تغییر نام داده، هدف حمله بوده است.   این مهمانخانه متعلق به خانواده ربانی، از جمله صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کنونی و برهان الدین ربانی رئیس جمهوری سابق، است.   آسوشیتدپرس می‌نویسد که این هتل در میان مسافران خارجی محبوبیت دارد.   در هفته های اخیر موجی از حملات تازه طالبان، شهروندان خارجی در کابل را هدف گرفته است.   دو هفته پیش، ۱۴ نفر در حمله مسلحانه به مهمانخانه پارک پلس (Park Palace) کابل در آستانه برگزاری یک کنسرت کشته شدند.   به گزارش رادیو فردا، با گرم شدن هوا و شروع عملیات تهاجمی طالبان، سازمان ملل می گوید که شمار غیرنظامیان کشته یا زخمی شده در چهار ماه اول سال میلادی در افغانستان تقریبا ۳۰۰۰ نفر بوده است که ۱۶ درصد از سال پیش بیشتر است.   یک منبع امنیتی افغان به رویترز گفته است برخی از صدا‌ها مانند انفجار راکت بود اما چند انفجار قوی‌تر می‌تواند ناشی از بمب گذاری انتحاری باشد.   این دومین حمله به هتل‌ها و مهمانسراهای کابل در ماه جاری میلادی است. اوایل این ماه، ۱۴ نفر، از جمله چند خارجی، در یک حمله توسط گروه طالبان در مهمانسرای کابل کشته شدند.  

 

 



۰۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن