تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803188384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد قاطع با جرايم زيست محيطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۴ (۸:۲۰ق.ظ)
برخورد قاطع با جرايم زيست محيطي موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گردهمايي مديران کل حفاظت محيط زيست کشور در اصفهان گفت: هدف گذاري ملي ايران بر اساس تعهدات و کنوانسيون‌هاي بين المللي محيط زيست، کاهش ميزان از دست رفتن زيستگاه‌هاي طبيعي است.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار روز سه شنبه در گردهمايي مديران کل حفاظت محيط زيست کشور در اصفهان افزود: بر اساس اين تعهدات بين المللي بايد 15 درصد از منابع طبيعي تخريب شده، تا سال 2020 ميلادي بازسازي شود.
وي با بيان اينکه ما فرصت کافي براي تحقق کامل اين تعهد را در ايران با توجه به معضلات موجود از جمله گرد و غبار و خشکي تالاب‌ها نداريم، تصريح کرد: شايد بتوانيم با احياي تالاب‌ها، بخشي از تعهدات را انجام دهيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اظهار کرد: همچنين در اين راستا بايد براي گونه‌هاي متعدد حيات وحش در معرض آسيب و تهديد برنامه ريزي و جلب مشارکت مردمي شود.
وي يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست براي امسال را ايجاد گردشگري طبيعي در مناطق حفاظت شده به طور علمي و اصولي و با مشارکت مردم، جوامع محلي و بخش خصوصي خواند و گفت: اين موضوع به مناطق حفاظت شده کمک بسيار مي‌کند.
ابتکار همچنين با اشاره به خشکسالي تصريح کرد: امسال احتمال وقوع آتش سوزي در جنگل‌ها و منابع طبيعي بدليل پديده خشکسالي وجود دارد و مانورهايي در اين زمينه داشتيم.
وي با تاکيد بر اينکه هماهنگي فرابخشي براي مواجهه با خشکسالي لازم است، گفت: استان اصفهان براي مقابله با گرد و غبار برنامه دارد و ساير استان‌ها نيز بايد در اين زمينه سريع عمل کنند.
معاون رئيس جمهوري با بيان اينکه با روي کار آمدن دولت يازدهم توجه به محيط زيست مورد تاکيد قرار گرفت، افزود: چرخش نگرش در اين زمينه ضرورت داشت.
ابتکار اظهار کرد: با گذشت حدود 20 ماه از عمر دولت يازدهم، اتفاقات مهمي در سياستگذاري و نگرش‌ها در حوزه محيط زيست اتفاق افتاده که مهم‌ترين آن، بيانات رهبر معظم انقلاب در اسفند پارسال و خط مشي قاطع و علمي ايشان درباره مسائل زيست محيطي بود.
وي نگاه رهبر معظم انقلاب به مساله محيط زيست را فرا قوه اي و همه گير خواند و افزود: ما گام‌هايي در اين رابطه برداشته و از همه استانداران خواسته‌ايم تا براي اجرايي کردن اين خط مشي اقدام کنند.
ابتکار همچنين با اشاره به تاکيد مکرر رئيس جمهوري و حمايت قوه مجريه از موضوعات زيست محيطي، طبيعي و انساني گفت: آقاي روحاني در نخستين جلسات دولت مساله درياچه اروميه را مورد توجه جدي قرار داد.
وي با بيان اينکه دولت يازدهم بر احياي همه تالاب‌هاي کشور تاکيد دارد، افزود: اقدامات داخلي در اين زمينه مؤثر بوده، به طوري که امروز وضعيت درياچه اروميه رو به بهبود است و پيگيري‌هاي بين المللي براي برخي تالاب‌ها، از جمله هامون صورت ادامه دارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور با اشاره به مذاکره با مقامات افغانستان درباره احياي تالاب بين المللي هامون تصريح کرد: خبرهاي خوبي در اين زمينه داريم.
وي با اشاره به ديدار رئيس جمهوري ايران با روساي جمهور کشورهاي همسايه خاطر نشان کرد: در ديدار با رئيس جمهوري عراق به طور مشخص درباره مقابله با پديده گردو غبار تاکيد شده است.
ابتکار با بيان اينکه کشور ايران در زمان حاضر با مشکلات زيادي مواجه است، گفت: اکنون با چندگانگي مواجه هستيم از طرفي نمي‌توان فشار اقتصادي و اجتماعي ناشي از بيکاري را ناديده گرفت و از طرف ديگر بحران‌هاي زيست محيطي اجازه نمي‌دهد که در اين زمينه اغماض کنيم و مسائل محيط زيست را در اولويت‌هاي بعدي قرار دهيم.
معاون رئيس جمهوري با بيان اينکه مسائل محيط زيست در دوره اي از فهرست اولويت‌ها خارج شد و مورد بي مهري قرار گرفت، افزود: اکنون قوه قضائيه نيز در اين زمينه وارد شده و مواردي مانند جرم انگاري را مورد توجه قرار داده است.
وي ادامه داد: قوانين و مجازات بايد به گونه اي باشد که متخلفان محيط زيست در موارد مختلف مانند صيد و شکار، زمين خواري، آلودگي و قاچاق، احساس امنيت نکنند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين با اشاره به پنج لايحه در زمينه محيط زيست مانند هواي پاک و تالاب‌ها که در مجلس در دست بررسي است از نمايندگان خواست تا در تبعيت از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اين لوايح را در يک جلسه و با فوريت تصويب کنند.
معصومه ابتکار معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور صبح سه شنبه براي حضور در گردهمايي مديران کل حفاظت محيط زيست به اصفهان سفر کرده است.
وي فروردين امسال نيز در سفري سر زده به اصفهان از تالاب گاوخوني بازديد کرد و در جريان آخرين وضعيت آن قرار گرفت.
برگزاري نشست‌هاي تخصصي با موضوعات اداره کل حفاظت و يگان حفاظت، دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق، دفتر تنوع زيستي و حيات وحش، دفتر موزه تاريخ طبيعي و ذخايز ژنتيکي و طرح مباحث مرتبط با روابط عمومي، مرکز امور زنان و صندوق ملي محيط زيست، ديدار گروهي از پاياب رودخانه زاينده رود و تالاب بين المللي گاوخوني، از جمله برنامه‌هاي گردهمايي مديران محيط زيست در اصفهان است.
در سفر معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان محيط زيست به اصفهان از چند پروژه زيست محيطي در اين استان بهره برداري مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن