تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816145676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهريه سنگين موجب نحسي و شومي ازدواج است و زندگي مشترک را به خطر مي اندازد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۲ب.ظ)
عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس: مهريه سنگين موجب نحسي و شومي ازدواج است و زندگي مشترک را به خطر مي اندازد موج - ميرهادي قره سيد رومياني در گفت و گو با خبرنگار موج گفت:دين اسلام، مهريه بالا را موجب نحسي و شومي ازدواج مي داند بنابراين هر چقدر مهريه بيشتر باشد آن زندگي بيشتر در خطر است.
اين نماينده مجلس به خبرنگار حقوقي و قضايي موج گفت:درباره مهريه بايد از دو ديدگاه توجه کرد. يکي منظر شرعي است که بايد تبيين شود که در دين اسلام چه نگرشي به مهريه و مقدار آن وجود دارد. دوم خدمات و رسيدگي هايي است که در مجلس و کميسيون حقوقي و قضايي انجام شده است تا از جرم انگاري مواردي مانند پرداخت نشدن مهريه جلوگيري شود.
ميرهادي قره سيد رومياني افزود:در دين اسلام مهريه براي ارزش بخشيدن به زوجه است نه براي خريد و فروش. پس دين ما براي اين که روشن کند که مهريه چه زماني مي تواند خريد و فروش تلقي شود مهريه بالا را موجب نحسي و شومي ازدواج مي داند. بنابراين هر چقدر مهريه بيشتر باشد آن زندگي بيشتر در خطر است. هيچ يک از پيامبران و امامان مهريه اي مانند مهريه هاي امروز را نداشتند و در نظر نمي گرفتند. مهرالسنه اي وجود داشت که مبلغ آن زياد نيست و بر مبناي آن زندگيشان را آغاز مي کردند، که الگوي ما است.
عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس در ادامه اظهار داشت:از بعد حقوقي، کميسيون قضايي و مجلس با توجه به قانون حمايت خانواده براي جلوگيري از شيوع افزايش مهريه، تنها تضمين پرداخت مهريه را تا 110 سکه اعلام کرده اند. يعني قانون تنها تا سقف 110 سکه از زوجه حمايت مي کند. بيشتر از آن را قانون هيچ حمايتي ندارد. براي مثال اگر شخصي 1354 سکه مهريه خانمش قرار داده است، اگر بخواهد اين مهريه را به اجرا بگذارد قانون تا 110 سکه عمليات اجرايي برايش انجام مي دهد و بقيه آن را هيچ تضمين و ضمانتي برايش در نظر نگرفته است. اما در همين سقف 110 سکه هم ممکن است که افرادي توان بازپرداخت آن را نداشته باشند که معمولا هم جوانان و شوهران امروزي توان پرداخت آن را ندارند زيرا 110 سکه طلا با نرخ هاي کنوني بيشتر از 100 ميليون تومان در آغاز زندگي مشترک مي شود که مبلغ کمرشکني است. بنابراين در اين بخش هم قانون حمايت خانواده و قوانين کلي و قانون اعسار معلوم کرده اند که اگر زوج توان پرداخت همين 110 سکه را هم نداشته باشد با حاضر کردن چهار گواه در دادگاه و بررسي که دادگاه انجام مي دهد اگر واقعا توان پرداخت نداشت که حرجي بر او نيست اما اگر توانايي داشت و تواناييش اندک بود، دادگاه بدهي او را تقسيط مي کند. براي مثال مي گويد که براي 110 سکه مهريه، ماهيانه نيم سکه يا يک سکه پرداخت کند که اگر درست عمل شود در زندان ها هم تعداد زندانيان براي پرداخت نشدن مهريه کاهش مي يابد.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد همين 110 سکه را هم که مبلغ زيادي است کاهش دهيم و يا حذف کنيم تا زندانيان مهريه کاهش بيشتري پيدا کنند يا حتي زنداني مهريه نداشته باشيم گفت:بايد از سوي ديگر اين را هم توجه داشته باشيم که اگر مهريه نباشد ممکن است پايبندي به کانون خانواده از ميان برود. زوجه اي که دختر است با زوجه اي که دختر نيست براي ازدواج تفاوت مي کند. اگر مهريه نباشد مردي با زني ازدواج مي کند و چهار روز ديگر مي گويد که من مي خواهم جدا شوم. هنگامي که جدا شد شخصي که بيشتر ضربه مي خورد زوجه است. چون زوجه ديگر آن طراوت نخست را ندارد يعني دختر و باکره محسوب نمي شود و به عنوان يک بيوه با او برخورد مي شود. بنابراين مهريه، يک تضمين براي زن ها است اما نبايد از اين موضوع براي تعيين مهريه هاي زياد و سنگين سواستفاده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن