تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815753905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات اشتون کارتر آمریکا را مجبور به عذرخواهی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بر اساس گزارش گاردین؛
اظهارات "اشتون کارتر" آمریکا را مجبور به عذرخواهی کرد
« این [تماس] یک روز پس از اظهارات جنجالی "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا صورت گرفت که جنگی کلامی را در مورد موفقیت نظامی اخیر داعش، شعله ور کرده بود.»



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian) از تماس "جو بایدن" معاون اول رییس جمهور آمریکا با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق خبر داد.  
این پایگاه خبری تماس "جو بایدن" را با اظهارات اخیر "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا که نیروهای عراقی را "بی اراده" خوانده بود، مربوط دانسته و در تیتر خود نوشت: «"جو بایدن" برای آرام کردن اعتراض ها بر سر اظهارات "کارتر" در مورد جنگ با داعش، با نخست وزیر عراق تماس گرفت.»     در این گزارش آمده است: «"جو بایدن" معاون اول رییس جمهور [آمریکا] روز دو شنبه با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق صحبت کرد تا در مورد حمایت آمریکا از عراق به او اطمینان مجدد دهد؛ و این یک روز پس از اظهارات جنجالی "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا است که جنگی کلامی را در مورد موفقیت نظامی اخیر داعش، شعله ور کرده بود.»     گاردین در ادامه نوشت: «"کارتر" روز شنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود که نیروهای عراقی نشان داده اند که اراده ای برای جنگ با داعش ندارند و در جنگ رمادی با وجود بیشتر بودن نفراتشان، از مقابل داعش گریخته اند.     سخنگوی "عبادی" پس از اظهارات "اشتون کارتر"، به آسوشیتدپرس گفت: اطلاعاتی که در اختیار وزیر دفاع آمریکا قرار گرفته، نادرست بوده است.»  
ارزیابی گزنده کارتر و انتقاد کم‌سابقه او از نیروهای عراقی و شکست هفته گذشته آنها در شهر رمادی، موجب واکنش مقامات عراقی شد. "حکیم الزمیلی" رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی پارلمان عراق گفته است که آمریکا به دنبال آن است تا تقصیر شکست را به گردن دیگران بیندازد و نخست وزیر عراق هم گفته که از این سخنان متعجب شده است.  
"الزمیلی" در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس سخنان آقای کارتر را "غیرواقع بینانه و بی پایه" خواند و گفت ایالات متحده در رمادی تجهیزات و اسلحه مناسب در اختیار ارتش عراق نگذاشته و از نیروهای این کشور حمایت هوایی نکرده است و "به دنبال آن است که تقصیر شکست را به گردن دیگران بیندازد."     بر اساس گزارش پایگاه خبری کاخ سفید، "جو بایدن" در تماس با نخست وزیر عراق، بر حمایت آمریکا از مبارزه دولت عراق با داعش تاکید کرده است. او همچنین گفته است که می داند نیروهای عراقی در یک سال و نیم اخیر، در رمادی و مناطق دیگر، فداکاری و شجاعت ویژه ای نشان داده اند. "بایدن" وعده حمایت کامل ایالات متحده از تصمیم عراق برای اعزام نیروی اضافی و آمادگی برای ضد حمله و نیز تسریع در ارائه آموزش و تجهیزات را نیز داده است.      

  506  



۰۵/۰۳/۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن