تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803164765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«خانه های خالی» برهم زننده تعادل بازار مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «خانه های خالی» برهم زننده تعادل بازار مسکن


یک کارشناس مسکن معتقد است تا زمانی که بازار مسکن تنظیم نشود هر گونه افزایش وام، بی تاثیر خواهد بود. «افرادی در تهران هستند که مالک ده هزار واحد مسکونی اند و این همه خانه را خالی نگه داشته اند.» اگر اینها وارد چرخه عرضه شود قیمت ها نصف می شود. با وجود بازار راکد مسکن در سه سال گذشته گفته می شود شمار دفاتر مشاور املاک در ۵ سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته و صاحبان بسیاری از مشاغل شغل خود را تغییر داده و بنگاه معاملات املاک باز کرده اند.    بی ثباتی در بازار اجاره و افزایش مکرر اجاره بها در آستانه فصل نقل و انتقال ها سبب شد برنامه «پیشخوان خبر» ساعت 18:30 این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسام عقبایی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، با حضور در استودیوی این برنامه در پاسخ به خبر افزایش 80 درصدی شمار مشاوران املاک گفت: بسیاری از اخباری که در حوزه مسکن منتشر می شود منبع و سند معتبری ندارد و این خبر نیز از آن دسته خبرهاست که هیچ مبنایی ندارد و این موضوع را کاملا تکذیب می کنم.
  عقبایی با اشاره به شمار واحدهای مشاور املاک در کشور گفت: هم اکنون در سطح کشور 119 هزار، در سطح استان تهران 12 هزار و در شهر تهران 32 هزار واحد صنفی مشاور املاک دارای پروانه فعالیت می کنند .
  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور افزود: همچنین در سطح کشور حدود 1400 واحد و در سطح تهران 400 واحد مشاور املاک بدون پروانه فعال هستند؛ اما از آنجا که مجازات های قانونی درباره واحدهای بدون پروانه متناسب و بازدارنده نیست، نمی توان از فعالیت و گسترش این واحدهای بدون پروانه جلوگیری کرد.  
 
خانه های خلی بر هم زننده تعادل بازار مسکن
وی با تاکید بر اینکه قانون نظام صنفی محدودیت و سقف را برای واحدهای صنفی برداشته است، گفت: اتحادیه صنف مشاوران املاک به هیچ وجه موافق وجود چندین مشاور املاک در یک خیابان نیست، اما از آنجا که وزارت صنعت و شورای اصناف این محدودیت را لغو کرده اند، اتحادیه نمی تواند کاری صورت دهد.
  عقبایی در پاسخ به اینکه نقش مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن در کشور چیست؟، گفت: حوزه قیمت گذاری مربوط به مالکان است و مشاوران املاک در قیمت گذاری هیچ نقشی ندارند، چرا که حرف اول و آخر را مالک می زند.

وی افزود: «300 شغل و صنعت با بخش مسکن در ارتباط است که تک تک آنها می تواند در قیمت نهایی ملک موثر باشد، ضمن اینکه قیمت املاک از یک محله به محله و یا حتی در یک ساختمان از واحد شرقی با غربی با هم متفاوت است .
  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور همچنین به مطالبه سران سه قوه برای سامان دهی معاملات مسکن در سال های گذشته اشاره و تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تمامی معاملات باید کد رهگیری ارائه شود. البته این سامانه باید بروز شود و توسعه یابد تا از این پس افزون بر ارائه کد رهگیری بتوان خریدار ملک را از وضع ثبتی، بدهی بانکی و بدهی قبض های آب و برق و گاز آگاه کرد.

در ادامه این گفتگو افشین پروین پور، کارشناس مسکن، تعداد بالای مشاوران املاک در یک خیابان یا محله را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مشاوران املاک واسطه های مدیریتی اند و نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند. این سوداگران هستند که باعث افزایش قیمت مسکن می شوند .

وی در توصیف سوداگران گفت: افرادی در تهران هستند که مالک ده هزار واحد مسکونی اند و این همه خانه را خالی نگه داشته اند.

پروین پور با تاکید بر اینکه سیاست گزاران باید تعداد املاک و تعداد مالکان را شناسایی کنند اظهار داشت : به موجب نتایج سرشماری سال 92 هم اکنون در تهران 400 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که اگر اینها وارد چرخه عرضه شود قیمت ها نصف می شود.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه قیمت تابعی است از عرضه و تقاضا گفت: در همه جای جهان دولت مسئول تنظیم و مدیریت بازار است و دولت موظف است با توانمند کردن تقاضا، افزایش عرضه و گرفتن مالیات از سوداگران، بازار را منطقی و متعادل کند.

وی همچنین درباره اینکه افزایش وام مسکن چه تاثیری بر بازار مسکن خواهد گذاشت، گفت: تا زمانی که بازار مسکن متعادل نشود، هر گونه افزایش وام بی تاثیر خواهد بود. بر پایه علم اقتصاد مسکن، در دنیا 20 درصد درآمد خانواده باید صرف مسکن شود، در حالی که در ایران این رقم بسیار فراتر از اینهاست.
 


دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن