تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820537982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمخانی: ادامه مذاکرات با حفظ خطوط قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شمخانی: ادامه مذاکرات با حفظ خطوط قرمز
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز (دوشنبه) با شرکت در مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در جمع دانشجویان و اساتید این دانشکده به ایراد سخنرانی پرداخت.
فارس: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همکاری‌های ایران با آژانس مطابق با فرآیندهای معمول و صرفا در زمینه تاسیسات هسته‌ای خواهد بود و هیچ فرآیندی خارج از قوانین بین‌المللی مصوب و یا دسترسی‌های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز (دوشنبه) با شرکت در مراسم بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در جمع دانشجویان و اساتید این دانشکده به ایراد سخنرانی پرداخت.

شمخانی با اشاره به تقارن سوم خردادماه امسال با ایام ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس (ع)  و امام سجاد(ع) اظهار داشت: رمز پیروزی جاودانه رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس و پس از آن، الگو گرفتن از فرزندان علی بن ابی طالب(ع) در شهادت طلبی، وفاداری به آرمان‌ها و دعا و نیایش خالصانه به درگاه حق است.

وی از رخدادهایی که منجر به اشغال خرمشهر و باز پس‌گیری آن از سوی سربازان پادرکاب امام خمینی(ره) شد را تاریخ مجسم غلبه اراده ملت ایران بر خوی تجاوزگری و جنایت پیشه‌گی نظام سلطه عنوان کرد و افزود: خرمشهر نماد قدرت و عزم راسخ ملت ایران برای دفاع از اعتبار انقلاب اسلامی و تحقق وعده نصرت خداوند برای همیشه تاریخ است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر تکرار پذیری حماسه خرمشهر در عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی افزود: سوم خرداد که خردمندانه آن را «روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی» نامگذاری کرده‌اند تنها یک روز در تقویم دفاع 8 ساله نیست، بلکه یک مکتب الهام بخش برای الگوگیری و عبرت پذیری در مسیر عبور از موانع واقعی و ساختگی پیش روی کشور است.

وی افزود: آزادی خرمشهر نشان داد که فرجام محتوم ایثار و مقاومت، پیروزی است و در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توان با قدرت ایمان و اراده بر مجهزترین و بزرگترین ارتش‌ها غلبه کرد.

علی شمخانی بر ضرورت بهره‌گیری بخش‌های مختلف کشور از الگوهای مدیریت جهادی و دانش برگرفته از تجارب دفاع مقدس تاکید و خاطرنشان کرد: تفکر خلاقانه به همراه پشتکار، فداکاری و خطرپذیری معقول آموزه‌های مکتب خرمشهر است که با تمسک به آن می‌توان با عبور از سیم‌های خاردار، میادین مین  و کانال‌های انفجاری که در قالب تحریم، تهدید و تطمیع، پیش روی پیشرفت و بالندگی مردم ایران قرار گرفته است، غلبه کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی سرنوشت گروه‌های تکفیری و تروریستی و متجاوزان منطقه‌ای را با فرجام صدام و بعثیون جنایتکار قابل تطبیق عنوان کرد و اظهار داشت: صدام و حامیانش که مفتضحانه از خرمشهر بیرون رانده شدند، امروز نه تنها در عراق نیستند بلکه از صحنه روزگار نیز محو شدند.

وی افزود: شناخت درست فرصت‌ها و آسیب‌پذیری‌ها و و باقی ماندن زیر پرچمدار انقلاب اسلامی و ولایت فقیه موجب تبدیل ایران به قدرت اول منطقه و لنگرگاهی برای ثبات و امنیت حتی برای دیگر کشورها شده است.

شمخانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و نقش نظام سلطه در ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشورهای مستقل تصریح کرد: مردم و برخی مسئولان خردمند کشورهای منطقه به خوبی دریافته‌اند که آمریکا و غرب صرفا به دنبال درگیرسازی ظرفیت‌های انسانی و تاراج منابع مادی کشورهای منطقه از طریق ایجاد بحران‌های ساختگی و اختلافات جعلی بوده و هرگز اقدامی در جهت ایجاد امنیت و رفاه در منطقه نخواهند داشت.

نماینده مقام معظم رهبری با تشریح تغییرات اخیر در مناطق درگیری ارتش عراق با داعش در استان الانبار این کشور افزود: هر زمان که نیروهای مردمی و ارتش عراق شروع به پیشروی در برابر داعش می‌کنند، دستگاه‌های تبلیغاتی و سیاسی غرب مشغول فضاسازی علیه آن‌ها می‌شوند و با جعل و دروغ پردازی تلاش می‌کنند مانع از پیروزی در مقابل تروریست‌ها شوند.

* قضاوت تلخ تاریخ درباره سکوت نهادهای بین‌المللی در قبال کشتار مردم بیگناه یمن

علی شمخانی بحران یمن را آزمونی دشوار برای سازمان ملل، کشورهای همسایه و نهادهای بین‌المللی خواند و گفت: تاریخ در مورد نهادهای بین‌المللی و کشورهایی که با سکوت و یا همراهی با متجاوزان موجب کشتار بیشتر مردم بی‌گناه و تخریب زیرساخت‌های یک کشور مستقل شده‌اند قضاوتی تلخ خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: ایران به میانجیگری و اعلام سازمان ملل در رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن اعتماد کرد، اما اگر مشخص شود این کمک‌ها تحت شرایط محاصره و ادامه بمباران‌ها به دست نیازمندان و مجروحان نخواهد رسید، اقدامات دیگری صورت خواهد گرفت.

* اراده ایران برای تداوم مذاکرات با حفظ خطوط قرمز

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و با تأکید بر اراده ایران برای تداوم مذاکرات با حفظ خطوط قرمز، پذیرش هرگونه زیاده خواهی و زورگویی را رد کرد.

وی گفت: همکاری‌های ایران با آژانس مطابق با فرآیندهای معمول و صرفا در زمینه تاسیسات هسته‌ای خواهد بود و هیچ فرایندی خارج از قوانین بین‌المللی مصوب و یا دسترسی‌های فراتر از پروتکل الحاقی قابل پذیرش نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان مراسم به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.




تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن